Gjest medlem-156924 Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Hallo, Jeg har kjøpt meg en Trådløs router, NETGEAR WNR-2000v1 og jeg lurer på hva jeg bør bruke av sikkerhet! SIKKERHETSALTERNATIVER: *Ingen *WEP *WPA-PSK (TKIP) *WPA2-PSK (AES) *WPA-PSK (TKIP) +WPA-PSK (AES) Jeg har oppdatert den til nyeste Firmware, jeg kan også velge mellom. Opptil 54, 145, og 300Mbps Jeg bør vel ta 300? Har hatt den kjørendes på WPA-PSK (TKIP) (pratet med kundeservice over telefon) og hu jeg snakka med sa at jeg skulle sette den på det, hun sa også at jeg skulle sette den til 145Mbps noe som jeg gjorde, nå "måtte" jeg oppdatere Firmware og da tenkte jeg og bytte passord ol. Grunnen til oppdatering fra min side er fordi noen klarte og trykke tilbakestill til fabrikkstandard (liten miniknapp bakpå routern) xD Det var meg.. Vil ha sikkerhet som er enkel, og som lar macen (pc'ene) koble til når som helst etter man har lagt inn nettverket og passord på pc/mac! kan jeg da bruke sistnevnte alternativ? Takk for svar! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 (endret) Beste alternativet er WPA2 med AES. Nest best er WPA med AES. WPA med kun TKIP er hacket og dermed usikkert. Endret 2. april 2010 av syar2003 Lenke til kommentar
Gjest medlem-156924 Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 (endret) Takk så mye! prøvde meg ut på WPA2-PSK AES her med 300mbps og alt fungerer feilfritt, ble igjen mere stabil ettter ventemodus dvale, tilkobling, etter firmware oppdatering xD flotte greier. Endret 2. april 2010 av medlem-156924 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå