webby1 Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 (endret) Jeg har nettopp opprettet en egen linux-server og har overført en PHP-kode som fungerte på en annen server til den nye server. Men elseif-strukturen fungerer ikke. Et eksempel: if ($test = "nei") { echo "feil"; } elseif ($test == "ja") { echo "test"; } else { } Jeg prøvde å taste inn fil.php?test=ja, men får bare opp "feil". Hva er galt? På forhånd takk! Endret 3. april 2010 av webby1 Lenke til kommentar
oxodesign Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 (endret) første linje på koden din er: if($test = "nei") men den skal være if($test == "nei") Endret 3. april 2010 av OXODesign Lenke til kommentar
webby1 Skrevet 3. april 2010 Forfatter Del Skrevet 3. april 2010 Oki, takk for svar Gjorde det nå, men nå kommer det ikke noe opp når jeg skal åpne elseif. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Har du slått på rapportering for feilmeldingar i php.ini på den nye serverern? Det er godt mogeleg koden din gir feilmeldingar, men rapporteringa er slått av og vil då ikkje resultere i noko som helst. Lenke til kommentar
webby1 Skrevet 3. april 2010 Forfatter Del Skrevet 3. april 2010 Har du slått på rapportering for feilmeldingar i php.ini på den nye serverern? Det er godt mogeleg koden din gir feilmeldingar, men rapporteringa er slått av og vil då ikkje resultere i noko som helst. Php.ini har display_errors = On, men det kommer ingen feilmelding. Synes dette var litt snodig! Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Hvordan blir egentlig $test satt i eksemplet ditt? Hvis det ikke er noe kode ala $test = $_GET['test'] så tipper jeg du har/er avhengig av at register_globals er skrudd på, noe som ikke er helt heldig. Lenke til kommentar
webby1 Skrevet 6. april 2010 Forfatter Del Skrevet 6. april 2010 Takk for svar. Ikke noe i else. Jeg har klart å fikse det. Brukte $GET_, men synes det var litt pussig at elseif fungerte på den ene serveren min og ikke på den andre. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Er ikke så rart det, Register Globals er aktivert på den som funker og deaktivert der scriptet ikke funka. http://php.net/manual/en/security.globals.php Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå