Gå til innhold

XP 1800+ = treig ?

Punkyfish

Anbefalte innlegg

Hepp!

Jeg kjøpte meg

XP 1800+ prosessor

Soyo SY-K7V Dragon+ hovedkort

256mb DDR minne

Ati Radeon 7500

Så jeg fyrte opp Ghost Recon i 1024*768 32bit med maks detaljer. For å gjøre historien kort... det hakka!

Jeg var sikker på at med min nykonstruerte maskin så ville alt gå smooth uten en eneste rykkning... men det gjorde det altså ikke?

Kan dette virkelig stemme?! Trodde jeg hadde bygget drømmemaskinen...

Alle de komponentene jeg installerte skulle da vere up-to-date...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal bare si at XP prossesorene er meget kresne på chipsett. Så er jo ikke radeon 7500 noe som kan dra høy oppløsning med 32 bits fargedybde og max detaljer! Det må du ha i bakhodet! Er det hakking i ett spill så er det stort sett alltid grafikkkortet som svikter.

Lenke til kommentar

Jeg er overbevist om det er driverne i winXP, de er ikke optimalisert for spilling enda. Innstaller driverne for Radeon fra denne siden http://www.rage3d.com. Da funker spill bra(hvertfall Collin McRea), selv med mitt 32 MB SDR Radeon på høye oppløsninger.

Synes også at ATI har ignorert driverne sine lenge nå, tilogmed for ATI å være. Håper de koker sammen noen skikkelig bra mens vi venter.

[ Denne Melding var redigert av: kindings på 2002-01-29 23:21 ]

Lenke til kommentar

Jeg fant ut hva det var!! Nå funker alt helt sinnsykt bra!!

ADVARSEL TIL SOYO DRAGON+ HOVEDKORT BRUKERE:

Det følger med et prosessor-temperatur-overvåknings program til Soyo SY-K7V Dragon+ hovedkortet... dette programmet pusher prosessoren MAKS kontinuerlig. Fant ut dette da jeg gikk inn for å sjekke CPU-aktiviteten. Den var på 100% hele tiden. Noen ganger så koblet CPU-en rett og slett ut, fordi det var for mye press på den. Så det er ikke rart at spillene lugget litt, nei. Avinstallerte programmet, og nå funker alt helt supert.

Takk for alle gode tips uansett!

Lenke til kommentar

Til cpu temp overvåking bruk MotherBoard Montitor du, det funker meget bra , er oversiktlig og praktisk , og bruker ikke resurser i det hele tatt. Men du må og huske at radeon 7500 er på høyde med et gf2(ultra) ca , du skulle heller gått for radeon 8500/gf3 ti 200 og heller f.eks. en xp1600+ prosessor, du ville fått mye bedre ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...