YNWA32 Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 (endret) Birmingham v LiverpoolSt. Andrews Søndag 4.april 2010 Kampstart: 16.00 (GMT +1) Dommer: Martin Atkinson Kommentator: Thor-Rune Haugen Tagline: Liverpool må vinne og har ikke slått Birmingham på syv ligaoppgjør. Statistikken er imot de røde Da nærmer påsken seg slutten og vi skal igjen spille viktig kamp. Tidligere i uken var vi i Portugal og kampen har nok tatt på en del mentalt med tanke på dommerrot osv. Heldigvis kom vi fra Benfica kampen uten nye skader og kan stille et ganske slagkraftig lag mot Birmingham. Under Benitez har vi ikke slått Birmingham i ligaspill. Det har blitt spilt 7 ligakamper siden August 2004. De stygge sifrene på disse kampene er 0 - 5 - 2 med 7 - 10 i målprotokollen. Samtidig har Birmingham virkelig funnet frem til oppskriften for suksess hjemme på St. Andrews, siste 12 kamper har gitt 6 seire og 6 uavgjort. På denne tiden har de spilt mot samtlige lag som ligger over oss på tabellen! Vi er nødt til å snu denne statistikken for å klare 4.plassen. Tottenham og City har flere vanskelige kamper igjen og vi er favoritter til å ta 3 poeng i alle våre kamper bortsett fra hjemmekampen mot Chelsea. Vi klarte jobben mot Sunderland, nå må Benitez knekke den meget sterke defensive koden som Alex McLeish har prentet inn i guttene fra Birmingham. Innbyrdes siste 7: 09: Liverpool - Birmingham 2 - 2 08: Birmingham - Liverpool 2 - 2 07: Liverpool - Birmingham 0 - 0 06: Liverpool - Birmingham 1 - 1 05: Birmingham - Liverpool 2 - 2 05: Birmingham - Liverpool 2 - 0 04: Liverpool - Birmingham 0 - 1 Det må legges til at Liverpool har i samme periode slått Birmingham to ganger i cupsammenheng på St.Andrews. Men Benitez i cupkamper og ligaoppgjør er to forskjellige ting. Dessuten er en cupkamp et jag fra begge sider, her kan man forvente at Birmingham går for 1p. Birmingham: Siste 12 hjemmekampene har de utrolige 6 - 6 - 0 med 14 - 8 i målforskjell. På disse 12 matchene har de spilt uavgjort mot Chelsea, Man United, Arsenal, Man City, Tottenham og Everton. De 6 seirene har kommet mot lag under dem på tabellen og Birmingham har på disse kampene 9-2 i målforskjell. Alex McLeish til BCFC.com om Liverpool: - Vi frykter ingen hjemme og har alltid den innstillingen om at vi kan slå hvem som helst her på St.Andrews. - Vi skal prøve å få Liverpool til å lide samme sjebne som de andre topp-lagene har gjort når de har vært våre gjester denne sesongen. - Nøkkelen til et godt forsvar er at vi spiller som et lag og jobber for hverandre, vi jobber under "safety in numbers" og er hele tiden opptatt av å nekte motstanderen rom.Senere kommer han inn på Torres; -Torres vil lete etter rom og er god på å finne de, derfor må vi gjøre alt for å hindre han i å finne rom. Birminghams hjemmesider hadde Lørdag et "video preview" av kampen ute, klikk HER. Ellers prater han varmt om sin bruk av 4-4-2 (4-4-1-1 med moderne øyne) der han bruker spydspissen Jerome og McFadden som tilbaketrukken spiss. Sentralt på midtbanen spiller de rutinerte ringrevene Lee Bowyer og Barry Ferguson. Bakover på banen har han kanonsterke Joe Hart, leidesoldaten fra Man City står med flest redninger i årets Premier League. I forsvarsrekka har han hentet spillere fra The Championship og vrakgodset Stephen Carr og gjort de om til den største ressursen som gjør at de i skrivende stund innehar en imponerende 9.plass i Premier League. Ikke værst for et nyopprykket lag som ble dømt nord og ned før sesongstart. Liverpool: For vår egen del står vi med 4 - 4 - 8 på våre 16 bortekamper i årets PL vi har 13 - 19 i mål. Men statistikk er til for å brytes sant? Når det kommer til vår borteform og historie mot Birmingham tror jeg ikke det har så mye å si i denne kampen. Man kan si mye om Rafa Benitez, men en ting de fleste er enige i er at han er briliant taktiker (god Cup Manager) og dermed er slike "sluttspill" han er med på nå m.t.p Premier League og 4.plassen noe som passer han perfekt. Utvalget av spillere som er tilgjengelig for kamp er likt som det han hadde til rådighet mot Benfica i midtuken. Unntaket er selvsagt at Maxi Rodriguez er tilgjengelig for hjemlig spill. Ellers skal vi bite oss merke i at han brukte Gerrard/Macherano hjemme mot Sunderland. "Alle" fans frykter vel Lucas sammen med vår lille terrier. Borte mot Birmingham passer nok Lucas ganske greit, men jeg håper Benitez igjen går for Gerrard på midten og spiller likt som mot Sunderland hjemme. Aquiliani, Aurelio, Skrtel, Kelly og Riera er uaktuelle for kampen ihvertfall. Benayoun kommer nok til å få spilletid da han blir nødt til å bekle venstrevingen i Europa Leauge til uken og trenger litt matchtrening. Mulig startoppstilling Birmingham; Hart Carr-Dann-Johnson-Ridgwell Gardner-Bowyer-Ferguson-Fahey McFadden-Jerome Farlige fra benken: Benitez - Phillips - Larsson Mulig startoppstilling Liverpool; Reina Johnson-Carragher-Agger-Insua Macherano-Gerrard Kuyt-Maxi-Babel Torres Aktuelle fra benken: Cavalieri - Kyrgiakos - Benayoun - Lucas - N`Gog Dagens sitat: ““I remember Sir Alex sent me a letter of congratulation when we won the Champions League, praising the tactical changes we made at half-time.”.” - Rafa Benitez Endret 3. april 2010 av YNWA32 Lenke til kommentar
Old Game Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Jasså, dere må stjele vår kamptrådgrafikk ser jeg. Uhørt... Lenke til kommentar
YNWA32 Skrevet 3. april 2010 Forfatter Del Skrevet 3. april 2010 (endret) Jasså, dere må stjele vår kamptrådgrafikk ser jeg. Uhørt... hehe, stemmer det ja. Se på det som et kompliment. If you can`t make it yourself, steal from the best. Endret 3. april 2010 av YNWA32 Lenke til kommentar
Smågal Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 (endret) Bra du gidder siden alle andre har tatt påskeferie, klapp klapp! Håper på følgende lag: Reina Johnson-Kelly-Agger-Insua(Aurelio om skadefri) Masche-Aquilani Eccleston-Pacheco-Gerrard Torres e: faaaack, Kelly er jo ute resten av sesongen for fahn. Vel, 3-2-3-2/352 med Kelly ut og Dalla Valle inn da. Endret 3. april 2010 av Smågal Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Aye, jeg som hadde tenkt å lage min første kamptråd nå! Men fint innlegg, bør bli en bra kamp. Jeg tar ikke en dritt på forskudd, Birmingham hjemme er en veldig vrien nøtt og noe som absolutt ikke må tas lett på. Husker Anfield-kampen for noen måneder siden altfor godt. Men vi må vinne, så her er det bare til å kjøre på. Jeg håper Aquilani er klar, men det ser veldig tvilsomt ut. Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Kjempebra førstepost igjen. Er endelig hjemme og gleder meg til å se kampen på TV, kan ikke huske når jeg sist gikk glipp av 2 kamper på rad. Har dog fått med meg både høydepunkter og sammendrag fra både Sunderland og Benfica. Angående lag så håper jeg på det samme som er satt opp i førstepost, hvis mot formodning ikke Aquilani skulle bli klar vel og merke. Lenke til kommentar
YNWA32 Skrevet 3. april 2010 Forfatter Del Skrevet 3. april 2010 (endret) Aye, jeg som hadde tenkt å lage min første kamptråd nå! Men fint innlegg. Da tar jeg å roer ned kamptråd moduset til neste kamp så kan du kose deg. Kjempebra førstepost igjen. Angående lag så håper jeg på det samme som er satt opp i førstepost, hvis mot formodning ikke Aquilani skulle bli klar vel og merke. TY Problemet for oss alle er vel at Benitez sitter å "håper" på Lucas/Macherano... grrrrrr Endret 3. april 2010 av YNWA32 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 (endret) Er det noe jeg frykter i år,så er det bortekamper. En seier vil bli feiret med full utelling,dog tipper det ender uavgjort. Edit: Tip my hat,angående førstepost. Endret 3. april 2010 av Slettet-D7I5Gr2 Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Aye, jeg som hadde tenkt å lage min første kamptråd nå! Men fint innlegg. Da tar jeg å roer ned kamptråd moduset til neste kamp så kan du kose deg. Haha, neida. Men du kan få en avlastning i at jeg tar neste, Benfica-returen, så kan du og resten kjøre på resten av sesongen. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Lett borteseier. Hat-trick av Torres. 0-4 Lenke til kommentar
Smågal Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Blir ikke du lei av å skrive de samme innleggene i alle kamptrådene våres? Er i hvertfall lei av å lese det Lenke til kommentar
Latias Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Må jo få tråden i mine innlegg. Greit å skrive noe i samme slengen. Enten kan jeg etter kampen si "hva sa jeg", eller så jinxer jeg hele greia. Lenke til kommentar
Cryflopp Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Du tar ansvar nok engang YNWA32 Good Blir en spennende kamp, statestikken virker ikke lovende nei Men får satse på at torres er i bedre form/humør enn han var i kampen mot Benfica. Me want to se Torres magic Lenke til kommentar
Cryflopp Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Benítez skal bestemt seg for å ta med Aquilani mot Birmingham etter at spillerens ankel har blitt undersøkt av klubbens medisinske støtteapparat. Skaden trolig mer av mental enn fysisk karakter. hehe tvunget til å spille ? Benítez tror at midtbanespillerens fravær var av mer mental enn fysisk karakter. Press på italieneren nå Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Bra kamptråd. Mine innlegg. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Skal ikke ta for lett på denne kampen, det har Birmingham vist til det fulle denne sesongen på hjemmebane. Meeen jeg tror vi tar det! Lenke til kommentar
GLN Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Endelig hjemme fra påskefjellet og Canal + på fjernsynet. Lenge siden jeg har sett Liverpool i PL av ulike årsaker, men nå gleder jeg meg! Lovende spill fra Benfica kampen lover godt før kveldens oppgjør. Er stygt redd Benitez hos Birmingham, han kan bli farlig. Lenke til kommentar
Cryflopp Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Denne kampen må vinnes ja, likte ikke statestikken tho Om vi taper denne så tror jeg hvertfall at løpet til 4 plass er kjørt. Men krysser fingrene for en seier her Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 (endret) Det bør bli seier idag, men egentlig så tror jeg at løpet er kjørt allerede når det gjelder 4. plassen. Dessuten så har Liverpool en tendens til å gå på en smell når konkurrentene gjør det. Liker denne lagoppstillingen Reina Johnson-Carragher Agger-Insua Macherano-Gerrard Kuyt-Maxi-Babel Torres Personlig mener jeg at Gerrard er best i den posisjonen, og ikke i den hengende spissrollen som Benitez så ofte bruker han i. Endret 4. april 2010 av Eulogy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå