Gå til innhold

17.3" TFT 1600 x 900 vs 16" TFT 1366 x 768

Anbefalte innlegg

Jeg driver å ser på litt forskjellige pc'er.

ASUS X77JA er den som virker mest attraktivt, men siden den ikke er på lager, og jeg er den utolmodige personen som jeg er, kan det være at den faller bort pga det. Greia er at den har 1600 x 900 som ikke ASUS X64JA (1366 x 768) har, pluss at den har noe sterkere cpu. ASUS X64JA har mindre skjerm dog, som er et lite pluss.

Vil forskjellen på oppløsningen ha mye å si vis jeg har tenkt å spille? Samme gjelder cpu.

Ellers så har jeg tittet litt på denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=577968

Acer Aspire 7540G. Greia med denne er bare det at jeg vet ikke om cpu'n holder mål.

Hva tror dere? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Acer Aspire 5942G 15.6" LED WXGA,pris 8990kr. (33stk. på lager hos MPX)

Acer Aspire 5740G 15.6"WXGA, pris 7490kr.(100stk. på lager hos MPX)

Det er klart at oppløsning har noe å si, men det kommer jo helt ann på hvor pirkete man er.'

Cpu-ytelse er vel mindre viktig så lenge cpu er sterk nok. i3 er betegnet som en mid-range cpu men er fremdeles sterkere enn de fleste Culv cpuer og definitivt sterkere enn den AMD saken i 7540G.

Jeg ser at MPX har en rekke gode modeller på lager så du bør ta deg en titt der.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

På stasjonæren får jeg ikke mer enn 25-30 fps i wow med high settings og 1600x1200 oppløsning. Havner av og til ned i 15 fps når jeg kommer borti røyk og diverse. Så jeg må nesten forvente enda dårligere ytelse på bærbaren?

EDIT: Fant jo dette: http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-Radeon-HD-5730.23825.0.html

Lyder ikke så dårlig det altså :)

Endret av Sandsvei
Lenke til kommentar

På stasjonæren får jeg ikke mer enn 25-30 fps i wow med high settings og 1600x1200 oppløsning. Havner av og til ned i 15 fps når jeg kommer borti røyk og diverse. Så jeg må nesten forvente enda dårligere ytelse på bærbaren?

Spør du meg så høres det ut som det er noe feil med oppsettet ditt. Nå har jeg riktignok ikke spillt wow siden november 09 men jeg har et 880GTS kort og hadde da vitterlig fps på rundt 90 i Wow.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...