Gå til innhold

Repeater eller lignende.

Anbefalte innlegg

Har to hus, og kun ett trådløs nettverk. Er ca 150m mellom husene, og en tømmerbygning i mellom.

Har i dag en ganske kraftig jensen router, og har meget bra signal i huset hvor routeren er. I andre huset hvor jeg bor, så er signalet dårlig. Er ikke noe problem når jeg er her alene, men når jeg har en del besøk osv, så faller nettet stadig ut. Altså er det vel helt på grensen her.

Ser for meg att jeg trenger en forsterker eller repeater av noe slag. Finner ikke nøyaktig hva jeg leter etter på butikkene, så derfor håper jeg dere kan hjelpe meg frem til riktige produkter.

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har flyttet rundt på router, og funnet beste stedet, men hvil gjerne ha noe bedre, Antenne er jo et alternativ, men må man ha denne plugget i pc hele tiden, eller kan den kobles opp mot en router som kringkaster mottat nettverk?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Han tenker vel her nødvendigvis på ny antenne til routeren. Avhengig av mottakerkortet på din PC, vil det selvfølgelig også være en fordel om denne fikk en ny antenne med høyere gain.

Lenke til kommentar

tja, vil tro antennen på routeren skulle være bra. Var av de beste for 2 år siden i allefall :p kostet 800kr og er av typen jensen. Mulig det er mulig å få bedre? eksempler?

å bytte kort i pc'n er muligens noe jeg ikke skal begi meg ut på. Er garanti på den, og jeg har aldri åpnet en laptop før. Gain sier meg svært lite, men dette er vel sikkert evnen til å motta?

Har flere laptoper som benyttes, så er vel kostbart å kjøpe mange kort å bytte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...