Gå til innhold

Akambrukernes bilder - april 2010


Anbefalte innlegg

Vår i Trondheim! Gradestokken kryper over null! Snøen er borte! Sol og varm... eh... altså... snøen er borte!

 

 

Likte bildet! Fin komposisjon spesielt med diagonalen som kryper innover og leder blikket bort mot fotgjengerne. Liker også det lille som er av farger på bildet både til venstre (fotgjenger) og til høyre i bildet (bygget), det komplementerer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fra en shoot i dag :)

 

post-3088-1272578895,2692_thumb.jpg

Er det komprimerings artifakt som lusker på armen?

Pent arbeid

 

Kommer an på hva du sikter til.. hennes overdell er med blonder som vises tydelig, men selvsagt ikke på web formatet her.

Nei, tenkte mer på selve armen, biceps, hvis hun har det :)

Nå tok jeg print-screen så ser du hva jeg ser, men hvis jeg laster ned bildet og åpner det i PS er artifaktene borte....

 

Må være noe med firefos som ikke funker helt

post-62513-1272653868,9476_thumb.jpg

Endret av Inc
Lenke til kommentar

Linjene i kuppelen satt som et skudd - nesten cel-shading.. :thumbup:

+1.

Flotte farger :)

 

La meg gjette - du har en litt for fancy skjermprofil eller noe, som oversetter farger for deg? Ser strøkent ut her - originalen, altså.

 

(..Og er det noe bilde som har jpg-artifakter, så er det avataren din, Inc.. ;) )

Ikke min skjerm eller fargeprofil. Lagrer jeg bildet og åpner det er det helt fint, bare i nettleseren jeg ser disse greiene... hmmz, merkelig

Lenke til kommentar

Det er ein eller annan innstilling i brannreven for å fortelja han at han skal nytta seg av fargeprofilar etc. Hugsar ikkje heilt kva innstilling det var og korleis du aktiverte denne. Men har lese det ein stad på nettet og aktivert den funksjonen i min brannrev.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+789234

Virkelig mange flotte bilder her nå!

 

Tok dette fra bordet på uteserveringen mens jeg ventet på hovedretten: entrecôte av hest :) Knallgodt!

 

4566097031_bf1316f9b3_o.jpg

 

(For de som ikke helt ser det, så er det altså en slektning av middagen som rusler der nede til høyre)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+789234

Sigma 30 1.4 @ 1.8. Iso 200 og 1/50 s. Canon 40d og lys fra vindu.

 

Nydelig portrett og flott lys :-) Det er imidlertid et ganske kraftig rødlig stikk i bildet som gjør henne veldig rødmusset.

 

Jeg tok meg den frihet og justerte litt på bildet for å se hvordan det ble med mindre rødt/magenta. Gi lyd om du misliker at jeg gjør det, så fjerner jeg naturligvis umiddelbart :-)

post-200567-1272666220,0867_thumb.png

Lenke til kommentar

Sigma 30 1.4 @ 1.8. Iso 200 og 1/50 s. Canon 40d og lys fra vindu.

 

Nydelig portrett og flott lys :-) Det er imidlertid et ganske kraftig rødlig stikk i bildet som gjør henne veldig rødmusset.

 

Jeg tok meg den frihet og justerte litt på bildet for å se hvordan det ble med mindre rødt/magenta. Gi lyd om du misliker at jeg gjør det, så fjerner jeg naturligvis umiddelbart :-)

 

Hun var nok kraftig rødmusset da bildet ble tatt, tror de fargene jeg har er riktige. Har kanskje justert med litt mye fargemetning. Med din fjerning av rødstikk ble øynene grønne de skal være blå. Flott med innspill:thumbup: jeg sliter litt med farger og hvor mye jeg skal dra i spaker.

 

edit sjekket på en bærbar, og det kan virke som jeg bør rekalibrere skjermen:D

Endret av bjornage12
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+789234

fra en shoot i dag :)

 

post-3088-1272578895,2692_thumb.jpg

Er det komprimerings artifakt som lusker på armen?

Pent arbeid

 

Kommer an på hva du sikter til.. hennes overdell er med blonder som vises tydelig, men selvsagt ikke på web formatet her.

Nei, tenkte mer på selve armen, biceps, hvis hun har det :)

Nå tok jeg print-screen så ser du hva jeg ser, men hvis jeg laster ned bildet og åpner det i PS er artifaktene borte....

 

Må være noe med firefos som ikke funker helt

 

Jeg ser det samme her (colorbanding på armen) på min iMac med IPS-panel og standard fargeprofil. Samme både i Firefox og Preview.

 

Om jeg lagrer jpg-filen og åpner den i Photoshop CS4 kommer den med et kraftig rødlig stikk, og jeg ser at Proof Setup er satt til CMYK. Mulig at problemet ligger her et sted...

Lenke til kommentar

fra en shoot i dag :)

 

post-3088-1272578895,2692_thumb.jpg

Er det komprimerings artifakt som lusker på armen?

Pent arbeid

 

Kommer an på hva du sikter til.. hennes overdell er med blonder som vises tydelig, men selvsagt ikke på web formatet her.

Nei, tenkte mer på selve armen, biceps, hvis hun har det :)

Nå tok jeg print-screen så ser du hva jeg ser, men hvis jeg laster ned bildet og åpner det i PS er artifaktene borte....

 

Må være noe med firefos som ikke funker helt

 

Jeg ser det samme her (colorbanding på armen) på min iMac med IPS-panel og standard fargeprofil. Samme både i Firefox og Preview.

 

Om jeg lagrer jpg-filen og åpner den i Photoshop CS4 kommer den med et kraftig rødlig stikk, og jeg ser at Proof Setup er satt til CMYK. Mulig at problemet ligger her et sted...

Jeg løste problemet mitt ved rett og slett laste inn fargeprofilen fra kalibreringen, den hadde viste "forsvunnet" under en ryddejobb. Var ikke firefox likevel

Endret av Inc
Lenke til kommentar

Da er det opprettet tråd for mai

Kan du endre første linje til "Det kan postes bilder i perioden 1-31. mai i denne tråden (..)" eller lignende - "fra" virker som om det betyr at bildene skal være tatt i denne perioden (selv om det står forklaring lenger ned) - greit å fjerne tvetydighet.

 

Hva med "Denne tråden er til posting av bilder i perioden 1-31 mai, og tråden vil være sticky i denne perioden." for eksempel?

 

Om jeg lagrer jpg-filen og åpner den i Photoshop CS4 kommer den med et kraftig rødlig stikk, og jeg ser at Proof Setup er satt til CMYK. Mulig at problemet ligger her et sted...

Jeg løste problemet mitt ved rett og slett laste inn fargeprofilen fra kalibreringen, den hadde viste "forsvunnet" under en ryddejobb. Var ikke firefox likevel

Yup - feilen er nok "i deres ende". ;)

 

Til mange av våre "+1"-poster - kanskje vi skulle begynne å bruke de nye "+1"-knappene nede i høyre hjørne på postene? :)

 

(..) ..Og da er vi oppe i fire poster som har blitt slått sammen - ny pers!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan du endre første linje til "Det kan postes bilder i perioden 1-31. mai i denne tråden (..)" eller lignende - "fra" virker som om det betyr at bildene skal være tatt i denne perioden (selv om det står forklaring lenger ned) - greit å fjerne tvetydighet.

 

Hva med "Denne tråden er til posting av bilder i perioden 1-31 mai, og tråden vil være sticky i denne perioden." for eksempel?

En god ide - will do.

 

edit: Fra og med neste måned bør vi vel ogå begynne å trimme listen i bunnen, slik at den går kun et år bakover i tid.

Endret av tomsi42
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...