Kaarerekanraadi Skrevet 24. september 2010 Rapporter Del Skrevet 24. september 2010 For noen dager siden fikk jeg høre om en undersøkelse som ble gjort. Det var 2 grupper, det enne fikk alkaholfri øl men fikk vite at det var vanlig øl. Den andre gruppen fikk øl med alkohol, men fikk vite at det var alkahol-fri øl. Det viste seg at de som fikk alkaholfri øl og fikk vite at det var alkahol i den ble fortere fullere enn den andre gruppen. Så spørsmålet blir, la oss si at jeg skal drikke, men jeg sier til meg selv at det alkohol fri øl og klarer virkelig å overbevise meg selv, hva vil skje da? Du merker alkoholen godt uansett hva du vet eller tror. Høres ut som en "Urban legende" Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 24. september 2010 Rapporter Del Skrevet 24. september 2010 (endret) Jeg tro ikke du kan overbise deg selv at alkho øl er ikke alkho øl men motsatt har jeg sett flere som har klart kjenner folk som har blitt "fulle" på vann å :p/ Endret 3. oktober 2010 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
*F* Skrevet 24. september 2010 Rapporter Del Skrevet 24. september 2010 Man bør kanskje ha aldersgrense på alle drikkevarer uten alkohol også slik at barn ikke drikker seg fulle på cola osv. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 24. september 2010 Rapporter Del Skrevet 24. september 2010 (endret) Man bør kanskje ha aldersgrense på alle drikkevarer uten alkohol også slik at barn ikke drikker seg fulle på cola osv. Hehe nei tror nok ikke det for vanligvis blir de som har drukket slikt og blitt "full" fordi de har drukket litt føre^^ Endret 3. oktober 2010 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 25. september 2010 Rapporter Del Skrevet 25. september 2010 Jeg har nylig merket dette selv. Altså ikke alkoholfri. Men jeg blir lystig av bare å drikke en eller to halvlitere, og jeg tar meg selv i å bli mye mer snakkesalig etter bare en eller to halvlitere. Jeg lurer på om jeg skal begynne å kjøpe lettøl fremover... Lenke til kommentar
C1ph3r Skrevet 26. september 2010 Rapporter Del Skrevet 26. september 2010 Altså det går ikkje ann å bli fulle på vann og cola bortsett om colaen er forderva og det er noe drit i vannet.Munkholm og alkhofri drikker som dei påstår er alkholfri er ikkje det. er jo 2,5% alkhol i kvar flaske og munkholm eller alkholfri øl smaker ikkje godt..skjønner ikkje koffor dei sei den er alkholfri når den ikkje er alkhol fri jeg har prøvd å drikke meg full på munkholm ej fant ut at jeg blei mer kvalm værst og da drakk ej 1 kasse iskald men poenget va ikkje å drikke seg full det va just chill men så fikk jeg ideen ka om det er virklig fysisk mulig hahahaha!!Det funker ikkje. Så fjortisene faker som faen eller så he dem fått party dop i drinken sin.. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 1. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2010 Altså det går ikkje ann å bli fulle på vann og cola bortsett om colaen er forderva og det er noe drit i vannet.Munkholm og alkhofri drikker som dei påstår er alkholfri er ikkje det. er jo 2,5% alkhol i kvar flaske og munkholm eller alkholfri øl smaker ikkje godt..skjønner ikkje koffor dei sei den er alkholfri når den ikkje er alkhol fri jeg har prøvd å drikke meg full på munkholm ej fant ut at jeg blei mer kvalm værst og da drakk ej 1 kasse iskald men poenget va ikkje å drikke seg full det va just chill men så fikk jeg ideen ka om det er virklig fysisk mulig hahahaha!!Det funker ikkje. Så fjortisene faker som faen eller så he dem fått party dop i drinken sin.. Tja, det er mykje som går ann å få til. Som nemnt så har dette ein del med den stemninga som oppstår i det flaskene kjem på bordet. Dette kombinert med hyggelig vertsskap med ein uformell og hyggelig stemmning og musikk kan få kven som helst i godt humør. Utan å ha forska noke på dette så har eg ein teori om det her kan være snakk om ein kombinasjon av placebo effekten og muligens ein transeliknande tilstand som kan oppstå i enkelte settingar. (På samme måte som i enkelte relgiøse sermoniar). Men det er klart at det er ei grense her, du kan nok med god stemmning og alkoholfritt øl klare å fake eit vorspiel, men når du kjem ut i sjølve festen så vil det nok bli vanskeligare, for ikkje å snakke om nachspielet. Om valget hadde vært å lade opp til ein tur på byen med å enten være på eit alkoholfritt vorspiel med kjempestemming og gode venner eller å sitte å drikke seg full i ensomheit så trur eg nok eg hadde valgt stemmninig og gode venner. Lenke til kommentar
C1ph3r Skrevet 3. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2010 (endret) Hahaha Seff kan alkholfrie drikke varer opplegg skape humør det trenge jo ikkje nødvendigvis å vær alkhol på bordet for å skape stemning,men poenget mitt va det går ikkje ann å bli full på ferskt vann og brus uansett kor mye man drikker man kan bli dårlig,men har du feks sukkersjuken eller noe anna som man reagerer på så blir jo det konsekvens.alkholfritt øl kan man bli full på enkelte personer for det er jo seff alkhol i og folk som ikkje er vant te alkhol burde ikkje røre slikt.før dei minst er moden for det Samme gjelder ekte øl med alkhol også det..klart man velge jo stemmninga det er jo det som er viktig ,men du snakker om transe lignende plasser så kan mye gå ann og slike sermonier blir det brukt mye dop inni bildet om folk vill det eller ei..mange vill drikke i ensomheita for å sikkert glømme noe andre ikke. Endret 3. oktober 2010 av Cipther Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå