asicman Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 (endret) Jeg har handlet en del hos diverse nettbutikker og har vært strålende fornøyd med NetShop. Det har stort sett vært å legge inn en bestilling og hente noen dager senere i henteluka på Kaldbakken. Men jeg la inn en ordre den 21.3 og enkelte kabler hadde 1-3 dager leveringstid. Hadde håpet på å legge en del nettverkskabler osv. i Påsken. Men for hver dag som gikk så ble leveringen flyttet en dag framover. På noen av varene står det 26.3 som usikker dato og andre varer har 4.4 som usikker dato. Jeg ser at stadig flere ser ut til å klage på slik praksis hos de fleste nettbutikkene. Det er dårlig praksis med "fjernlager 1-3 dager" som viser seg å blir flere uker. Er det dårlig logistikk og systemer som forårsaker dette, eller er det nettbutikkene som forsøker å gi inntrykk av at de har varene på lager for å dra til seg kunder? Det siste er ikke særlig smart siden mange blir fed up. Endret 4. april 2010 av asicman Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 (endret) Dette er jeg enig i at er rimelig tragisk ja. Men det står jo "ubekreftet". Endret 6. april 2010 av martin808 Lenke til kommentar
asicman Skrevet 6. april 2010 Forfatter Del Skrevet 6. april 2010 Dette er jeg enig i at er rimelig tragisk ja. Men det står jo "ubekreftet". På Netshop står det "usikker" dato. Men det er jo rart at de ikke har peiling i det hele tatt. Spesielt at det fortsatt står 26.03 som usikker dato på noen av varene. De burde jo helt sikker vite om de har det i dag eller ikke. De burde også fått noen antagelser av sine underleverandører og ikke bare flytte leveringsdato en dag fram i flere uker. Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Det er nok et salgsstriks og Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 ring og spör. Jeg har alltid fått god hjelp av hyggelige folk når jeg har lurt på noe. Lenke til kommentar
asicman Skrevet 15. april 2010 Forfatter Del Skrevet 15. april 2010 Jeg sendte en e-post hvor jeg ba dem splitte orderen samt at jeg lurte på når varen ville bli levert. Ordre ble splittet men jeg fikk ingen mer informasjon om leveringe. Men nå fikk jeg en ny ordrebekreftelse hvor varene har fått levering 26.6.2010. Jeg har ikke tid til å vente så lenge med å legge opp noen nettverkskabler. Da blir det å kanselere orderen og kjøpe det et annet sted. Synd at jeg har kasta bort en måned med å vente på NetShop allerede. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Netshop og de mange andre nettbutikker har både eget fysisk lager og "fjernlager" som ofte er importør/grossist/annen leverandør etc. Systemet til Netshop (og flere)ser via datasystemet om hva fjernlager sier de har på lager og når de evt forventer å få inn. Dermed, har leverandør det på sitt lager er det normalt 1-3 dager så har Netshop det og de kan sende varen. Men av og til så har fjernlager f.eks 10 stk på lager, men de er allerede bestilt av en annen butikk eller fler. Dermed så har fjernlager teknisk sett 0 tilgjengelig, og kanskje faktisk mange minus i manko. Dermed så havner Netshop i køen. Fjernlager kan kanskje være tomme og de forventer å få inn varene om 3 dager, men så får de ikke varene, det går nye 3 dager og nye 10 dager og vips har det gått tid. Da blir også leveringsdato forskjøvet. Så er nok ikke Netshop sin feil desverre. Men Netshop og andre butikker burde kanskje hatt ett system som fanger opp at en bestilling drøyer ut og dermed sjekke opp og gi kunden en mer korrekt tilbakemelding? Lenke til kommentar
asicman Skrevet 16. april 2010 Forfatter Del Skrevet 16. april 2010 Netshop og de mange andre nettbutikker har både eget fysisk lager og "fjernlager" som ofte er importør/grossist/annen leverandør etc. Jeg er klar over dette, men de burde ha et logistikksystem som virker med underleverandørene sine, evt. velge andre. Ved bestillingen stod det fjernlager 1-3 dager. At jeg i nesten fire uker ser at leveringstiden bare flytte seg en dag frem og deretter får beskjed at den egentlige leveringstiden er 3 måneder er lite holdbart. Her er det snakk om 50 meter cat5e kabel og 10 stk. RJ kontakter som jeg kan få "hvor som helst". Har brukt flere 10-tusen kroner hos NetShop de siste årene, men min neste bestilling ligger nå hos Dustin hvor jeg har bestilt en vare som jeg vet leverandøren ikke kan levere enda. Men det er helt klart at de får beskjed fra leverandøren og oppdaterer systemet sitt slik at jeg ser at leveringen plutselig er to uker fram i tid, ikke bare går en og en dag framover slik som hos mange andre. Lenke til kommentar
asicman Skrevet 28. april 2010 Forfatter Del Skrevet 28. april 2010 De ble avbestilling. Hadde håpet å kunne strekke kabler i Påskeferien. Skal jeg vente på Netshop blir det i sommerferien (juni). Jeg får se hvor lang tid det tar hos Dustin. Lenke til kommentar
asicman Skrevet 29. april 2010 Forfatter Del Skrevet 29. april 2010 Varene har blitt sendt fra Dustin i dag. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Bestilt processor og bluray brenner hos netshop... stått på lager hos leverandør i flere uker men ingenting er kommet enda... Lenke til kommentar
StopNsteer Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Bestilt processor og bluray brenner hos netshop... stått på lager hos leverandør i flere uker men ingenting er kommet enda... anbefaler deg å avbestille orderen, og aldri bestille noe fra Netshop om det står "Fjernlager +X". Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Grei regel er jo aldri å bestille noe som butikken ikke har på sitt eget lager om man ønsker å få det fort. Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Bestilt processor og bluray brenner hos netshop... stått på lager hos leverandør i flere uker men ingenting er kommet enda... anbefaler deg å avbestille orderen, og aldri bestille noe fra Netshop om det står "Fjernlager +X". I andra tråden säger du att du har beställt en vara som har usikker leveranstid. Hur fan kan det bli Netshop sin fel att inte producenten tillverkat tillräckligt med maskiner? Det är en generell mangel på bärbara, och har så vart i 4 månader. Usikker leveranstid och på fjernlager är långt i från samma sak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå