Gjest Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 (endret) Smelt smøret og rør det med sukker og egg. Rør inn mel og bakepulver. Smør en rund springform. Rens eplene og skjær dem i skiver. Fordel dem i bunnen av formen. Dryss kanel over eplene. Fordel kakerøren over eplene. Dryss over hakkede nøtter og evt. litt sukker. Stek eplekaken ved 175 grader i 30 minutter. Den skal være gyllen på toppen. Server kaken lun med vaniljekesam, rømme eller iskrem til. Endret 25. september 2014 av Gjest Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 *Mine innlegg*. Jeg er av samme sorten som deg, å skimte en edderkopp på soverommet = null søvn. Jeg tenker med redsel tilbake til forrige sommerhalvår, og sier meg enig med deg i at jeg ikke vil gå gjennom dette igjen. Så kom med dem; kjerringrådene, midlene, lokkematen, whatever som kan gjøre at jeg kan sove trygt uten frykt for disse djevelske voldtektsmassemorderne av noen beist. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 MMM edderkoppen blir tiltrukket av varmen fra senga di og kommer til å krype inntil deg. Kanskje den får øye på den åpne munnen din og tenker at det er et godt gjemmested før den kryper inn og legger egg i tannkjøttet ditt. Nei seriøst. Edderkopper er helt ufarlige. Men kjøp en slik? Eller en sånn http://www.slettmos-agenturer.no/skade/w0240.htm Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Vi har netting foran vinduet (soverommet er litt under bakkeplan), og det fungerer hvis vinduet er kilden til edderkoppene. Tror vi kjøpte det på Kid. Dette inngrepet ble vi nødt til å gjøre etter at madamen en dag våknet, tok på seg morgenkåpen, gikk på badet og fikk se den feite edderkoppen på skuldern når hu så i speilet. Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Vi har netting foran vinduet (soverommet er litt under bakkeplan), og det fungerer hvis vinduet er kilden til edderkoppene. Tror vi kjøpte det på Kid. Dette inngrepet ble vi nødt til å gjøre etter at madamen en dag våknet, tok på seg morgenkåpen, gikk på badet og fikk se den feite edderkoppen på skuldern når hu så i speilet. This. Og spray med edderkopp spray rundt vindu og andre hull i taket Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Og fluepapir der hvor du vet de kommer inn. Du kan også bruke hvitløk/kanel, da de hater denne lukten (strø det der de holder til) Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 (endret) Ta et ark og slipp det under beina på edderkoppen. Nå er edderkoppen på arket, og du kan gå ut av huset å rista den av ut i hagen til en nabo eller noe. Seriøst, skjønner ikke hvorfor folk er redde for edderkopper. Edit: Glemte "ikke", haha. Endret 3. april 2010 av Pentumsmart Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Seriøst, skjønner hvorfor folk er redde for edderkopper. Glemte du en "ikke"? Da virker det mer logisk med tanke på resten av posten din. Hvis ikke; beklager. Nå tar jeg det som utgangspunkt at du faktisk mente å tilføye en "ikke" i posten din, som ble glemt. En fobi er en fobi, jeg har araknofobi og jeg vet veldig godt at det er irrasjonelt å være redd for så små kryp. For et par uker siden var det en edderkopp i gangen, rett utsiden av rommet mitt. Den var ganske stor, men jeg brydde meg ikke noe om den. Senere på kvelden var den borte, jeg kunne ikke finne den. Tittet i alle mulige kroker rundt om, men fant den ikke. Heldigvis har jeg ikke sett noen på rommet mitt ennå, men jeg antar at det vil skje relativt raskt nå i vårvarmen. Grunnet denne episoden (der jeg ikke fant den) har jeg gjort det til en vane å sjekke alle kroker, studere veggen og gulvet under senga og så videre nøye rett før jeg legger meg. Heh. Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Seriøst, skjønner hvorfor folk er redde for edderkopper. Glemte du en "ikke"? Da virker det mer logisk med tanke på resten av posten din. Hvis ikke; beklager. Nå tar jeg det som utgangspunkt at du faktisk mente å tilføye en "ikke" i posten din, som ble glemt. En fobi er en fobi, jeg har araknofobi og jeg vet veldig godt at det er irrasjonelt å være redd for så små kryp. Jupp, glemte "ikke". My bad. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 (endret) Smelt smøret og rør det med sukker og egg. Rør inn mel og bakepulver. Smør en rund springform. Rens eplene og skjær dem i skiver. Fordel dem i bunnen av formen. Dryss kanel over eplene. Fordel kakerøren over eplene. Dryss over hakkede nøtter og evt. litt sukker. Stek eplekaken ved 175 grader i 30 minutter. Den skal være gyllen på toppen. Server kaken lun med vaniljekesam, rømme eller iskrem til. Endret 25. september 2014 av Gjest Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Finnes vel en slags gift på boks man kan spraye langs gulvet og der du tror de kommer inn? Dette funket på en mus som hadde trengt seg inn i huset vårt. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Våknet av saksedyr på magen min engang jeg. Skal innrømme at jeg skvatt ganske bra da, men sovnet jo igjen senere Lenke til kommentar
lilko Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Ta et ark og slipp det under beina på edderkoppen. Nå er edderkoppen på arket, og du kan gå ut av huset å rista den av ut i hagen til en nabo eller noe. Da springer den vel av ganske kjapt? Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Pleier ikke det når jeg gjør det, så lenge du fører arket under forsiktig. Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Du burde spraye rommet ditt, men fjern laken og puter og sånt før du gjør det! For du sprayer ikke der og da gjemmer de seg i senga di! Det skjeedde med meg! Spraya rommet og kom tilbake etter en halvtime og skulle re senga, da var det en edderkopp i pleddet mitt fordi jeg hadde ikke spraya der, og han gjemte seg der den jævelen Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Skjønner ikke hvorfor folk slipper dem ut. Hvorfor ikke bare drepe? Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Noen liker ikke å drepe. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Hvis noe slikt funker er det jo gull. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Den hørtes jo bare fantastisk genial ut. Noen erfaringer? Dreper den krypene eller holder den dem unna? Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Uff, så også edderkopp på rommet mitt idag for første gang på lenge. Fy faen jeg hater dem! Fikk heldigvis drept den, men bare følte at jeg måtte dusje fordi jeg hadde vært i nærheten av den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå