pietk75 Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Har pr idag en stasjonær pc med 2 tb disk + en bærbar til reiser. Begge PC bør fornyes, men jeg har faktisk vurdert å droppe den stasjonære PC, kjøpe en bærbar til både hjemme- og reisebruk, og heller ha en NAS som lagringsenhet. Spørsmålet er hvorvidt en NAS vil føles tregt når man er vant til å ha sata-disker på stasjonær (riktignok er min 2 tb en WD med 5400 rpm). Jeg har en god del bilder på disk, og hvis NAS vil utføre dette tregt - da er det ikke noe for meg. Noen formeninger? P. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 (endret) Nei, det bør ikke føles som tregt. Men det blir flere variabler her. Det kan være stor forskjell på trådløst og kablet nettverk. Kablet GbE er rimelig raskt. Det er også forskjeller på NAS implementasjon. De rimelige NAS boksene er noe begrenset i hastighet. NAS Performance Endret 3. april 2010 av Hårek Lenke til kommentar
Agrophel Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 HP MediaSmart Server er greie så nettverks server. Kjører windows home server (windows 2003 med enkel gui) https://prisguiden.no/produkt/114634 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå