Gå til innhold

Få D-link 524UP trådløs i DMZ på BKK nett

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har problemer med å spille på trådløst nett på ps3 fordi jeg hele tiden får nat type 3 og 2. Når jeg spiller ett spill så får jeg NAT type strict på selve spillet. Jeg ringte BKK og de gav meg en link hvor det skulle stå så lett.

http://www.performit.no/pbl/bkk/p10-3580/html/single65.htm

Dette innebærte å gå inn på routeren og sette den til static IP og fylle inn diverse. Dette har jeg da gjort. Når jeg fyller inn det som står hos BKK og på PS3èn og bruker Primær og sekundær DNS på PS3èn så går det aldri, får mislykket på testen og at det er en DNS feil... jeg rett og slett skjønner ingenting. jeg har prøvd det meste. Hva setter jeg DMZ IP adressen til? og kan noen skrive trinn for trinn hva jeg skal gjøre? er så lei av å ikke komme inn på spill på grunn av nettet er "sperret" :(

Hvis innlegget er i feil emne så beklager jeg det.

Endret av johnny87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du må gjøre er å legge inn DMZ-IP fra BKK i routeren.

Foreslår du starter med å resette router til orginaloppsett.

Dette gjør du ved å stikke en pennespiss inn i det lille hullet ved routerens strømkontakt. Hold den inne til lampene foran slukker eller blinker etter ca 10 sek.

Nå har du en "blank" router. Logg deg inn på den her: http://192.168.0.1

Velg å sette opp routeren med wizarden og sett den opp med statisk_ipadresse på internettforbindelsen (WAN).

• IP: 192.168.80.80
  • Subnett maske: 255.255.255.0
  • Gateway: 192.168.80.1
  • DNS Servere: 62.97.193.3 og 62.97.193.53

Velg så navn og evt kryptering på trådløsnettet.

Sett opp PS3 til å ta imot ipadresse automatisk (DHCP).

Sjekk så forbindelse i PS3.

Eventuelle porter skal nå åpnes automatisk med UPNP i router og PS3.

Du kan også få automatisk portåpning på PC ved å aktivere UPNP (Network discovery) i Windows.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Hei, takk for svar, får fremdeles NAT type 2 men på selve spillet Call of Duty så har NAT type gått fra Strict til Moderate. Men er det ingenting annet jeg skal gjøre inne på selve routeren enn å sette den i statisk ip og så fylle inn tingene fra BKK? og skal jeg kun sette PS3èn til å motta IP automatisk? ikke noe mer enn det?

EDIT: skulle spille Call of Duty dagen etter og fremdeles var NAT type strict :( og når den er på strict får jeg ikke joinet vennene mine :(

Endret av johnny87
Lenke til kommentar

Det du må gjøre er å legge inn DMZ-IP fra BKK i routeren.

Foreslår du starter med å resette router til orginaloppsett.

Dette gjør du ved å stikke en pennespiss inn i det lille hullet ved routerens strømkontakt. Hold den inne til lampene foran slukker eller blinker etter ca 10 sek.

Nå har du en "blank" router. Logg deg inn på den her: http://192.168.0.1

Velg å sette opp routeren med wizarden og sett den opp med statisk_ipadresse på internettforbindelsen (WAN).

• IP: 192.168.80.80
  • Subnett maske: 255.255.255.0
  • Gateway: 192.168.80.1
  • DNS Servere: 62.97.193.3 og 62.97.193.53

Velg så navn og evt kryptering på trådløsnettet.

Sett opp PS3 til å ta imot ipadresse automatisk (DHCP).

Sjekk så forbindelse i PS3.

Eventuelle porter skal nå åpnes automatisk med UPNP i router og PS3.

Du kan også få automatisk portåpning på PC ved å aktivere UPNP (Network discovery) i Windows.

Da fikk jeg det til og det var som du sa... MEN jeg måtte oppdatere firmware...uten oppdatering så funket det ikke men med så tok det 2 sek så var alt perfekt :) så jeg har stresset unødvendig mye :p men takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...