duckyduck Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 La oss si at jeg bruker en chroma key (blåvegg / grønnvegg) i final cut. Når jeg da beveger på kameraet beveger bakgrunnen seg og. Jeg har sett på større produksjoner at de har slikke "knobber" på veggen, som jeg da tror at bildet fester seg til. Noen idèer på evt. final cut plugins eller andre programvarer som gjør dette? Ducky Lenke til kommentar
avo Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 (endret) Tracker merkene på veggen er no mer for RT 3D systemer hvor bakgrunnen skal matchde kamerabevegelser. Bruker ikke slikt til statiske bakgrunner. Skjønner i grunn ikke helt hva problemet ditt er. Du har to lag video, en forgrunn skutt mot et chromavegg, og en bakgrunn. Om bakgrunsvideoen din er et statisk bilde vil det jo stå i ro samma søren hva du gjør med forgrunnen. Må innrømme at jeg ikke er spesielt stø i FCP - bruker mest Avid. Men selv om Apple ofte skal gjøre ting helt automagisk for deg, uten at du har bedt om det, kan jeg ikke tenke meg at FCP roter til bakgrunnen din om du har bevegleser i forgrunnen. Endret 4. april 2010 av avo Lenke til kommentar
duckyduck Skrevet 6. april 2010 Forfatter Del Skrevet 6. april 2010 (endret) Kanskje jeg var litt utydelig? Uansett, så har after effects et tracking motion system, som gjør at man nettop kan gjøre det. Tanken er vel heller muligheten til å filme med håndholdt foran en bluescreen. Det funket veldig bra, man fester bare bildet til tracker-pointet på skjermen. Endret 6. april 2010 av duckyduck Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå