kjelle392 Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Hei Først og fremst er nok dette feil kategori å poste spørsmålet i, men jeg fant ingen andre som passet. Mitt problem både på den stasjonære og laptop'en relaterer seg til Chrome-nettleseren. Etterhvert blir den ulidelig treg å ha med å gjøre. Hvis jeg går inn på oppgavebehandlingen og ser hvor mye ressurser hvert enkelt "program" bruker, så er det ikke uvanlig å se at Chrome bruker 80-90% av alle systemressurser; noe som selvsagt fører til at alt synes å henge. Dessuten ser jeg ca. dobbelt så mange prosesser av Chrome enn fanene jeg har oppe. Legger til at jeg ikke har fancye utvidelser, tema etc. installert. Hvorfor er det slik, og er det noe å gjøre med det? Lenke til kommentar
jonol Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 (endret) Jeg har fire prosesser som kjører med en fane akkurat nå, men alle ligger på 0% til maks 10% sammenlagt. Har ikke noe problemer på hverken gaming-riggen eller skole-pc, så vil tro du har noe virus mixmaks eller veldig svake pc-er. Har dette problemet begynt nylig eller har det vært slik helt fra starten av? Hos meg yter chrome mye bedre enn IE, Firefox og Opera. Endret 3. april 2010 av jonol Lenke til kommentar
kjelle392 Skrevet 3. april 2010 Forfatter Del Skrevet 3. april 2010 Jeg har fire prosesser som kjører med en fane akkurat nå, men alle ligger på 0% til maks 10% sammenlagt. Har ikke noe problemer på hverken gaming-riggen eller skole-pc, så vil tro du har noe virus mixmaks eller veldig svake pc-er. Har dette problemet begynt nylig eller har det vært slik helt fra starten av? Hos meg yter chrome mye bedre enn IE, Firefox og Opera. Det har i grunnen vært slik hele tiden. Virus/snusk KAN jeg selvsagt ha, men synes det er rart at det oppfører seg likt på begge maskinene. Ved siste scan (i går) var jeg "ren". Den nettleseren jeg synes tar minst ressurser er faktisk IE, selv om jeg foretrekker andre. Både Firefox, Chrome og Opera tar helt av med ressursbruk - Men av disse foretrekker jeg faktisk Chrome. Lenke til kommentar
kjelle392 Skrevet 29. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2010 Er desverre nødt til å fortsette på denne tråden. Lastet ned ny versjon i dag i håp om at det har blitt bedre (versjon 5.0.360.0 (42189) - men det har faktisk blitt enda værre. Nå har jeg kun én fane oppe (facebook). Task manager viser hele 10 prosesser knyttet til Chromium - med et minnebruk på ca. 100 Mb. Det skal da vel ikke være slik??? Jeg har gått over med alt jeg har av viruskillere, spyware-sjekkere osv uten å finne noe skummelt. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Du kan jo først starte med å fjerne Google Chrome fullstendig? Det er ikke bare å avinstallere Chrome, du må også gå inn i brukermappen din på maskinen og fjerne Chrome mappen manuelt, har selv opplevd at Chrome ble grisetreig på en maskin, men det å bare fjerne den og slette alle rester for så og legge den inn på nytt gjorde underverker! Google har selv lagt ut en liten guide her. Også bruker jeg alltid denne linken når jeg legger inn Chrome på nytt, for da vil den automatisk holde seg fullstendig oppdatert uten at du må tenke på noe som helst! Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Kan du fjerne flash og se om det er den som er synderen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå