NavStar22 Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Stod virkelig Jesus opp fra døden etter han ble dødsdømt, korsfestet og drept? Hvordan er det mulig?, går det ikke imot alle naturlover? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Naturen og naturlovene var underlagt Jesus Kristus. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Er litt som å spørre hvordan kunne luke skywalker flytte ting ved help av the force, går ikke det mot alle naturlover? Jesus fra bibelen er eventyr det er en remake av andre eventyr som er nesten helt like. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Nei det går ikke imot alle naturlover. Finnes eksempler på andre mennesker som har blitt erklært død for så å ha stått opp igjen. Dyp koma tilnærmet død eller noe sånt. Ingenting nytt her med andre ord. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Nei det går ikke imot alle naturlover. Finnes eksempler på andre mennesker som har blitt erklært død for så å ha stått opp igjen. Dyp koma tilnærmet død eller noe sånt. Ingenting nytt her med andre ord. Ikke at jeg er noen ekspert, men er det ikke moderne medisin som har klart å vekke folk fra "døden"? Kan ikke se noen mulighet til at en som døde som Jesus bare våknet av seg selv etter de 2(?) dagene i død tilstand. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Ikke at jeg er noen ekspert, men er det ikke moderne medisin som har klart å vekke folk fra "døden"? Kan ikke se noen mulighet til at en som døde som Jesus bare våknet av seg selv etter de 2(?) dagene i død tilstand. Ja det var jo det jeg sa. At moderne medisin vekker folk fra døden. Moderne medisin har jo ekstremt mye relevans for hva man påstår skjedde for 2000 år siden. Hvorfor gidder jeg... Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Ikke at jeg er noen ekspert, men er det ikke moderne medisin som har klart å vekke folk fra "døden"? Kan ikke se noen mulighet til at en som døde som Jesus bare våknet av seg selv etter de 2(?) dagene i død tilstand. Ja det var jo det jeg sa. At moderne medisin vekker folk fra døden. Moderne medisin har jo ekstremt mye relevans for hva man påstår skjedde for 2000 år siden. Hvorfor gidder jeg... Så vidt jeg vet er det ingen som er blitt erklært klinisk død (ingen aktivitet i hjernen) som har våknet opp igjen. Korriger meg gjerne hvis jeg tar feil. Lenke til kommentar
Aukan Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Ikke at jeg er noen ekspert, men er det ikke moderne medisin som har klart å vekke folk fra "døden"? Kan ikke se noen mulighet til at en som døde som Jesus bare våknet av seg selv etter de 2(?) dagene i død tilstand. Ja det var jo det jeg sa. At moderne medisin vekker folk fra døden. Moderne medisin har jo ekstremt mye relevans for hva man påstår skjedde for 2000 år siden. Hvorfor gidder jeg... Så vidt jeg vet er det ingen som er blitt erklært klinisk død (ingen aktivitet i hjernen) som har våknet opp igjen. Korriger meg gjerne hvis jeg tar feil. Klinisk død er en betegnelse på at sjelen har forlatt kroppen, da blir det umulig å bringe den tilbake, derfor er det umulig å vekke han til live igjen. Det er som å prøve å vekke en stein til live. Kroppen er bare ett skall. Man kan være "nesten" død, da henger sjelen altså i en tynn "tråd", man kan gjerne "flyte" litt utenfor kroppen og, men er ikke da helt separert ennå. Det er i slike tilfeller folk får utavkroppen opplevelsen og lignene unike opplevelser.. Etter en slik opplevelse vil personen ofte bli usedvanlig lykkelig; da han har vært nærere guds godhet enn noengang i livet. Man ser faktisk ofte at noen blir totalforandret og blir et svært godt menneske. Hjertet er da ofte slått av men sjelen er fortsatt bundet til kroppen. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Klinisk død er en betegnelse på at sjelen har forlatt kroppen Nei det er det ikke, moderne medisin, snakker ALDRI om sjeler, da det det ikke finnes. Klinisk død handler om at hjerte og ånding slutter, det betyr IKKE at hjernen er død, det er derfor man kan redde dem med førsthjelp, det er derfor man kan si at man var død i 3 minutter før man kom tilbake. Det er hjerne død som i dag er det viktige, som du sikkert vet er ALT du er i hjernen, det er der din persjonlighet er, der din "selv" er. resten av kroppen er bare en maskin for å holde hjernen levende. Når hjeren dør er man død, alt du er og kunne bli blir borte. I medisin snakker man ALDRI om sjelen Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Får seriøst litt småvondt av å lese alt dette her. I hvilken tilstand er kroppen i etter å ha blitt kjølt ned til veldig kald temperatur og både hjertet og hjerneaktivitet har stoppet? Når man i tillegg kan operere og personen våkner opp, hva har skjedd da? Har en klinisk død våknet opp? JA! Men dette er jo totalt irrelevant i forhold til Jesus. Poenget mitt er at Jesus ikke nødvendivis noen gang var død i det hele tatt. Dont assume intelligence er det noe som heter og det er tydelig at jeg må tilpasse mine innlegg bedre til nivået av kunnskap man finner på dette forumet. http://www.digitaljournal.com/article/228555/_Dead_man_wakes_up_under_autopsy_knife Lenke til kommentar
BlueBench Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 I hvilken tilstand er kroppen i etter å ha blitt kjølt ned til veldig kald temperatur og både hjertet og hjerneaktivitet har stoppet? Når man i tillegg kan operere og personen våkner opp, hva har skjedd da? Har en klinisk død våknet opp? JA! Den juridiske definisjonen på død er at det foreligger total ødeleggelse av hjernen med et komplett og irreversibelt opphør av alle hjernens funksjoner. En situasjon som du beskriver her ville i så måte vært under en medisinsk reversibel behandling, altså ikke død. Klinisk død er forskjellig fra død da klinisk død kan være reversibelt og ikke har med nevnte definisjon å gjøre, som f.eks. ikke varig hjerte- og åndedrettsstans ved en drukningsulykke. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Virker som om alle bortsett fra meg sitter med Jesus sin obduksjonsrapport... Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 (endret) Får seriøst litt småvondt av å lese alt dette her. I hvilken tilstand er kroppen i etter å ha blitt kjølt ned til veldig kald temperatur og både hjertet og hjerneaktivitet har stoppet? Når man i tillegg kan operere og personen våkner opp, hva har skjedd da? Har en klinisk død våknet opp? JA! Men dette er jo totalt irrelevant i forhold til Jesus. Poenget mitt er at Jesus ikke nødvendivis noen gang var død i det hele tatt. Dont assume intelligence er det noe som heter og det er tydelig at jeg må tilpasse mine innlegg bedre til nivået av kunnskap man finner på dette forumet. http://www.digitaljournal.com/article/228555/_Dead_man_wakes_up_under_autopsy_knife Snakker du om Kryonikk? I så fall fungerer det ikke å vekke mennesker til live igjen med dagens vitenskap. EDIT: Interessant å nevne er at noen typer frosker kan faktisk fryse seg ned i vinteren og bli tint igjen om sommeren. http://en.wikipedia.org/wiki/Wood_Frog Similarly to other northern frogs that hibernate close to the surface in soil and/or leaf litter, wood frogs can tolerate the freezing of their blood and other tissues. Urea is accumulated in tissues in preparation for overwintering, and liver glycogen is converted in large quantities to glucose in response to internal ice formation. Both urea and glucose act as "cryoprotectants" to limit the amount of ice that forms and to reduce osmotic shrinkage of cells. Frogs can survive many freeze/thaw events during winter if not more than about 65% of the total body water freezes. Men la oss ikke glemme at menneskehjernen er litt mer kompleks enn froskehjernen Endret 6. april 2010 av Myagos Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 (endret) Virker som om alle bortsett fra meg sitter med Jesus sin obduksjonsrapport... Ingen vet noe om Jesus, det meste vi vet om Jesus er hva folk har fortalt om han lenge etter hans død. Jesus som vi kjenner han er en eventyrfigur, og som Gunfreaks sier så er han en dårlig kopi av myter som eksisterte før han. Endret 6. april 2010 av Myagos Lenke til kommentar
IHS Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Ingen vet noe om Jesus, det meste vi vet om Jesus er hva folk har fortalt om han lenge etter hans død. Jesus som vi kjenner han er en eventyrfigur, og som Gunfreaks sier så er han en dårlig kopi av myter som eksisterte før han. Hvilken myter ? Lenke til kommentar
NavStar22 Skrevet 6. april 2010 Forfatter Del Skrevet 6. april 2010 Jesus er den eneste religiøse lederen som har hevdet han var Gud og overbevist en stod del av verden at han var det! Noe han beviste med sin oppstandelse og mange mirakler! Ingen andre mennesker har påstått at de var Gud og overbevist mange om at de var det, de skjønte vel før de prøvde at ingen ville tro dem hvis ikke de kunne bevise det! I tillegg til at de visste alt for godt selv at de bare var mennesker. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 (endret) Ingen vet noe om Jesus, det meste vi vet om Jesus er hva folk har fortalt om han lenge etter hans død. Jesus som vi kjenner han er en eventyrfigur, og som Gunfreaks sier så er han en dårlig kopi av myter som eksisterte før han. Hvilken myter ? Historien om Mithra er svært lik den vi ser i Jesusmyten. Mithra var en solgud og svært viktig blandt de romerske soldatene. Under tidlig kristen tid var mithrakulten den mest berømte paganistiske religionen. Mithra was born of a virgin on December 25th. He was considered a great traveling teacher and master. He had 12 companions or disciples. He performed miracles. He was buried in a tomb. After three days he rose again. His resurrection was celebrated every year. Mithra was called "the Good Shepherd." He was considered "the Way, the Truth and the Light, the Redeemer, the Savior, the Messiah." He was identified with both the Lion and the Lamb. His sacred day was Sunday, "the Lord's Day," hundreds of years before the appearance of Christ. Mithra had his principal festival on what was later to become Easter, at which time he was resurrected. His religion had a Eucharist or "Lord's Supper." Horus en av de viktigste gudene innenfor egyptisk mytologi... Horus was born of the virgin Isis-Meri on December 25th in a cave/manger, with his birth being announced by a star in the East and attended by three wise men. He was a child teacher in the Temple and was baptized when he was 30 years old. Horus was also baptized by "Anup the Baptizer," who becomes "John the Baptist." He had 12 disciples. He performed miracles and raised one man, El-Azar-us, from the dead. He walked on water. Horus was transfigured on the Mount. He was crucified, buried in a tomb and resurrected. He was also the "Way, the Truth, the Light, the Messiah, God's Anointed Son, the Son of Man, the Good Shepherd, the Lamb of God, the Word" etc. He was "the Fisher," and was associated with the Lamb, Lion and Fish ("Ichthys"). Horus's personal epithet was "Iusa," the "ever-becoming son" of "Ptah," the "Father." Horus was called "the KRST," or "Anointed One," long before the Christians duplicated the story. Krishna er en av den viktigste guden innenfor Hinduismen... Krishna was born of the Virgin Devaki ("Divine One") His father was a carpenter. His birth was attended by angels, wise men and shepherds, and he was presented with gold, frankincense and myrrh. He was persecuted by a tyrant who ordered the slaughter of thousands of infants. He was of royal descent. He was baptized in the River Ganges. He worked miracles and wonders. He raised the dead and healed lepers, the deaf and the blind. Krishna used parables to teach the people about charity and love. "He lived poor and he loved the poor." He was transfigured in front of his disciples. In some traditions he died on a tree or was crucified between two thieves. He rose from the dead and ascended to heaven. Krishna is called the "Shepherd God" and "Lord of lords," and was considered "the Redeemer, Firstborn, Sin Bearer, Liberator, Universal Word." He is the second person of the Trinity, and proclaimed himself the "Resurrection" and the "way to the Father." He was considered the "Beginning, the Middle and the End," ("Alpha and Omega"), as well as being omniscient, omnipresent and omnipotent. His disciples bestowed upon him the title "Jezeus," meaning "pure essence." Krishna is to return to do battle with the "Prince of Evil," who will desolate the earth. Endret 6. april 2010 av Myagos Lenke til kommentar
IHS Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Ingen vet noe om Jesus, det meste vi vet om Jesus er hva folk har fortalt om han lenge etter hans død. Jesus som vi kjenner han er en eventyrfigur, og som Gunfreaks sier så er han en dårlig kopi av myter som eksisterte før han. Hvilken myter ? Historien om Mithra er svært lik den vi ser i Jesusmyten. Mithra var en solgud og svært viktig blandt de romerske soldatene. Under tidlig kristen tid var mithrakulten den mest berømte paganistiske religionen. Mithra was born of a virgin ... Horus en av de viktigste gudene innenfor egyptisk mytologi... Horus was born of the virgin Isis-Meri... Krishna er en av den viktigste guden innenfor Hinduismen... Krishna was born of the Virgin Devaki ("Divine One")... Wikipedia > Mithras is born from a rock Wikipedia > Horus was born to the goddess Isis Wikipedia > Krishna belonged to the royal family of Mathura, and was the eighth son born to the princess Devaki Ingen av disse var en jomfru. Alt det andre i listene dine, er også bare tull, Myagos 1 Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Jesus er den eneste religiøse lederen som har hevdet han var Gud og overbevist en stod del av verden at han var det! Noe han beviste med sin oppstandelse og mange mirakler! Ingen andre mennesker har påstått at de var Gud og overbevist mange om at de var det, de skjønte vel før de prøvde at ingen ville tro dem hvis ikke de kunne bevise det! I tillegg til at de visste alt for godt selv at de bare var mennesker. Jesus overbeviste nesten ingen, som sagt tok det flere hundre år etter Jesus sin død før kristendommen ble populær. Dette var også under en desperat periode for romerriket hvor de hadde gått igjennom nesten hundre år med borgerkriger, pestepedemier, elendige keisere og et stadig økende press fra folkevandringene... De trengte en ny ideologi som kunne binde folket sammen igjen, så Konstantin som sikkert ble presset av hans allerede kristne mor kom opp med kristendommen! Det hjalp ikke. Det tok nesten hundre år fra konstantins keisertid til kristendommen ble statsreligion, og kort tid etterpå ble romerriket splittet i vest og øst. Vestromerriket falt sammen i den senere perioden av 400-tallet, mens Østromerriket overlevde til den osmanske erobringen av Konstantinopel. Desverre hadde kristendommen, som var en teologisk krigsmaskin fanatisk besatt på å konvertere resten av verdenen, klart å konvertere konger og tvangskristnet store deler av den paganistiske verdenen. Frankerne var tidlig kristne og gikk svært hardt ut mot de hedenske, da spesielt under Karl den store. Og resten er historie... Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 (endret) Wikipedia > Mithras is born from a rock Som alle religioner evolverer de seg. I følge perisk mytologi var Mithra født av jomfruguden Anahita. Mithras was born of Anahita, an immaculate virgin mother once worshipped as a fertility goddess before the hierarchical reformation. Wikipedia > Horus was born to the goddess Isis Som i følge egyptisk mytologi var en jomfrufødsel. When Osiris' treacherous brother, Seth (or Set), murdered and dismembered him, Isis scoured the land finding the body parts. When finding them, Isis used her magic to assemble them and breathed life into the body so she and Osiris could be together for one last time before he went to the underworld. A son, Horus, was born posthumously and in a virgin birth. Isis protected the child Horus from Set until he was old enough to defend himself by fighting. In art, she is oftn pictured as holding Horus in her arms. After the child's birth, Set returned once more to cut Osiris' body into fourteen pieces, which he scattered in the Nile. Wikipedia > Krishna belonged to the royal family of Mathura, and was the eighth son born to the princess Devaki Det er riktig at Devaki hadde 7 fødsler før Krishna, men i følge Hinduistisk mytologi puttet Vishnu hår fra hodet sitt inn i livmoren til Devaki som fødte Krishna. Ingen av disse var en jomfru. Alt det andre i listene dine, er også bare tull, Myagos Og dette er grunnen til du er et troll det ikke er vits å bruke tid på. Endret 6. april 2010 av Myagos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå