steelspam Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Hei, jeg skal kjøpe pc om ikke så lenge til, også lurer jeg litt på hva slags merke jeg børr velge. har funnet ut at jeg skal ha et radeon 5870 kort men er usikker på hvilket. noen forslag ? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 En av disse ville jeg vurdert. [¤] Sapphire Radeon HD 5870 "VAPOR-X" [¤] MSI Radeon HD 5870 "Lightning" [¤] PowerColor Radeon HD 5870 "PCS+" [¤] ASUS Radeon HD 5870 "MATRIX" [¤] HIS Radeon HD 5870 "iCooler V" - Av denne listen ville jeg mest vurdert Asus, MSI eller Sapphire kortet. Lenke til kommentar
steelspam Skrevet 3. april 2010 Forfatter Del Skrevet 3. april 2010 En av disse ville jeg vurdert. [¤] Sapphire Radeon HD 5870 "VAPOR-X" [¤] MSI Radeon HD 5870 "Lightning" [¤] PowerColor Radeon HD 5870 "PCS+" [¤] ASUS Radeon HD 5870 "MATRIX" [¤] HIS Radeon HD 5870 "iCooler V" - Av denne listen ville jeg mest vurdert Asus, MSI eller Sapphire kortet. ok, takker for svar =D Lenke til kommentar
Redhead93 Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Hvis du skal klokke kortet, husk at det bare er MSI og Asus som har BIOS som lar deg klokke til 1000MHz (med mindre du flasher f.eks. Sapphire kortet da) Lenke til kommentar
ENKveim Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Det som står i "..." er vel det at de har spessiel kjøling, hvis jeg ikke tar helt feil nå så lurer jeg veldig på hvor f.eks. ASUS Radeon HD 5870 "MATRIX" selges ?? Lenke til kommentar
Microdead Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Den er ikke i salg ennå, du må nok vente noen uker til hvis du vil ha en. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 XFX har veldig god service, så jeg ville ha kjørt fra dem. Garantien er fantastisk også 1 Lenke til kommentar
defzx Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Skal bestille meg et 5870 denne uken selv, men er veldig nervøs for at det skal bråke mye. Har sett at Gigabyte sitt nye kort skal være bra når det gjelder dette, men må vente til det kommer på lager eventuelt. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Braak trenger du ikke bekymre deg for. Jeg h0rer ikke viften da den sviver paa 21%, som er standard. Om det trengs skrur den seg opp under spilling, men kan ikke huske at det har skjedd her. Kj0rer den normalt paa 30-35 siden jeg har overklokket kortet endel og da h0rer du den, men ikke noe serlig til lyd Lenke til kommentar
s3ny Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Usikker selv på hvem 5870 kort jeg blr kjøpe...noen tips? Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Samme, kjøp det biligste. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Viss du vil ha et stille og kjølig kort, gå for MSI sitt Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Viss du vil ha et stille og kjølig kort, gå for MSI sitt Hvis det er referansekjøler så er det ikkje noe forskjell. Jeg valgte Asus og MSI 5870 fordi da slapp jeg å flashe til ny bios for å overklokke over 1000mhz på core. Skal man ikkje overklokke noe, så er det det samme hva man tar. Iallefall av referansekorta. Og ja referansekorta er stille så lenge man har vifte på Auto. Lenke til kommentar
Slaps Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 (endret) Det spørs du hva som er viktig for deg. Er det at skjermkortet skal være stille evt. ha gode vifter til overklokking? Kanskje god garanti / service er viktigere. Gå MSI hvis du skal ha en veldig stille + god overklokker Gå XFX hvis garanti og kundeservice er det du setter mest pris på. Gå Gigabyte vil du ha et like godt kort til en billigere penge (bråker kanskje en del mer) Endret 15. august 2010 av Slaps'ærn Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Mente ikke referansekortet nei Mente MSI sitt eget. Den me twin forze viftekjølinga på eller hva det heter for noe Lenke til kommentar
dofferneo Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Jeg kan glatt anbefale Sapphire HD5870 Vapor-X. Herlig kort med god kjøling og lavt støynivå. Har ikke prøvd å overklokke det, men så ha det heller ikke vært behov for det. Koster fra 3445,- i norske nettbutikker. Link til prisguiden. Lenke til kommentar
s3ny Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 valget står mellom saphire vapor x eller asus V2 kortet... hvilket bør jeg velge og hvorfor? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 valget står mellom saphire vapor x eller asus V2 kortet... hvilket bør jeg velge og hvorfor? Det billigste som er på lager Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 valget står mellom saphire vapor x eller asus V2 kortet... hvilket bør jeg velge og hvorfor? Det billigste som er på lager Begge to er svært gode, Asusen kan du klokke, men det vil bråke litt mer på idle. Det jevner seg ut under load, hvor V2 kjøllingen er svært effektiv Lenke til kommentar
Masterminders Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=585757 har bra kjøling, men måtte flashe bios for og kunne klokke høyere frekvenser på minne og core. Det går heller ikke og juster volt på dette kortet selv om du flasher det, Men skal du ikke overclocke er det et bra valg https://www.diskusjon.no/index.php?app=forums&module=post§ion=post&do=reply_post&f=94&t=1217903 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå