HarBer Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Har en pc som driver heile tida å slår seg av. Det er en stasjoner pc og den bruker eg daglig. Har Win 7 pro på den, men den driver å slår seg av heile tiden. Jobber med den i fleire timer alt ok, men så tar eg meg en pause og då er den av når eg kommer tilbake. Har også prøvd å ha den på og følge med vi en anna pc som eg har, via nettverket. For å sjå korlenge den var på. Då varte den heile kvelden , men om morgonen var den slått seg av. TRENGER HJELP!!!! Lenke til kommentar
johnandre93 Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Slår den seg helt av eller går den i dvale/hvilemodus? Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Mest sannsynlig valgt balansert strømalternativ. Som standard går maskinen i dvalemodus etter 30 minutter inaktivitet. Lenke til kommentar
HarBer Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 (endret) Slår den seg helt av eller går den i dvale/hvilemodus? Den slår seg helt av, Ja. Og der er ikkje noko meldinger når eg starter den på nytt Endret 2. april 2010 av HarBer Lenke til kommentar
johnandre93 Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Sjekka strøminstillinger? Sjekka evt. kabler fra stikkontakter til pc'en? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Om den slår seg helt av så spørs det om det er noe alvorlig feil med den, eller om dette er en planlagt oppgave. For å sjekke om det var sistenevnte går du inn i kontrolpanel, adminstrative verktøy : Hendelseliste og ser om du finner noe om at systemet ikke var avsluttet riktig. Er det tilfelle og tidspunktet stemmer overens så må du nok finne ut hvorfor, i slike tilfeller vil jeg anta at problemet enten er varme og at hovedkort slår av pc for å forhindre skade, eller en defekt komponent (feks, psu / hk). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå