IHS Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Men dersom Jesus er sannheten, og ikke bibelen, hvordan kan du stole på at bibelen stemmer? (ref. ditt eget sitat fra bibelen) Hvem sier at bibelen stemmer i et og alt ? Hvorfor skulle den gjøre det ? Og hvilken relevans har det til hva Jesus Kristus er ? Uten biblen ville ikke folk hørt om jesus. Så uansett om det som står der stemmer eller ikke så har den relevans. Hva skjer med ferrarien om du ikke følger instruksjonboka da? Den går like fort samme hva som står i boka. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Den går like fort samme hva som står i boka. Men står det i boka at det er automatgir, men så er det manuell. At dørene går til siden sier manualen, men de går rett opp. Cabriolet sier manualen, hard-top har den. Ratt på venstre side sier manualen, på høyre har den. Osv osv Hvorfor skal du tro på manualen når den sier den har regnsensor? Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Men dersom Jesus er sannheten, og ikke bibelen, hvordan kan du stole på at bibelen stemmer? (ref. ditt eget sitat fra bibelen) Hvem sier at bibelen stemmer i et og alt ? Hvorfor skulle den gjøre det ? Og hvilken relevans har det til hva Jesus Kristus er ? Uten biblen ville ikke folk hørt om jesus. Så uansett om det som står der stemmer eller ikke så har den relevans. Hva skjer med ferrarien om du ikke følger instruksjonboka da? Den går like fort samme hva som står i boka. Hvis man ikke fulger instruksjonsboka så opphører den å eksistere... Uten instruksjonsboka, vet man ikke når man skal skifte olje og andre vitale deler, samt at man kanskje hadde kjørt på 10000 omdreininger hele tida. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 (endret) Akkurat som ferrarien eksisterer uten instruksjonboka, eksisterer Jesus Kristus uten bibelen. Så enkelt er det Endret 9. april 2010 av IHS Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Men dersom Jesus er sannheten, og ikke bibelen, hvordan kan du stole på at bibelen stemmer? (ref. ditt eget sitat fra bibelen) Hvem sier at bibelen stemmer i et og alt ? Hvorfor skulle den gjøre det ? Og hvilken relevans har det til hva Jesus Kristus er ? Hvordan ville du visst hvem jesus er, om ikke bibelen hadde eksistert? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 (endret) Akkurat som ferrarien eksisterer uten instruksjonboka, eksisterer Jesus Kristus uten bibelen. Så enkelt er det Dette er feil. For hadde ikke bibelen sagt at gud skulle sende sin sønn til jorden så hadde heller ingen løpt rundt og hevdet at de var det for to tusen år siden. Nå må vi huske på at jesus bare var en av temmelig mange som løp rundt og hevdet akkurat det og hadde han hevdet det uten bibelen? Nope, de hadde ingen av dem og ingen hadde da heller ikke trodd på hverken den jødiske guden og senere den kristne guden uten bibelen, så å hevde at jesus hadde vært noe som helst uten bibelen er bullshit fra ende til annen, det faller faktisk på sin egen logikk det... Så du kan ta det helt med ro IHS, uten bibelen hadde det ikke vært noe grunnlag for jesus, da jesus som kjent er plasteret som den jødiske guden måtte sende fordi eva likte kunnskap... og derved påførte oss synd. Så du kan nekte til du blir blå i ansiktet, faktum er at de kristne doktrinene selv hevder at uten skapelses beretningen er ikke jesus verdt fem sure sild.... ... og vi vet jo hva skapelses beretningen er ikke sant? (Hint: Det samme som den store flommen som er beskrevet i den samme boka... Men ikke si det bort. Ikke si bort at siden skapelses beretningen er en myte så bortfaller grunnlaget til "plasteret" jesus også, for det vil røske livsløgnen de kristne står på vekk under dem og vi ville fått fulle galehus... ) Endret 9. april 2010 av RWS Lenke til kommentar
IHS Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Akkurat som ferrarien eksisterer uten instruksjonboka, eksisterer Jesus Kristus uten bibelen. Så enkelt er det Dette er feil. For hadde ikke bibelen sagt at gud skulle sende sin sønn til jorden så hadde heller ingen... Hvor sier bibelen det, RWS ? Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Kunne du svare meg på mitt tidligere spørmål IHS? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Akkurat som ferrarien eksisterer uten instruksjonboka, eksisterer Jesus Kristus uten bibelen. Så enkelt er det Dette er feil. For hadde ikke bibelen sagt at gud skulle sende sin sønn til jorden så hadde heller ingen... Hvor sier bibelen det, RWS ? Du later fremdeles ikke som? Lenke til kommentar
Hudrin Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 hmm..mannen kan feste..han sto ikke opp før 3 dager etterpå..uuh may gååååd.. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Kunne du svare meg på mitt tidligere spørmål IHS? Solid Edge, hele romeriket hørte om Jesus Kristus og ble et kristent rike før det første bibelen ble utgitt år 327. Jesus Kristus skrev ingen bibel. Han ba heller ikke noen skrive noen bibel. Bibelen ble satt sammen på kirkemøte i Nikea år 325, som et motskrift, til en rekke gnostiske skrifter på den tiden. Lenke til kommentar
Hudrin Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Kunne du svare meg på mitt tidligere spørmål IHS? Solid Edge, hele romeriket hørte om Jesus Kristus og ble et kristent rike før det første bibelen ble utgitt år 327. Jesus Kristus skrev ingen bibel. Han ba heller ikke noen skrive noen bibel. Bibelen ble satt sammen på kirkemøte i Nikea år 325, som et motskrift, til en rekke gnostiske skrifter på den tiden. bull..det var romerike som bestemte at kristendomen skulle være den eneste "riktige" ..so there you have it, om du lurer..jeg var der!, om du skulle tvile på det, så står det skrevet her!..så skal vi se..hvem har tankegang nok her til og tenke selv!. Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Men over til topic. For en stund siden mener jeg å ha sett en dokumentar om en kvinne som har blitt erklært død opptil flere ganger. Første gangen hadde hun våknet opp i sin egen obduksjon. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Men dersom Jesus er sannheten, og ikke bibelen, hvordan kan du stole på at bibelen stemmer? (ref. ditt eget sitat fra bibelen) Hvem sier at bibelen stemmer i et og alt ? Hvorfor skulle den gjøre det ? Og hvilken relevans har det til hva Jesus Kristus er ? Hvordan ville du visst hvem jesus er, om ikke bibelen hadde eksistert? Kunne du svare meg på mitt tidligere spørmål IHS? Solid Edge, hele romeriket hørte om Jesus Kristus og ble et kristent rike før det første bibelen ble utgitt år 327. Jesus Kristus skrev ingen bibel. Han ba heller ikke noen skrive noen bibel. Bibelen ble satt sammen på kirkemøte i Nikea år 325, som et motskrift, til en rekke gnostiske skrifter på den tiden. Men over til topic. For en stund siden mener jeg å ha sett en dokumentar om en kvinne som har blitt erklært død opptil flere ganger. Første gangen hadde hun våknet opp i sin egen obduksjon. Ja da fikk du svar på det, Solid Edge Kan legge til at det ble bare utgitt 50 stykker av førsteutgaven. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Men dersom Jesus er sannheten, og ikke bibelen, hvordan kan du stole på at bibelen stemmer? (ref. ditt eget sitat fra bibelen) Hvem sier at bibelen stemmer i et og alt ? Hvorfor skulle den gjøre det ? Og hvilken relevans har det til hva Jesus Kristus er ? Hvordan ville du visst hvem jesus er, om ikke bibelen hadde eksistert? Kunne du svare meg på mitt tidligere spørmål IHS? Solid Edge, hele romeriket hørte om Jesus Kristus og ble et kristent rike før det første bibelen ble utgitt år 327. Jesus Kristus skrev ingen bibel. Han ba heller ikke noen skrive noen bibel. Bibelen ble satt sammen på kirkemøte i Nikea år 325, som et motskrift, til en rekke gnostiske skrifter på den tiden. Men over til topic. For en stund siden mener jeg å ha sett en dokumentar om en kvinne som har blitt erklært død opptil flere ganger. Første gangen hadde hun våknet opp i sin egen obduksjon. Ja da fikk du svar på det, Solid Edge Kan legge til at det ble bare utgitt 50 stykker av førsteutgaven. Og det var like mange eksemplar som det var mennesker som kunne lese den? hele romeriket hørte om Jesus Kristus og ble et kristent rike før det første bibelen ble utgitt år 327. Jesus Kristus skrev ingen bibel. Han ba heller ikke noen skrive noen bibel. Bibelen ble satt sammen på kirkemøte i Nikea år 325, som et motskrift, til en rekke gnostiske skrifter på den tiden. Du skriver det forsåvidt selv.Bibelen ble laget for å fremme kristendommen som var deres religion. Av mennesker - for mennesker! Som du skriver så ble bibelen skrever over 300 år etter hendelsen liksom fant sted. Tror du ikke de vrengte på alt så det passet deres egne interesser? Som alle vet har vandrehistorier en tendens til å forandre seg mellom hvert ledd som forteller den. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 hele romeriket hørte om Jesus Kristus og ble et kristent rike før det første bibelen ble utgitt år 327. Jesus Kristus skrev ingen bibel. Han ba heller ikke noen skrive noen bibel. Bibelen ble satt sammen på kirkemøte i Nikea år 325, som et motskrift, til en rekke gnostiske skrifter på den tiden. Bibelen ble laget for å fremme kristendommen .. Nonsense, bibelen ble laget som et motskrift, til en rekke gnostiske skrifter på den tiden. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 (endret) Ja, for å promotere sin egen religion... Legg til vold og tvang så har du en vinner. Etter hva jeg har hørt var det jo med de Gnostiske skriftene religionen startet, men mye av det ble utelatt/bannlyst ifra bibelen. F.eks hva jesus gjorde opp til han ble 30 år. Bibelen tar jo bare for seg fødselen og når han er en voksen skjeggape. Endret 10. april 2010 av PantZman Lenke til kommentar
IHS Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Ja, for å promotere sin egen religion... Nei, hele romeriket var allerde et kristent rike. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Hva med den gnostiske siden? Det var jo kristendom det også - som ble utelatt. Bibelen ble promotert og gnostiske tekstene ble avfeid av noen som sikkert så sine vinningsmuligheter. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 (endret) Kunne du svare meg på mitt tidligere spørmål IHS? Solid Edge, hele romeriket hørte om Jesus Kristus og ble et kristent rike før det første bibelen ble utgitt år 327. Jesus Kristus skrev ingen bibel. Han ba heller ikke noen skrive noen bibel. Bibelen ble satt sammen på kirkemøte i Nikea år 325, som et motskrift, til en rekke gnostiske skrifter på den tiden. Forkynnelsen begynte etter Jesus død og apostlene fikk rotfeste rundt Hellas, Lille Asia, Afrika og Roma. Enda de ble behandlet svært dårlig av romerne klarte de aldri å kvitte seg helt med sekten. De fikk skrevet skriftene om Jesus liv (Det nye testamentet) før 70 e.v.t. I de to første århundrer var det bare rundt 1-2 % kristne i Roma. Enda Diocletian drev med en kraftig forfølgelse av kristne rett før Konstantins regjeringstid, ende det bare med at kristendommen fikk masse ekstra omtale, og romerrikets veinett gjordet at budskapet enkelt ble tilgjengelig over hele landet. Kristendommens appellerte også godt til syke og nødlidende, som det var en god andel av etter den dystre perioden romerne hadde gått igjennom i det siste århundre. Evig liv, paradis var en oppgradering fra de hedenske religionene. Abort var også ulovlig, så kristne fødte flere barn som også ble kristne. Konstantin så på kirken som et redskap for å øke sin makt, og holde orden på den splittende befolkningen. På grunn av alle uenighetene innenfor kirken, så Konstantin seg nødt til å holde flere kirkemøter der det viktigste var konsilet i Nikea. Han innkalte rundt 300 biskoper som skulle diskutere kristendommen fremtid. Hovedtemaet var selvfølgelig arianistene som mente at Gud og Jesus var to forskjellige personer, men de mislykket og "treenigheten" ble innført. Andre ting var organiseringen av dåp, påskefeiring og kjetterproblemet. Ja, avgudsdyrking ble nå ulovlig så hedenske templer ble brent, plyndret og keiseren tjente store penger på å smelte rikdommene til penger. De diskuterte altså ikke sammensetningen av den Bibelske kanon. Selvfølgelig ble det en drastisk økning av kristne nå, og i 391 gjorde Keiser Theodosius kristendommen om til romersk statsreligion. Det var lenge etter Konstantins tid altså. Det ironiske er kanskje at det ble stemt om hvilke av bøkene som var "inspirert av Gud" på samme måte som vi stemmer om lover idag. Noen bøker ble utstemt med bare en stemme, og av det kunne hele det kristne levesettet være totalt forandret idag. Her kan man også lese litt dypere om Bibelens kanon, der IHS misvisende tror at hele Bibelen ble satt sammen i Nikea, noe som er helt feil. http://no.wikipedia.org/wiki/Bibelens_kanon Endret 11. april 2010 av Myagos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå