Simen1 Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Finnes dette? Jeg lurer på det både i forbindelse med ferie i Norge og reiser til utlandet. Kan man f.eks kjøpe et 1 måneds abonnement på mobilt bredbånd på Gardemoen eller Oslo S eller andre plasser? Et abb. der man ikke forplikter seg i 12 måneder. Er dette vanlig å finne i andre land? F.eks om jeg skulle reise til Sverige eller Tyskland? Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Jeg har gjort slik i Europa, kjøpt et åpent modem og kontantkort (bare data, ikke telefon) og byttet etter hvilket land jeg er i. Billigere med kontantkort enn abb. og betale roaming priser i 4-5 land. Evt. få tak i en åpen 3G telefon du kan bruke i stedet for modem. Eneste aberet er at det er mange SIM kort å holde greie på. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. april 2010 Forfatter Del Skrevet 3. april 2010 Mange SIM-kort er ikke noe problem. Det er bare å brekke og kaste det når man forlater landet og ikke vil ha data-kontantkortet lengre. Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Jeg reiser en del og kommer som regel tilbake til samme landdete er kjedelig å kaste et kontantkort med 50€ igjen på. For å holde orden på det kjøpte jeg en mappe beregnet på minnekort hvor SIM kortene passer selv om lommene er litt store. Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 ICE har ihvertfall abonnement der man betaler per påbegynte uke. Men det fungerer vel ikke i tyskland (fungerer i norden) Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 (endret) Dersom ein har modem (evt. ein ekstra mobiltelefon som kan brukast som modem) er det då ikkje noko problem å bestille eit mobilt breiband-simkort, utan modem og bindingstid, og seie det opp ein månad seinare. Ei anna løysing er å bruke mobilen som modem, og legge til ein datapakke til det vanlege abonnementet. Dette kan ofte gjerast på "Mine sider". Når ein ikkje har bruk for datapakken lenger er det like lett å fjerne den. F.eks. har Telenor akkurat dei same datapakkane som tilleggsteneste til vanlege mobilabonnement, som dei har som reine dataabonnement. Edit: No tenkte eg på Norge. Skal du bruke mobilt internett i utlandet må du for all del ikkje bruke norske abonnement, sidan dette vert svinedyrt. Endret 5. april 2010 av torbjornen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå