Punkyfish Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Hepp! Jeg kjøpte meg XP 1800+ prosessor Soyo SY-K7V Dragon+ hovedkort 256mb DDR minne Ati Radeon 7500 Så jeg fyrte opp Ghost Recon i 1024*768 32bit med maks detaljer. For å gjøre historien kort... det hakka! Jeg var sikker på at med min nykonstruerte maskin så ville alt gå smooth uten en eneste rykkning... men det gjorde det altså ikke? Kan dette virkelig stemme?! Trodde jeg hadde bygget drømmemaskinen... Alle de komponentene jeg installerte skulle da vere up-to-date... Lenke til kommentar
Punkyfish Skrevet 29. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2002 Har installert VIA 4ina 1 driveren som fulgte med hovedkortet... Lenke til kommentar
bertie Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 vet ikke hvilken versjon det er, men prøv den siste, versjon 4.37... bertie Lenke til kommentar
Punkyfish Skrevet 29. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2002 Er ganske sikker på at det er den jeg har installert... Kan det vere noen andre grunner? Lenke til kommentar
bertie Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 ikke at jeg har peiling på radeon og drivere, men har du de siste driverne til grafikkortet? bertie Lenke til kommentar
Arpy Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Punkyfish, prøv å kjør alt på maks utenom shadow details. Skru de helt av først. Virker som det er programfeil, for etter denne lille endringen kjørte jeg spillet i 1600x1200 uten problemer. Lenke til kommentar
Punkyfish Skrevet 29. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2002 Den siste driveren for Windows XP ATI har lagt ut, la de ut 15 October, 2001... så jeg er ganske sikker på at det er den driveren jeg fikk med på CD'en til grafikk-kortet. Lenke til kommentar
Punkyfish Skrevet 29. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2002 Skal prøve det... La inn Return to Castle Wolfenstein også, og det tok GANSKE lang tid å bare loade inn introduksjons-sekvensen... det virker som om det er noe muffens. Lenke til kommentar
N*E*R*D Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 jeg har litt av det samme problemmet internett klikker og spill lagger når jeg bruker onboard lan porten Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Skal bare si at XP prossesorene er meget kresne på chipsett. Så er jo ikke radeon 7500 noe som kan dra høy oppløsning med 32 bits fargedybde og max detaljer! Det må du ha i bakhodet! Er det hakking i ett spill så er det stort sett alltid grafikkkortet som svikter. Lenke til kommentar
kjakan Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Ja radeon 7500 er ikke akkurat gf3..... Lenke til kommentar
stu80 Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Tror muligens det ligger en update til ghost recon ute på nettet, som fikser div... Lenke til kommentar
kindings Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Jeg er overbevist om det er driverne i winXP, de er ikke optimalisert for spilling enda. Innstaller driverne for Radeon fra denne siden http://www.rage3d.com. Da funker spill bra(hvertfall Collin McRea), selv med mitt 32 MB SDR Radeon på høye oppløsninger. Synes også at ATI har ignorert driverne sine lenge nå, tilogmed for ATI å være. Håper de koker sammen noen skikkelig bra mens vi venter. [ Denne Melding var redigert av: kindings på 2002-01-29 23:21 ] Lenke til kommentar
Punkyfish Skrevet 30. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2002 Jeg fant ut hva det var!! Nå funker alt helt sinnsykt bra!! ADVARSEL TIL SOYO DRAGON+ HOVEDKORT BRUKERE: Det følger med et prosessor-temperatur-overvåknings program til Soyo SY-K7V Dragon+ hovedkortet... dette programmet pusher prosessoren MAKS kontinuerlig. Fant ut dette da jeg gikk inn for å sjekke CPU-aktiviteten. Den var på 100% hele tiden. Noen ganger så koblet CPU-en rett og slett ut, fordi det var for mye press på den. Så det er ikke rart at spillene lugget litt, nei. Avinstallerte programmet, og nå funker alt helt supert. Takk for alle gode tips uansett! Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Til cpu temp overvåking bruk MotherBoard Montitor du, det funker meget bra , er oversiktlig og praktisk , og bruker ikke resurser i det hele tatt. Men du må og huske at radeon 7500 er på høyde med et gf2(ultra) ca , du skulle heller gått for radeon 8500/gf3 ti 200 og heller f.eks. en xp1600+ prosessor, du ville fått mye bedre ytelse. Lenke til kommentar
Punkyfish Skrevet 30. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2002 Trenger ikke det :wink: Maskina fungerer som en drøm nå. Kjører fullt på alle effekter og det har enda ikke hakka... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå