Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke automatisk IP

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Har en:

Fujitsu Siemens, Amilo xi 1554

xtreme multimedia x-perience

Windows Vista

Problemet med denne er at jeg ikke får den på internett med automatisk IP,både med kabel og trådløst, men med statisk IP funger begge to. Har nettopp innstallert nye drivere til begge kortene og jeg krysser av automatisk IP på IPV4 på kortene på egenskaper.

Har også andre PC-er i huset som er koblet opp mot samme nettverk med automatisk IP som har internett. Har også prøvd å koble PC-en min til andre nett, men står bare "begrenset tilkobling". Hvis jeg trykker på "konfiguerer en tilkobling eller et nettverk" kommer det opp en feilmelding. (er lagt ved)

Noen som peiling på hvordan jeg kan få denne maskinen på internett med automatisk IP? :)

post-212627-1270243540,6773_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, du kan prøve og resette winsocket.

Ofte er det enten en halvdød antivirus/brannmur eller rester etter en slik som ikke har blitt skikkelig avinnstallert, har du hatt Norton så rens den med Norton removal tool som du finner hos Symantec.

Lenke til kommentar

Takk for tips!

Har nå prøvd å resette winsocket, men det ser ikke ut som det funket. Har eller aldri hvert Norton på maskinen, har Norman.

Men det er en merkelig ting, jeg får ikke til å akivere Windows brannmur, for da kommer denne meldingen opp:

"kan ikke starte tjenesten windows firewall"

Kan det ha noe å gjøre med problemet? :)

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd å avinstallere Norman, men har prøvd å deaktivere det. Ser ikke ut som tipset til vidarkr funket heller.

Legger ved bilder av services.msc, jeg synes det er mange tjenester som burde hvert startet, men hvis jeg prøver å starte de så kommer det opp: "Feil 5, ingen tilgang"

Hva tror dere? :)

post-212627-1270468387,2989_thumb.jpg

post-212627-1270468393,8039_thumb.jpg

post-212627-1270468400,8198_thumb.jpg

post-212627-1270468407,7373_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...