The.Arisen.One Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Se på bildet. Tenk deg SMC-routeren etter NGT's splitter/modem/router (whatever).... =) Hvordan skal denne konfigureres etter NGT, hva bruker de? PPPoE xDSL eller PPTP, eller kanskje fixed ? Lenke til kommentar
pbn Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Fixed-ip antar jeg... telenor bruker PPPoE.. har hørt at NGT har noe annet.. så det er det eneste som passer.. tror jeg.. prøv, og hvis det ikke går, bytt.. Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Vet ikke hva som er riktig svar, men som en pekepinn for andre som vet det, er jo ngt's løsning en enkel router som videresender signaler i et nettverk (?), så jeg vil si at Fixed-IP xDSL er riktig, så du kan velge gateway osv... Da blir vel det slik... gateway: 10.0.0.1 subnet: 255.255.255.0 - kan du gi noe tilbakemelding på om det funker bra? vurderer en slik løsning selv. Lenke til kommentar
tHaZ Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 går det i det hele tatt an å koble en router til en router? Lenke til kommentar
Ybbe Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 bare bruk en vanelig switch vel ? det gjør jeg Lenke til kommentar
pbn Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 går det i det hele tatt an å koble en router til en router? hvorfor skulle ikke det gå da? Lenke til kommentar
Rim Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 går det i det hele tatt an å koble en router til en router? Hadde blitt et ganske lite Internett om det ikke gikk. Lenke til kommentar
tHaZ Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 tenkte at vanligvis er det jo gjerne masse switcher mellom hver router i internett.. men...når jeg tenker meg om så blir det vel jo egentlig det samme om routerne er koblet direkte på hverandre, eller om det er switcher mellom de ja... Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Egentlig er det vel ingen av delene. NGT leverer en ruter med NAT, og det er litt kinkig å sette opp en ny ruter bak det NATede nettet. Er du sikker på at du trenger det? Om du gjør det, må du sansynligvis velge Fixed-IP xDSL, og så gi SMC-ruteren en annen subnet maske enn NGT-ruteren. Lenke til kommentar
walestr Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Hei det er bare og sette inn routeren (SMC) rett etter modemet m/router fra NGT. Det funker greit. ingen spes. oppsett på routeren. Du får bare et problem hvis du skal ha FTP osv. sett dynamisk IP på SMC'n... den tar jo det som kommer uansett. Roger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå