TheKent Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Fikk følgende mail fra Samsung da jeg spurte om når Spica skulle oppdateres i Norge: "Drivere for windows7 vil komme i juli. Opdatering til Android 2.1 er ventet i løpet av Juni." Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Oppdaterte min Spica for rundt 3 timer siden, den var låst til Telenor. Selve oppdateringen gikk utrolig greit for seg, men desverre er det noe merkelig med widgetene etter den var oppdatert. De nekter å stå på linje med normale apps slik de gjorde før oppdateringen. Det går bare 3 widgets i høyden på skjermen, men 4 apps. Unntaket er Samsung's egne widgets, de fungerer med 4 i høyden. Dette merker jeg også. Virker som widgets nå tar mye mer "løs plass". Dvs at en widget som tidligere var 1 i høyden nå er to i høyde fordi det er 0,5 høyde med ingenting på hver side av ikonet. Totalt idiotisk. Ja, man kan nå ha inntil 9 homescreens mot tidligere 3, men FAEN da? Vurderer å stoppe Touchwiz-UI'et for å gå tilbake til plain android... Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Noen som har lagt inn noen av de seneste FW'ene? Noen forskjell ifht den siste som kom i mars? Lenke til kommentar
hazzie Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Har flashet til XXJD4 på minl. Touch-en har i hvertfall blitt mye bedre, leste på androidcommunity at det var noe med 3d som også har blitt forbedret men har ikke testet dette selv.. Anbefaler til dere andre å flashe. Lenke til kommentar
Amored Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Fiksa 2.1 på Spicaen min i forrige uke. Funka fint. Men... Jeg trodde det skulle gi støtte for "multi touch", altså at du kan bruke flere fingre på skjermen samtidig? Har jeg lest feil, eller er det bare jeg som er for dum til å finne ut åssen jeg aktiverer det? Lenke til kommentar
hazzie Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Mulitouch er begrenset i en chip i softwaren, noe som ikke kan endres uten å flashe den, som igjen er veldig risikabelt. Så du vil neppe få multitouch. (har kun lest dette av brukere på androidcommunity) Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Valgte å legge inn PandaHome2 homescreen replacement. Fjernet dokken nederst og plutselig tok 1x4 widgets som Spotify, kun 1x4 square på skjermen, istedetfor 2x4 som det gjorde i 2.1 touchwiz. Lenke til kommentar
hazzie Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Har kun testet pandahome2 i 5 min nå - er storfornøyd. Føles kjappere ut også. Takk for tips! Lenke til kommentar
TheKent Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Nå funker NPS slik at den finner telefonen, men beskjeden "Kan ikke koble til serveren. Oppdateringen kan ikke fortsette". Har Windows 7 32-bit, noe med det å gjøre? Andre som har oppdatert via Windows 7 med suksess? Lastet akkurat ned den nyeste NPS fra Samsung's offisielle nettside Lenke til kommentar
belenix Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Jeg skulle hjelpe en venn med oppdatering på tirsdag, fikk samme feilmelding. Var med Windows XP, nyeste NPS. Da jeg oppdaterte min egen, ca 14 dager siden, gikk det uten problem. Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Pc studio finner ikke mobilen min engang, ennå jeg har huket av masselagring osv Lenke til kommentar
TheKent Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 (endret) Pc studio finner ikke mobilen min engang, ennå jeg har huket av masselagring osv Mobilen skal stå i USB-debuggingmodus. Husk å ta ut SIM og Micro-SD før du oppdaterer. NPS har ikke funnet Spica-en min en eneste gang før de la ut denne på den offisielle Samsung-siden: "New_PC_Studio_AD1.exe". Tror ikke Windows 7 blir støttet før ut på sommeren, så jeg skal installere XP på den bærbare i dag, og prøve å oppdatere via den. Skal gi tilbakemelding om det går, om det ønskes. Her er nedlastingslinken til den versjonen som finner telefonen hos meg: http://support-sena.samsung.com/content_services/software/New_PC_Studio_AD1.exe Om du har en annen versjon av NPS, avinstaller den og gå innpå 'C:\Programfiler', og slett hele Samsung-mappen, for når du avinstallerer den gamle versjonen ligger driverne fortsatt igjen, og den nye installasjonen tar i bruk de gamle driverne isteden for å installere de nye. Håper noen kan ta i bruk noen av tipsene mine Edit: Om du skal ta backup, bruk MobileBackup, som du får fra Market Place. Den tar backup av kalender, kontakter, SMS og anropslogg Fungerte veldig fint hos meg når jeg tilbakestilte mobilen til fabrikkinnstillingene. Om du vil ha kontaktene over til SIM, bruker du en app som heter Contact2SIM. Jeg fant ikke den ved å søke på app-navnet, men jeg søkte på SIM, og bladde nedover og fant den. Ny oppdatering: Spurte Samsung om hvorfor jeg får beskjed: "Kan ikke koble til serveren. Oppdateringen kan ikke fortsette." Her er svaret: "Uppdateringsservern kan vid vissa tillfällen ligga nere pga underhålleller mycket trafik. Vänligen försök då igen vid ett senare tillfälle.". Synes egentlig ikke at dette er et godt nok svar på hvorfor oppdateringen feiler 24/7. Har nå testet på Vista 32-bit, men får samme beskjed der også, helt identisk til Windows 7. Endret 14. mai 2010 av TheKent Lenke til kommentar
belenix Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Er jo samme beskjed jeg også nå får i Windows XP, har vel forsøkt siden tirsdag. Men da jeg oppdaterte min egen for ca 3 uker siden gikk det helt uten problem på første forsøk. Lenke til kommentar
belenix Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Det skal nå være mulig å oppdatere til Android 2.1. Ser på SwedroiD at Samsung nå leverer Spica med Android 2.1 installert. Lenke til kommentar
nerokid Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Det skal nå være mulig å oppdatere til Android 2.1. Ser på SwedroiD at Samsung nå leverer Spica med Android 2.1 installert. Ligger ute nu,har oppdatert for nogen dage siden.bare husk at ta ut og in batteriet når oppdateringen skal starte. Lenke til kommentar
Furious-D Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Dere som har brukt Odin, noen som har prøvd ut aller siste (mai) FW: I570EXXJE1 ? Noen stor endringer/forbedringer ? Lenke til kommentar
hazzie Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Fra androidforums.com : "I've gone back to i570EXXJD4. Too many small problems with i570EXXJE. Kept dropping GPRS, and GPS. GTalk would open and then close, and all my APN settings were lost again after I powered off/on my phone. I didn't notice any speed improvements over JD4." Tror jeg drøyer med å oppgradere til jeg leser noe annet. Lenke til kommentar
Furious-D Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Ja samme her, avventer då med å oppgradere. Lenke til kommentar
gtronn Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Fikk oppgradert Telenor låst spica etter litt kødd. var på tide . Fikk hele tiden får ikke kontakt med server . men gikk igår 20 mai . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå