viggo Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Noen som vet om et bra backup program for linux redhat? Skal brukes til tape. Lenke til kommentar
viggo Skrevet 29. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2002 Hvordan bruker jeg dette? Vet at det er 15GB taper, og IDE interface. Den har havnet som /dev/ht0 og /dev/nht0 Har du et eksempel på bruk av dette programmet? Lenke til kommentar
larsal Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 dump er bedre egnet for backup enn tar da den i utgangspunktet tar se av filsystemet. Veldig mye brukt i mange Unix systemer. Tar er grei til å pakke filområdet o.l. LL Lenke til kommentar
viggo Skrevet 31. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2002 prøvde meg på hjelpen til dump, men den er rimelig kryptisk for meg. Noen som kan gi et eksempel på bruk av denne? Vurderer sterkt å gjøre om serveren til win2000 hvis jeg ikke fixer backup i linux.. :sad: Please hjelp! PS: det er til en god sak. Serveren gjør at en haug med mennesker får sine daglige doser med logoer og ringelyder. =) Lenke til kommentar
SSM Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Backup er i grunnen en ganske smal sak å kjøre. Arkeia har blitt ganske populært, men er dessverre ikke gratis :| men utover det, prøv http://freshmeat.net/search/?q=backup§ion=projects Får 160 hits innen backup :smile: Og om du tenker på å bruke Windows2000 som webserver, så ... nei ... vær så snill :smile: Tommy Jensen Lenke til kommentar
synfault Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Anbefaler følgende lesestoff: Unix Backup & Recovery av W. Curtis Preston(O'Reilly's) Ellers kan http://www.amanda.org være nyttig. Amanda er et system for å ta backup av flere maskiner på et LAN til en "master backup server." Tar backup av Windows maskiner også... Kjører på toppen av enten GNU Tar eller dump, så valget er fortsatt fritt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå