Suppekatten Skrevet 3. april 2010 Rapporter Del Skrevet 3. april 2010 (endret) Trådtittel sier vell det meste. Månen, deepsky, sola... you name it Starter med mitt bidrag av M31 (Andromeda galaksen) 450D Sigma APODG 70-300mm f/4 ISO-1600 *Finner ikke eksponeringstiden, installerer programmvaren Endret 4. april 2010 av Heigren Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 4. april 2010 Rapporter Del Skrevet 4. april 2010 Random posisjon opp mot himmelen. Husker desverre ikke alle data, men tror det var 20x20sekunders eksponering med 18mm. Lenke til kommentar
Suppekatten Skrevet 4. april 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. april 2010 (endret) Pent stoners! Planlegger å bygge meg en 12" dobbson. Håper på å fått noen litt heftige bilder da Her kommer et par bilder til som jeg klarte å rote framm fra de mørkeste dalene i C harddisken. Jupiter, med 3 av månene. Månene ser svært store ut ettersom jeg ikke klarer å fokusere skikkelig når man bruker så høy zoom. Polar stjernen i midten. Bildet er tatt over 1047 sekunder Random opp mot himmelen Endret 4. april 2010 av Heigren Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 5. april 2010 Rapporter Del Skrevet 5. april 2010 Gikk med sterke planer om å bygge meg en "barndoor" for å ta astrobilder, men det ble bare med planen. Nytt forsøk til høsten. Lenke til kommentar
Suppekatten Skrevet 6. april 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. april 2010 Vis du realiserer det, skal det bli plassert ut bilder her umiddelbart! Hadde vert å hatt noe slikt! Lenke til kommentar
erlhau Skrevet 9. april 2010 Rapporter Del Skrevet 9. april 2010 hvordan får dere tatt bilder av stjernene (som beveger seg) uten at de blir "dratt ut" på grund av bevegelsen? Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 9. april 2010 Rapporter Del Skrevet 9. april 2010 jeg tok 20 bilder med såpass "kjapp" lukkertid (20 sekunder ca) at stjernene ikke får beveget seg. Deretter legger man de 20 bildene opp på hverandre og vips så får man en 400 sekunders eksponering. Kalles stacking. Sånn veldig kort fortalt. Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 9. april 2010 Rapporter Del Skrevet 9. april 2010 (endret) Har ikke all verdens utstyr til å ta bildet av rommet enda, men litt får jeg da til. Første er et bilde av nordlyset vi hadde her for et par dager siden, og jeg har justert temperaturen litt for å gi det et litt kaldere preg. Det andre bildet er tatt samme kveld fra et område tilsynelatende fri for nordlys, men fanget opp litt likevel når jeg justerte opp eksponeringen i Lightroom. Justerte også temperaturen litt her. Tripoden min er desverre ikke så stødig som man skulle håpe, og stjernene blir derfor ganske dratt ut. Endret 9. april 2010 av Nord-Skandinav Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå