asbjohorpua Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Heisann. Jeg har en tendens til å ha skyhøy sosial status, jeg er midtpunktet osv. på fester der det for det meste er folk jeg kjenner dårlig eller ikke kjenner - fester der det ikke er noen klassekamerater. Selvtilliten min er på topp, selvbilde er også perfekt. Jeg er ikke selvgod, å skryte av meg selv blir bare feil - men i mine øyne er jeg perfekt, og setter standarden for hva som er perfekt. Men så er det et problem, lokale fester og sosial status i klasserom. Jeg blir sett på som den "kjedelige" typen, og blir for det meste ignorert. Hvordan kan dette ha seg? Kanskje de har fått et helhetsbilde av meg og allerede satt meg i bås for lenge siden? Hvordan kan jeg rette opp på dette? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Svært mulig å svare på, ettersom jeg ikke kjenenr deg eller din nærmeste krets. Men det kan virke som folk mulig synes du er litt full av deg selv. Det er supert med god selvtillit, men ikke la det gå til hodet på deg. Ingen må tro at de er bedre enn noen andre, man vil få 3 skuffer jord på kisten slik som alle andre. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Janteloven? Man skal ikke tro at man er bedre enn noen andre? For meg høres det mest ut som om du kanskje forandrer deg alt etter hvor du er. Noe som er veldig vanlig blant folk. Når du er på lokale fester og i klasserom så er du omgitt med personer som tilbringer en del tid med deg, noen kjenner deg bedre enn andre og da kan man fort ubevist oppføre seg deretter fordi man er redd for å drite seg ut. Andre derimot har det omvendt. I kjente omgivelser tør de å drite seg ut, mens i ukjente omgivelser så blir de rolige. Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Har det litt på samme måten. Nå fester jeg ikke sammen med de folkene jeg går i klasse med, men merker stor forskjell på statusen min på skolen kontra i "festgjengen" min. Grunnen er at jeg har utviklet meg noe helt sinnssykt som person i løpet av det siste året. Folkene i klassen min er folk som har plassert meg i bås avhengig av den jeg var i 1. klasse, mens folkene jeg fester med i helgene har sett hvem jeg er pr. dags dato og plassert meg deretter. Når det er sagt, grunnen til at jeg ikke fester med klassekameratene mine er at jeg misliker dem...de er kule folk, men stort sett litt for harry for min smak. Så mitt råd: drit i folkene i klassen din, og fokuser heller på å finne deg en gjeng du trives med og føler at du glir inn i... Lenke til kommentar
asbjohorpua Skrevet 3. april 2010 Forfatter Del Skrevet 3. april 2010 Har det litt på samme måten. Nå fester jeg ikke sammen med de folkene jeg går i klasse med, men merker stor forskjell på statusen min på skolen kontra i "festgjengen" min. Grunnen er at jeg har utviklet meg noe helt sinnssykt som person i løpet av det siste året. Folkene i klassen min er folk som har plassert meg i bås avhengig av den jeg var i 1. klasse, mens folkene jeg fester med i helgene har sett hvem jeg er pr. dags dato og plassert meg deretter. Når det er sagt, grunnen til at jeg ikke fester med klassekameratene mine er at jeg misliker dem...de er kule folk, men stort sett litt for harry for min smak. Så mitt råd: drit i folkene i klassen din, og fokuser heller på å finne deg en gjeng du trives med og føler at du glir inn i... Er helt lik historie hos meg, du forteller det på en fantastisk måte og jeg føler jeg kjenner meg igjen hele veien. Jeg har vært en stille og kjedelig person og har vokst meg større på under 1 år. Nivået er lavt på skolen da jeg ofte fokuserer på å følge med i timene. Det er ikke like lett her hvor jeg bor til vanlig / går på skole, det er litt begrenset. Det jeg merker er at spesielt jentene prøver å skjerme meg ut om det kommer turister eller folk fra andre steder på festene, slik at de kan bygge opp sine egne sosiale statuser, men jeg bør vel kanskje bli litt kjappere og vise verdier før de andre klarer å gi et feil bilde av meg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Verdens eneste perfekte menneske har vi her på forumet! Spennende! Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Jeg er ganske lik deg. Jeg orker ikke å være "sosial" hele tiden så derfor blokkerer jeg meg litt bort med å sette på headset og jobbe med skolearbeid på skolen, og gidder ikke å henge noe særlig med folk utenom helgene. Som Hvorre sier. Folk har plassert deg i en bås og der blir du. De i klassen din plasserte deg i en bås de første skoledagene. Da var folk ute etter nye venner og det er de ikke nå. Første inntrykket tar også tid å endre på. Også er det litt rart å invitere en person du har kjent lenge til å bli med på fest og sånt. Lenke til kommentar
i93 Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Jeg er ikke selvgod i mine øyne er jeg perfekt Det er bra å ha selvtillitt, men noen ganger kan det bli for mye av det gode. Lenke til kommentar
Bappi Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Verdens eneste perfekte menneske har vi her på forumet! Spennende! du er min helt, Egil. Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Heisann. Selvtilliten min er på topp, selvbilde er også perfekt. Jeg er ikke selvgod, å skryte av meg selv blir bare feil - men i mine øyne er jeg perfekt, og setter standarden for hva som er perfekt. Jeg blir kvalm av og høre på deg. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 (endret) Hmm. Hvorfor du blir sett på som kjedelig? men i mine øyne er jeg perfekt, og setter standarden for hva som er perfekt. Tjaaaaaaaaa, jeg vet ikke helt jeg, men kaaaanskje det kan ha noe å gjøre med denne attituden der, kanskje? Kall meg dum altså, men jeg tror kanskje det kan ligge noe der. Endret 4. april 2010 av Dead_Rabbit Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 ta versjonen der du drar til en nabokommune som er litt større enn din egen, skaff status der og la ordet spre seg til din egen bygd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå