Nitrax92 Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Hei På skolen har vi blitt delt opp i grupper og vi skal ha framføring om reklamer. Og jeg har fått en oppgave hvor jeg skal snakke om mottakeren av reklamen Doffen har daua. Link. Og jeg sitter helt fast her =/ Noen som har noen tips eller noe sånt for og veilede meg i gang? Finner så og si ingen ting på nettet eller noe om denne reklamen som snakker om mottakeren =/ Lenke til kommentar
HValder Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Tja, du har jo moglegheita til å tenkje sjølv, det er vel gjerne det som er meininga med oppgåva. Lenke til kommentar
Nitrax92 Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 Tja, du har jo moglegheita til å tenkje sjølv, det er vel gjerne det som er meininga med oppgåva. Hehe jo du har rett i det, men vist jeg kun skal si det jeg mener og tror at det er, så blir det gjerne altfor kort =/ Derfor jeg ville ha litt hjelp med og finne mer fakta rettet info vist du skjønner Lenke til kommentar
Nitrax92 Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 Noen fler som har noe inspill til denne oppgaven? Sliter veldig her Og skulle hatt den ferdig til tirsdag Lenke til kommentar
Lell18 Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Først og fremst kan du jo finne ut hvem reklamen appellerer til. Altså hvem som er mottakeren: barn, ungdom, eldre eller kunder (alle mennesker siden reklamen er fra Rema 1000). Lenke til kommentar
Nitrax92 Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 (endret) Først og fremst kan du jo finne ut hvem reklamen appellerer til. Altså hvem som er mottakeren: barn, ungdom, eldre eller kunder (alle mennesker siden reklamen er fra Rema 1000). Hmm vel det jeg har kommet fram til er vel at reklamen er sikter mest til familier (familiemødre?) og ungdommer ved at ho søstra til gutten kommer frem på slutten av reklamen. Men ja reklamen kan jo godt sikte til alle og enhver for den slags skyld Men da kommer igrunn det store problemet mitt med dette her, hvordan skal jeg utdype dette til og bli en 4-5 minutter framføring? Dårlig med info på nettet der jeg søker iallefall Endret 4. april 2010 av Nitrax92 Lenke til kommentar
Lell18 Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Ja, mottakeren kan tolkes på flere måter. Først og fremst kan du presentere hvem mottakeren er, da er det også viktig å ikke trekke kjappe konklusjoner som at reklamen retter seg mot kun en gruppe mennesker, men legge det fram på en slik måte at du kan vise læreren at du har og kan tenke fritt og "kreativt" om forståelse for reklame. Deretter, for å fortelle litt mer om mottakeren, kan du fortelle på hvilken måte denne reklamen kan påvirke mottakeren til for eksempel å handle varer på Rema 1000. Tror i all fall jeg ville gjort det på denne måten, går fort noen minutt å bare fortelle hvem mottakeren er, fordi du da kan "drøfte" litt. Lenke til kommentar
Lell18 Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Håper dette kan hjelpe deg litt på vei Lenke til kommentar
Nitrax92 Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 Håper dette kan hjelpe deg litt på vei Ja, tusen takk! Jeg setter meg skikkelig ned med oppgaven i morgen og klarer forhåpentiligvis den da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå