Nyskjerrigperen Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Vi har en hel haug med hjemmevideoer som jeg gjerne skulle importert på pcen og brent på DVD'er i stedenfor. Men jeg er ikke helt sikker på hvilke utstyr som trengs? noen som vet? De eldste hjemmevideoene er fra et eldgammelt videokamera fra 1990. Lenke til kommentar
andeham Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Du må ha et redigeringsprogram med inntak for analoge signaler (ekstra hardware). De finnes det flere av, blant annet avid liquid (om det fortsatt selges?), eller Pinnacle Studio med tilhørende hardware http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/us/Products/Consumer+Products/Home+Video/Studio+Family/Studio+MovieBox+HD+version+14.htm Du må ha tilleggshardware for å kunne digitalisere (legge inn) analoge signaler, og hardwaren må også ofte høre til software for at det kan benyttes. Lenke til kommentar
2Olav Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Du kan gjøre som beskrevet over, men du kan også bruke en DVD-opptaker til stuebruk. Disse har en enkel redigeringsfunksjon som tillater deg og klippe bort uønskede scener før du brenner på DVD. Det du måtte ha på Mini-DV-kassetter, anbefales å overføre til pc med Fire-Wire(IEEE 1394). Dette gir best kvalitet. Du kan bruke Windows Movie Maker til å overføre, men du bør ha et annet redigeringsprogram til redigering og brenning til DVD. (eks Pinnacle, Sony Vegas osv.) Lenke til kommentar
Kormeseth Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Vi har en hel haug med hjemmevideoer som jeg gjerne skulle importert på pcen og brent på DVD'er i stedenfor. Men jeg er ikke helt sikker på hvilke utstyr som trengs? noen som vet? De eldste hjemmevideoene er fra et eldgammelt videokamera fra 1990. Det er en USB-enhet som selges hos www.norgeskamera.no som fikser dette for deg. Lenke til kommentar
Kormeseth Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Vi har en hel haug med hjemmevideoer som jeg gjerne skulle importert på pcen og brent på DVD'er i stedenfor. Men jeg er ikke helt sikker på hvilke utstyr som trengs? noen som vet? De eldste hjemmevideoene er fra et eldgammelt videokamera fra 1990. Du trenger bare denne her. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Har samme på ebay eller dx enda rimeligere, de så identiske ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå