Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Finner ikke ting å snakke om

Gjest sjenertperson

Anbefalte innlegg

Gjest Farris

Jeg tror løsningen er å slappe helt av, og ikke tenke på det i det hele tatt. (De gangene man har en god samtale med noen man kjenner skikkelig godt, tenker man jo aldri "hva skal jeg si nå?"). Hvordan å få det til er en annen sak.

Jeg tenker ihvertfall at om jeg hadde fått en ny sjanse, så skulle jeg rett og slett ikke brydd meg om hva hun måtte tenke om hva jeg sier. Jeg skulle hoppet i det, full av selvtillit, og bare slappet helt av.

Det er en grunn til at han liker å være med deg! Og det er ikke fordi du tenker og tenker på hva du skal si til ham! Du er ikke kjedelig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min mor pleier å si til meg "Man dør ikke av litt stillhet" man gjør nok ikke det nei, men det er i vertfall utrolig ukomfortabelt..:)

Som mange andre her har jeg litt av det samme "overfladiske" samtale problemet med nye folk. Når jeg snakker med vennene mine så er det helt naturlig å bable om alt mellom himmel og jord og vis det blir litt stille en stund har det ikke noe å si. Med nye folk så er det jo så klart litt anderledes. Det gjelder bare rett og slett å starte samtalen på stede å være kreativ i øyeblikket som noen har sagt før her. Du må prøve å få den du snakker med litt på "glid", nå er jo enkelte litt vanskelig og snakke med og veldig sjenert/stille da gjelder det bare å snakke og fortsette å prøve og eventuelt stille typisk "journalist spørsmål" som gjør at personen blir nødt til å svare i litt lengre setninger. Får å komme over den dere "overfladiske" samtalen så gjelder det bare å finne små smutt hull som gir hele samtalen en bedre "tone", man trenger ikke å legge ut alt om personlige detaljer med en gang, men det kan være greit og ikke bare stille kjedelige spørsmål etter spørsmål . Si jeg spør en fyr om hva han studerer så svarer han almen, da kan jeg følge opp med noe som:

"Åja virkelig? Hvordan er det a? Jeg vurder å studere det til neste år, har hørt at det er sånn dritt mye arbeid der og sånt?"

si at dennen personen er litt kort i setningen så får ikke det "beste" svaret:

"Nja det er greit nok er en del prøver.."

så istede for å bare stille spm prøver jeg å gjøre samtalen litt mindre uhøytidelig

"ja ser den ass off herregud jeg kommer jo til å slite noe sykt til neste år da!"

vis jeg er veldig uheldig nå får jeg bare noe veldig kort igjen som svar som f.eks

"heh neida"

da bare fortsetter jeg å babler å prøver kanskje å drive samtalen over til noe litt annet siden personen jeg snakker med virker lite interessert om dette:

"Jaja det ordner seg nok, så du skal være russ i år skal du ikke? Det blir jo kjempe kult skal du prøve å få mange knuter?"

Så kommer vi inn kanskje inn på emne om litt "crazy" stoff vi har gjort og jeg forteller kanskje en litt vill historie som jeg er litt stolt av og så forteller kanskje han meg en eller kommenterer på min. Osv.. Da er vi liksom med en gang på ett mye mer personlig nivå (Men ikke for personlig) så det blir mye lettere å se om man liker denne personen eller ikke.

om også litt å få den andre personen til å trives finn noe h*n er komfortabel med å snakke om og bygg det videre fra der. Vis alt går til helvete og den jeg snakker med bare er sykt sjenert så har jeg bare en kjedelig overfladisk samtale til jeg ikke gidder mer. Det er ikke alle man klikker med og man trenger ikke å bli likt av alle. Når alt kommer ned til det er det deg selv du skal tenke på og om DU drives med denne personen så klart må du gjøre en liten insats selv men om du ikke får noe tilbake så er det bare å gi faen, dere trenger ikke å ha fult av felles hobbyer, men om du liker personen bør du prøve å bli bedre kjent.

Personlig det jeg sliter mest med er vis jeg møter noen jeg har snakket litt med før ett par ganger igjen på f.eks bussen og jeg begynner å tenke på om jeg skal sitte meg vedsidnav de eller ikke og alt blir bare stress, eller om du møter noen du sånn halvveis kjenner med en stor vennegjeng der du ikke kjenner noen osv. osv. Men det gjelder jo bare å gi faen.

ett annet lite tips på slutten som du sikker har hørt før er vis du skal snakke med noen du ikke er helt komfortable med så planlegger du 2-3 samtale teamar som du kan bruker i tilfelle alt går til helvete, men prøve å drøy lengst mulig og drøye dem eller helst ikke bruk dem i det hele tatt bare ta det som faller deg inn. Så gjelder det bare å få plukket opp nr, navn osv. som jeg nesten alltid klarer å glemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...