HomzKriSs Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Jeg har da tenkt endre denne koden så det blir /hoved/$side $side = siden man besøker. Koden som blir brukt nå: //LOGGING $side = $_SERVER['REQUEST_URI']; $side = str_replace('index.php?valg=','index.php?valg=', $side); $side = str_replace('?valg=','?valg=', $side); $side = htmlspecialchars($_GET['valg'], ENT_QUOTES); $mappe = "filer/"; $deffil = "nyheter"; $ext = ".php"; if(empty($side)){ include_once("$mappe$deffil$ext"); } elseif(preg_match('/^[a-z\d]+\z/i', $side) && file_exists("$mappe$side$ext")){ include_once("$mappe$side$ext"); } elseif(!preg_match('/^[a-z\d]+\z/i', $side)){ echo "Ugyldig filnavn!"; } else { echo "<b>404 ERROR:</b> Siden <u>$side</u> ble ikke funnet!"; } ?> Om noen vil hjelpe gjerne post i en kode tag. Lenke til kommentar
HomzKriSs Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 Skrev feil på emne, url mente jeg Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Det du leter etter er mod_rewrite. Se linken under for en kjapp guide mod_rewrite, a beginners guide (with examples) Lenke til kommentar
HomzKriSs Skrevet 3. april 2010 Forfatter Del Skrevet 3. april 2010 Det du leter etter er mod_rewrite. Se linken under for en kjapp guide mod_rewrite, a beginners guide (with examples) Takk, hvis jeg ikke får det til, noen som hjelper meg da? Lenke til kommentar
HomzKriSs Skrevet 3. april 2010 Forfatter Del Skrevet 3. april 2010 Får til noe, men url ' blir sånn her ext: /hoved.php/hoved Og bakrunnsfargen blir hvit. Rewtignen jeg bruker: [kode] RewriteEngine on RewriteRule ^info.php$ hoved.php RewriteEngine on RewriteRule ^page/([^/\.]+)/?$ hoved.php?page=$1 [L] RewriteEngine on RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^$ RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http://(www\.)?somethingelse.org/.*$ [NC] RewriteRule %{HTTP_REFERER} !^http://www.somethingelse.org/nasty [R,L] [/kode] Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Huff. SÅ mye kode. blir nok helt feil dette Denne skal kun en gang, i toppen. RewriteEngine on Prøv: <IfModule mod_rewrite.c> RewriteEngine on RewriteRule ^page/([^/\.]+)/?$ hoved.php?page=$1 [L] </IfModule> Du endrer da RewriteRule til det du vil, og kan legge til så mange du vil Lenke til kommentar
HomzKriSs Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 Ja, men jeg skal ikke ha hoved.php jeg skal ha ext bak .org/hoved/sidenher Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Da endrer du til f.eks: ^([^/\.]+)/([^/\.]+)/?$ $1.php?page=$2 [L] Lenke til kommentar
HomzKriSs Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 Greit, skal teste det. Takk for svar, kommer tilbake hvis det ikke går. Lenke til kommentar
HomzKriSs Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 (endret) [kode] <IfModule mod_rewrite.c> RewriteEngine on RewriteRule ^([^/\.]+)/([^/\.]+)/?$ kontakt.php?/$2 [L] RewriteRule ^([^/\.]+)/([^/\.]+)/?$ logginn.php?/$2 [L] </IfModule>[/kode] Altså linken blir nå minside.org/logginn.php/logginn Hvorfor blir den sånn? :S Og CSS'n, vises ikke. :/ Endret 4. april 2010 av HomzKriSs Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Ok, to ting. [L] bakerst der, betyr Last, det betyr at det kommer ikke flere regler, så du må på første linja fjerne [L], og iom at du tydeligvis ikke vil at du skal kunne ha "hvilkensomhelstfil" uten å lage nye regler, så må du endre til $1, og dermed fjerne regex nummer 1. <IfModule mod_rewrite.c> RewriteEngine on RewriteRule ^kontakt.php/([^/\.]+)/?$ kontakt.php?/$1 RewriteRule ^kontakt.php/([^/\.]+)/?$ logginn.php?/$1 [L] </IfModule> Sånn, tror jeg. Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 RewriteRule ^([a-zA-Z0-9_]+)/?$ ./index.php?valg=$1 Denne koden gjør om www.domene.no/index.php?valg=hei til www.domene.no/hei/. I en href tag, skriver du f.eks: <a href="/hei/">hei</a>. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Det er ikke dert han vil thomas. Han vil at www.domene.no/index.php?valg=hei skal bli www.domene.no/index(.php)/hei Lenke til kommentar
HomzKriSs Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 Det er ikke dert han vil thomas. Han vil at www.domene.no/index.php?valg=hei skal bli www.domene.no/index(.php)/hei Nei, har fått fiksa det. Sry at jeg ikke posta det før nå, men Thomas har vært til STOOOR , STOOOR hjelp Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Bra det løste seg da ivertfall Kanskje du kan poste hva din kode er nå, så andre som evt. lurer på det samme får et raskere svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå