Knife Skrevet 2. april 2010 Rapporter Del Skrevet 2. april 2010 For noen dager siden fikk jeg høre om en undersøkelse som ble gjort. Det var 2 grupper, det enne fikk alkaholfri øl men fikk vite at det var vanlig øl. Den andre gruppen fikk øl med alkohol, men fikk vite at det var alkahol-fri øl. Det viste seg at de som fikk alkaholfri øl og fikk vite at det var alkahol i den ble fortere fullere enn den andre gruppen. Så spørsmålet blir, la oss si at jeg skal drikke, men jeg sier til meg selv at det alkohol fri øl og klarer virkelig å overbevise meg selv, hva vil skje da? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 2. april 2010 Rapporter Del Skrevet 2. april 2010 Er bare Placebo-effekt Lenke til kommentar
Arthurjo2 Skrevet 2. april 2010 Rapporter Del Skrevet 2. april 2010 (endret) For å bli overbevist må jo noen andre skjenke til deg og si at det er vanlig øl, fordi du vet jo innerst inne at det ikke inneholder alkhohol Endret 2. april 2010 av Arthurjo2 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 2. april 2010 Rapporter Del Skrevet 2. april 2010 Fjortissfyll kalles det Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 2. april 2010 Rapporter Del Skrevet 2. april 2010 (endret) .... hva vil skje da? Er bare Placebo-effekt Du vil nok oppføre deg slik du "normalt" gjør når du er full (mulig man må ha erfaring med å være full eller med andre fulle personer), men vil nok klare å bli edru på ett øyeblikk, siden som nevnt så er det kun en placebo effekt. Endret 2. april 2010 av Crowly Lenke til kommentar
C1ph3r Skrevet 2. april 2010 Rapporter Del Skrevet 2. april 2010 fjortis fyll kalles det enig med Flimzes Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 2. april 2010 Rapporter Del Skrevet 2. april 2010 Visst vi snur det litt på hodet: Var vel ein stamme i Afrika ein plass som drakk alkohol uten at virkningen var i nærheiten av det den er i Europa, så er vel veldig mykje placebo ute å går. Eventuelt kan ein vel seie at alkohol gjer deg meir åpen til uvanleg oppførsel. Lenke til kommentar
qiny Skrevet 2. april 2010 Rapporter Del Skrevet 2. april 2010 Men man merker fort om det er alkohol eller ikke da Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 2. april 2010 Rapporter Del Skrevet 2. april 2010 De som drikker alkofritt vet hvordan man forventes å oppføre seg når man blir full, så ubevisst later de som de blir fulle de også. Det handler om å tilhøre en gruppe. Vi er flokkdyr og vil helst gjøre som de andre i flokken vår gjør. 1 Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 2. april 2010 Rapporter Del Skrevet 2. april 2010 finnes vel ikke noen type øl som er 100% alkoholfritt? http://www.dn.no/vinguiden/article1843822.ece Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. april 2010 Rapporter Del Skrevet 2. april 2010 Visst vi snur det litt på hodet: Var vel ein stamme i Afrika ein plass som drakk alkohol uten at virkningen var i nærheiten av det den er i Europa, så er vel veldig mykje placebo ute å går. Eventuelt kan ein vel seie at alkohol gjer deg meir åpen til uvanleg oppførsel. Det har mye med stemningen å gjøre også da, og ikke bare alkoholen. Om du sitter på romme ditt aleine og drikker så skal jeg love deg at du ikke svinger deg rundt og danser på gulvet. Dette gjelder vel egentlig det meste tull man kan finne på i fylla. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. april 2010 Rapporter Del Skrevet 2. april 2010 Visst vi snur det litt på hodet: Var vel ein stamme i Afrika ein plass som drakk alkohol uten at virkningen var i nærheiten av det den er i Europa, så er vel veldig mykje placebo ute å går. Eventuelt kan ein vel seie at alkohol gjer deg meir åpen til uvanleg oppførsel. Det har mye med stemningen å gjøre også da, og ikke bare alkoholen. Om du sitter på romme ditt aleine og drikker så skal jeg love deg at du ikke svinger deg rundt og danser på gulvet. Dette gjelder vel egentlig det meste tull man kan finne på i fylla. Det stemmer ikke helt, når jeg gjorde et vitenskaplig forsøk på å se hvor mye jeg måtte drikke for å bli full, merket jeg at etter en viss mengde ble det VELDIG VANSKLIG å ikke begynne å danse til musikk. Men da var det mye drikking og mye med kulsyre. Når jeg sitter med venner å ser film og drikker en brandy eller god whisky kan jeg drikke ganske mye uten å bli direkte full, blir i godt humør ja, men ikke noe mer. Men det finnes grenser drikker du nok blir du påvirket. jeg var på hyttetur vi var 5 stykker som hadde 2.5 liter cider flake hver, med et stort sugerør nedi hvor vi bare satt å drakk mens vi spillte poker, vi merket ikke at vi ble full, vi fikk i oss mye, de fleste av oss tømte flaska og hentet en til, så sent på kvelden med masse cider og en del shots, ble vi trøtte og skulle legge oss, da hadde vi sittet rundt bordet i mange timer og bare spillt og drukket, så skulle vi reise oss, det gikk dårlig vi var drit fulle uten å vite det, flere falt ned, noen løp ut og spydde i skogen. Vi haddd med andre ord blitt fulle(svak forgifting) uten at vi merket noen stemmings forandringer. Lenke til kommentar
ElizabethFina Skrevet 3. april 2010 Rapporter Del Skrevet 3. april 2010 Når man drikker alkohol, er det også til en viss grad placebo-effekt. Som noen nevner over her, er det ofte lett å bli revet med av stemningen og man vet i underbevisstheten hvordan man oppfører seg i fylla og det er da lett å skli inn i denne oppførselen og være "full" før den faktiske effekten har funnet sted. Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 4. april 2010 Rapporter Del Skrevet 4. april 2010 Visst vi snur det litt på hodet: Var vel ein stamme i Afrika ein plass som drakk alkohol uten at virkningen var i nærheiten av det den er i Europa, så er vel veldig mykje placebo ute å går. Eventuelt kan ein vel seie at alkohol gjer deg meir åpen til uvanleg oppførsel. Det har mye med stemningen å gjøre også da, og ikke bare alkoholen. Om du sitter på romme ditt aleine og drikker så skal jeg love deg at du ikke svinger deg rundt og danser på gulvet. Dette gjelder vel egentlig det meste tull man kan finne på i fylla. Det stemmer ikke helt, når jeg gjorde et vitenskaplig forsøk på å se hvor mye jeg måtte drikke for å bli full, merket jeg at etter en viss mengde ble det VELDIG VANSKLIG å ikke begynne å danse til musikk. Men da var det mye drikking og mye med kulsyre. Når jeg sitter med venner å ser film og drikker en brandy eller god whisky kan jeg drikke ganske mye uten å bli direkte full, blir i godt humør ja, men ikke noe mer. Men det finnes grenser drikker du nok blir du påvirket. jeg var på hyttetur vi var 5 stykker som hadde 2.5 liter cider flake hver, med et stort sugerør nedi hvor vi bare satt å drakk mens vi spillte poker, vi merket ikke at vi ble full, vi fikk i oss mye, de fleste av oss tømte flaska og hentet en til, så sent på kvelden med masse cider og en del shots, ble vi trøtte og skulle legge oss, da hadde vi sittet rundt bordet i mange timer og bare spillt og drukket, så skulle vi reise oss, det gikk dårlig vi var drit fulle uten å vite det, flere falt ned, noen løp ut og spydde i skogen. Vi haddd med andre ord blitt fulle(svak forgifting) uten at vi merket noen stemmings forandringer. Interessant, men må nesten le over at du har ført "vitenskaplig forsøk" på deg selv angående alkoholpåvirkning. 1 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 4. april 2010 Rapporter Del Skrevet 4. april 2010 Interessant, men må nesten le over at du har ført "vitenskaplig forsøk" på deg selv angående alkoholpåvirkning. Det var høyst "vitenskaplig" Jeg skrev ned effekten etter hver halvliter eller hvert shot. Etter 4 shots og 2 halvlitere begynnte hode å bobbe til musikken, etter 6 shots og 3 halvlitere var det umulig å sitte stille til musikken, da måtte jeg opp å "danse" 4 Lenke til kommentar
ElizabethFina Skrevet 4. april 2010 Rapporter Del Skrevet 4. april 2010 Interessant, men må nesten le over at du har ført "vitenskaplig forsøk" på deg selv angående alkoholpåvirkning. Det var høyst "vitenskaplig" Jeg skrev ned effekten etter hver halvliter eller hvert shot. Etter 4 shots og 2 halvlitere begynnte hode å bobbe til musikken, etter 6 shots og 3 halvlitere var det umulig å sitte stille til musikken, da måtte jeg opp å "danse" Blir litt upresist da du ikke blir påvirket så snart du inntar alkoholen. Også er det jo to andre viktige faktorer som spiller inn: hvor mye du har spist før du inntar alkohol og hvilket humør du er i. Dessuten vil ikke alkohol ha samme virkning på alle sammen, så dette er et individuelt resultat; du må nok få en hel del andre folk til å gjennomgå samme eksperiment under samme forutsetninger og på samme måte for å kunne lage en teori. Lenke til kommentar
C1ph3r Skrevet 22. september 2010 Rapporter Del Skrevet 22. september 2010 Men man merker fort om det er alkohol eller ikke da Ikkje altids man merker at det er nokke i alkholen oftest før det er for seint. du må nesten vær en veldig observant person for å oppdage at en proff ikkje putter noe oppi drinken til vedkommende..for kor mange offre har ikkje blitt utsatt for Ran/voldtekt og det er jævla mange og slikt oppdaga du bare ikkje på null komma niks.. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 22. september 2010 Rapporter Del Skrevet 22. september 2010 Jeg har selv vært med på å sjenke 14-åringer fulle på alkoholfri øl. De kræsja festen vår, vi ga dem munkholm i glass og de ble fulle og hun ene måtte til og med på do for å "spy". De latet som for å være "tøffe" og store nok, sannsynligvis. Lenke til kommentar
C1ph3r Skrevet 23. september 2010 Rapporter Del Skrevet 23. september 2010 Hahahahaha det er så standard fjortiser hahaha!! Lenke til kommentar
1c3t34 Skrevet 23. september 2010 Rapporter Del Skrevet 23. september 2010 Blir det ikke litt vanskelig å overbevise seg selv når du vet sannheten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå