Skolegutt93 Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Hallo, lurer på om det er stress å gå på bygg og anlegg? Åssen er det med hjemmelekser osv på den linja? Har gått idrett første året nå, å jeg klarer ikke presset der, derfor skal jeg skifte til bygg Lenke til kommentar
TMB Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Har ikke gått byggfag selv, men på min skole så er byggfag klassene sinnsykt sløve, de har nesten aldri lekser og får høye karakterer kjempelett (noe som er forferdelig dumt for deres egen del). Lenke til kommentar
Skolegutt93 Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 Okei, flere som har erfart/hørt noe gossip fra bygg? Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Varier vel litt, men generelt er det ikke så mye stress på bygg Det er ofte veldig stor forskjell på elevene, noen er "stå på"-mennesker som er praktiske og handy, og så har du latsabber som ikke gidder skole som tror bygg er en enkel utvei, som aldri får læreplass pga høyt fravær og dårlige karakterer. Lenke til kommentar
gavao Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 er det noen som vet sånn ca hvilke karakterer jeg trenger for å komme inn? har 2,9 no holder det for å komme innpå bygg? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 (endret) Ja mener å huske at snittet for å komme inn er veldig lavt (2.5 eller noe) Er vel også derfor det er så mange sløvinger der Endret 4. april 2010 av Subject Delta Lenke til kommentar
gavao Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 skal begynne på en skole i nord-trøndelag jeg da, egge vgs heter den. så du tror jeg kommer meg inn der da eller? Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Tror ikke det vil være noen problem å komme inn siden det har vært litt dårlig med arbeid i byggebransjen i det siste noe som ikke akkurat fører til storrekruttering. Det er ofte mange sløvinger der, men om du er litt handy, følger med og gjør leksene er det relativt enkelt å få gode karakterer. Lekser var det ikke så mye av da jeg gikk byggfag, men det kommer jo helt an på lærerne. Det som er skummelt er å bli dratt med av andre medelevers slappe holdning egentlig. Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Snittet varierer endel, men nå for tiden er det vel ganske lett å komme inn de fleste steder. Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Etter det jeg har hørt fra kompiser som har gått andre linjer før, så er det den slappeste linja du får Ikke noe problem å få gode karakterer hvis du viser litt initiativ. En venn av meg som er stokk dum kom gjennom med godt over 4 i snitt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå