Gå til innhold

HJELP Kjøpe ny 46"+ tv til max 15000! (led?)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv samsung 46" 7070, bilde er fantastisk bra MEN ved veldig lyse bilder kan det hende at du ser kantlysene som lyser opp.

Hvor lenge har du hatt den?

Leste om noen som har hatt litt problemer med during og sånn.

Jeg får ta meg en tur til uka og sjekke litt rundt :D

elprice har den, expert har 9500.

Kult, blir spennende og se hva jeg velger til slutt :p

Lenke til kommentar

LG SL9000 er HD-Ready 1080P! Det er bare en ny benevnelse for full hd.

Input lag er et godt argument hvis tv-en skal brukes til spilling. Samsung 7070 har veldig høyt lag og hvis det er slik at LG tv-en har lite så er sistnevnte den beste spill tv-en.

Input lag er ikke noe produsenten oppgir. Det er rett og slett tiden det tar fra du trykker på spillkontrollen til det faktisk skjer på skjermen. Dette er i alle fall snakk om millisekunder, men i spillsammenheng kan det ha ganske mye si på spill som krever presisjon.

Eksempelvis vil du klare færre hodeskudd på et shoot-em-up hvis tv-en har høyt lag.

Det jeg lurer på er om LG-en har lavt input lag hvis 100hz er aktivert eller om tv-en har en dedikert spillmodus hvor mesteparten av de digitale funksjonene ikke er tilgjengelige?

Hvis 100hz er skrudd på under spilling med 7070 så øker lag så mye at du kan faktisk se tregheten.

Endret av LORD G10
Lenke til kommentar

Hvor har du dette fra LORD G10, jeg sliter ikke med lag verken fra Pcen eller xbox360.. Mulig jeg er heldig men.

Så lenge du har game mode aktivert vil ikke dette være åpenbart, men tv-en har høyt lag. Om dette er forbedret i firmware oppdateringer vet jeg ikke. Bruk google så finner du mer info om dette.

Her er en liten film som greit viser hva "lag" dreier seg om og hvilke marginer det er snakk om.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt den siden Januar, ingen rare lyder. Bra bilde, har en rød pixel så de skal fikse Tven. (Hifi-klubben).

Lyden er litt laber, men det er den på alle syltynne tver. Bilde er bra, ingen input-lag. Super fornøyd jeg :)

Hørtes bra ut :)

Lenke til kommentar

Det er en glassplate på fremsiden av den, så blir like mye refleksjoner i den som i et vindu. Jeg har min hengt halvhøyt opp på veggen, så eneste refleksjonen jeg får er taklampa når den er på.

Hm, hørtes ikke bra ut.

Eneste mulighet jeg har er og plassere den ca en halv meter opp fra gulvet.

Dette må jeg sjekke ut i butikk ;)

Lenke til kommentar

I lys fra lysstoffrør blir det ekstra kraftige refleksjoner, men om jeg står opp og ser på skjermen ser jeg ikke meg selv så lenge det ikke er helt sort. Hvis jeg skrur opp lysstyrken litt så forsvinnertaklampa også (jeg har alltid på laveste lysstyrke), men det er ikke å stikke under en stol at glassplater alltid vil være reflekterende, og det ser du nok best i ditt eget hjem, om du ser på et vindu ca en halv meter over gulvet så får du et greit inntrykk av hvordan det vil være.

Lenke til kommentar

Var en tur på Lefdal :D

Så på sl9000 og 6050.

Samsung-modellen imponerte meg ikke i det hele tatt. Var mye hvitt i bildet. Men jeg digget sl9000.

Bildet var bra, og bildene ble ikke skurrete (eller hva man kaller det) når kameraet panorerte (i videoen på tven altså).

Der var sl9000 bedre enn samsungen syntes jeg.

Syntes sortnivået var mye bedre.

Det syntes forøvrig selgeren også, men han hadde jo to lg tver fra før.. :p

Han sa også at den var bedre på spill nettopp på grunn av den skurringa.

Når det er sagt, så selger Lefdal den 42 tommeren av sl9000 til samme pris som 47 tommeren på nettet. Så ikke kjøp på Lefdal hvis du hadde tenkt til det >_<

Tester av tven virker forøvrig positive, eneste minus er speilrefleksen men tror ikke det blir no problem. Derimot har mange brukere rapport mye rart fra samsungen. Så tror ikke jeg tar sjangsen på den.

Har uansett bestemt meg for lg 47sl9000 ;)

Endret av TommyGavin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...