toazty Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 (endret) har dynavoice f6 surround anlegget med sub. HK avr255 forsterker. har sjekka at det er lyd i alle høytalerne, og det er det. har ett lite problem når jeg setter på automatisk justering med den mic'en som følger med. ene får opp at den ene bakre høytaleren ikke er tilkoblet. noe den er og det hører jeg også når den kjører test på høytalerne. men så har eg et enda større problem, jeg er nødt til å ha på 2ch stereo når jeg ser filmer, og tv ellers... kan ikke kjøre surround , for da blir talen i filmene så lav men alle lydene ellers så høyu i forhold, så enn hører så vidt talen. har prøvd meg litt att og frem med å justere lyden på de forskjellige høytalerne men ingenting fungerer, hvis jeg setter forsterkeren på Movie lyd , så er talen svært lav, setter jeg den på music lyd så blir det ett hakk bedre men langt fra bra , har også prøvd de forskjellige underkatogoriene under Movie og Music , men ingen nytte. det går også ann å velge at forsterkeren velger lyd , men da blir det ingen lyd. 5ch stereo går også ann når jeg spiller musikk og slikt, men til film så fungerer det dårlig, lyden er der , den er bra , men opplevelsen forsvinner litt når du kjører surround anlegg i stereo.. noen tips til hva som muligens er gale? og hva jeg kan prøve på..? Endret 23. april 2010 av toazty Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Har du en centerhøytaler? Er denne koblet til riktig? Hvordan er den stillt inn på volum? I stereo tar frontene seg av tale, i surround tar centeren hånd om talen. Så det høres ut som om noe er galt med centeren/hvordan den er koblet/stillt inn. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 har prøvd å stille centeren på max og de andre på nesten minimum men fortsatt så høres ikke talen... jeg regner med jeg har koblet rett, har ikke tuklet med ledninger siden jeg satt opp anlegget, og det har fungert perfekt før. og når jeg går inn for å konfigurere høytalerne så ser jeg på tv'en hvilken høytaler lyden skal komme fra og når den viser center så kommer det lyd fra center.. har også endret på distansen på center uten at det blir noe særlig merkbar forskjell. jeg får koble ut av alt og koble det til igjen å se om det bedrer seg. mulig den er sprengt? hører ikke noe ulyd fra høytaleren når den spiller, men talen er dyp\ "gjemt". Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Om den er sprengt vil den ofte spille høyere og lage masse ulyder. Men det kommer normal lyd fra den når du tester oppsettet i forsterkeren? Hva slags kilde spiller du fra da? Lenke til kommentar
toazty Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 altibox , ps3 , er koblet til forsterker med hdmi. kommer normal lyd fra den når jeg tester den, Lenke til kommentar
toazty Skrevet 23. april 2010 Forfatter Del Skrevet 23. april 2010 sliter fortsatt med problemet mitt, går snart til innkjøp av ny center, lyden er helt grei nå etter mye instillings vas, men det er kun når jeg har på "music" , setter jeg den til "movie" så er det umulig å høre hva som blir sagt, og er det en action film så tar all annen lyd over tale. har kobla ut alt og kobla det til igjen, resatt reciever, men ingen nytte. når jeg setter dne til auto EQ, og den tester ut høytalerne så kommer det lyd i alle høytalerne men midt inni testen så kommer en feilmelding opp , om at jeg det er en feil med høyre side\bak høytaler , og må sjekke om den er koblet til, men det kommer lyd ut av den i testen, så det hele virker mistenkelig.. og uforståelig.. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Kan det være noe galt med forsterkeren? Lenke til kommentar
toazty Skrevet 23. april 2010 Forfatter Del Skrevet 23. april 2010 ingen aning, hvordan kan dette sjekkes? dyrt å sende noe slikt inn for så å få det tilbake med regning på feilsjekk og ingenting funnet.. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Letteste er vel bare å sette inn en annen forsterker og koble den til identisk og prøve, men det kan høres ut som om noe inni der ikke er helt som det skal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå