Nautica Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 (endret) Hei gutter dere burde flytte et eventuell salg over på PM før en moderator kommer og sletter noen innlegg. Jeg har Canon kamera nå, så Minolta objektiver passer ikke lengre. Det suger. Du får overganger/adapter så det passer til Canon. Endret 4. april 2010 av Nautica Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Akam delen ville være bedre uten moderatorer, spesielt de som bare kommer inn for å slette/endre osv. Jeg prøver bare å hjelpe noen, ikke pimpe et parti med objektiver.. Uansett, det ble tatt over PM i går. Da det er sagt så passer ikke Minolta objektiver på Canon FF kamera. De knuser speilet. Lenke til kommentar
sjokolademousse Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 Hei gutter dere burde flytte et eventuell salg over på PM før en moderator kommer og sletter noen innlegg. Det går bra, vi har gjort det allerede Men tilbake til objektivvalget mitt; Fant et annet Sigma-objektiv, 18-50mm f2.8. Går dette til mitt kamera? Og hvordan virker dette til makro og portrett? Lenke til kommentar
8ruk3rn4vn Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Det funker nok ikke mer enn halvveis til noen av delene. Det er mer lyssterkt enn typiske zoomobjektiver, men ikke nok til oppnå syltynn dybdeskarphet. Nærgrensen vet jeg ikke men det er neppe "makro". Portrett og makro krever rett og slett hver sine spesialobjektiver. Førstnevnte burde være kort tele, og ha så stor blenderåpning (lavt f-nummer)som mulig. Makro krever kort nærgrense. Hvilken brennvidde man trenger til makro avhenger av hva man skal ta nærbilder av. Disse to bruksområdene er relativt ukompatible med henhold til hva de krever av objektivene. Det finnes egentlig bare ett objektiv til kameraet ditt som vil dekke begge bruksområdene med glans, og det er ZD 50mm f/2 macro. Lenke til kommentar
sjokolademousse Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 Takk for hjelpen, dere Da har jeg bestemt meg for et Olympus 35mm til litt makrofotografering, og Minoltaen til bl. a. portretter Hadde budsjettet mitt vært større, hadde jeg antakelig gått hakket opp, til et ZD 50mm, men det får gå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå