Gå til innhold

Windows 7 blitt tregere?

Anbefalte innlegg

Noe jeg har merket i det siste er at pc`n har blitt litt tregere... :ermm:

specs:

amd 965 3.4GHz

ati 5770

4GB ram

kjører win 7 pro 64

Jeg tror ikke det er noe virus på pc`n (har tatt scan mange ganger med Norton) så jeg lurer på om det faktisk er win 7 som har blitt litt tregere i det siste.

En kompis av meg (også win 7 pro 64) syntes at pc`n var for treg og bestemte seg for å formatere den, men den var forsatt ganske treg etterpå som betyr at det står velkommen i 5-10 sec. Det burde jo ikke skje når han har Q9650,ati 4870 og 4GB ram.

Så uansett: Er det noen andre som har merket dette? :ohmy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Windows blir alltid tregere med tiden. Nye oppdateringer, nye drivere etc, gjør slik at pcen føles noe tregere enn da den var helt ny.

Om du formaterer pcen, og ikke legger inn de nyeste oppdateringene og ikke de nyeste driverene, så skal den jo gå like raskt som før.

Lenke til kommentar

Det kan være flere grunner til at en PC blir tregere med tiden. De verste synderne er programmer som du selv installerer. Som da legger seg i oppstarten. Fra og med Vista har Windows begynt å ta langt bedre vare på seg selv. Deriblant med å indeksere og defragmentere disken(e).

Har selv flere installasjoner av Windows 7 og ikke merket noe særlig forskjell i fra den dagen disse ble installert. Sjekk derfor hvilke programmer som kjører ved oppstart og eventuelt som ligger i bakgrunnen. At PCen blir tregere blir et litt vanskelig symptom å finne kilden i uten mer informasjon.

At du også scanner maskinen med Norton betyr ikke at den nødvendigvis er ren og virusfri. Bruk flere antivirusprogrammer (nettbaserte).

Lenke til kommentar

En kompis av meg (også win 7 pro 64) syntes at pc`n var for treg og bestemte seg for å formatere den, men den var forsatt ganske treg etterpå som betyr at det står velkommen i 5-10 sec. Det burde jo ikke skje når han har Q9650,ati 4870 og 4GB ram.

Så uansett: Er det noen andre som har merket dette? :ohmy:

:dribble: Har kompisen din det så travelt at han klager på 5 til 10 sec. på " velkommen ".

har selv prøvet en program som målte oppstarts tiden men ble lei av den dritten og avinnstallerte den ( brukte mer tid å måle en oppstarten selv, har lagt den link til dette programmet for en par måneden siden på dette forumet )

jeg tror når man har en OS som virker frisk og rask når man innstallere den så virker den tregere etter bare en liten stund.

( psykologisk effekt ? )

men lykke til

rediger: det finnest en tweak som korte inn " velkommen " tid, men den er også bortkastet. minimalt effekt!

Endret av p@ge
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-82119

Er svært nøye med å fjerne rusk og rask fra registre og skjulte mapper etter å ha avinstallert programmer.

Avinnstallerer alltid programmer og legger inn ny versjon fra scratch hver gang.

Win er minst like raskt som før, om ikke raskere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...