xSotte Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Kunne tenke meg til å overclocke PCen min, men får den ikke stabil på standard hastighet engang. Når jeg kjører Prime95 Blend test så får jeg bluescreen etter ca 5min. Har ingen stabilitetsproblemer under mange timer med spilling. Får bluescreen nesten hver gang etter en "kaldoppstart" når PCen ikke har vært i bruk på noen timer. Dette "løses" med å slå av PCen for å slå den på igjen etter noen sekunder. Spesifikasjonene mine er: Asus P6T Deluxe (BIOS versjon er flashet til 1804) Intel Core i7 940 @ 2.93Ghz Minnebrikkene CPU kjøleren PSU OS: Windows 7 HomePremium 64bit (vist det skulle ha noe å si) Har bare 1 enkeltkjerne skjemkort så PSUen skulle være kraftig nok. CPU ID Minne Idle/Load temps BIOS instillinger: CPU Volt: 1.2 QPI Volt: 1.2650 Pll Volt: Auto RAM Volt: 1.64 CPU Spreadspectrume: on Speedstepping: on Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Hvis prosessoren ikke er stabil ved standard hastighet (uten at du har rørt ved noe) ville eg sendt den i retur til nettbutikken. Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 Kjøpte den ny i overclocket (3.6Ghz) tilstand(en hel PC) for ca 1.5 års siden med 1 års garanti. Litt dumt å sende CPUen tilbake vist det skulle vise seg å være noe annet som gjør systemet ustabilt Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 (endret) Hmm.. Så du har kjøpt en ferdigbygd pc som kom overklokket fra produsent, med 1 års garanti (Norsk?..), og nå er den ute. Da var den stabil i begynnelsen på 3,6 med det de har brukt, men ikke nå lenger? Eller tenker eg feil nå? Edit: Hvilken BIOS feilkode får du? 0x124000 eller 0x101000 eller hva det står? Endret 2. april 2010 av Crazymech Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 (endret) Hmm.. Så du har kjøpt en ferdigbygd pc som kom overklokket fra produsent, med 1 års garanti (Norsk?..), og nå er den ute. Da var den stabil i begynnelsen på 3,6 med det de har brukt, men ikke nå lenger? Eller tenker eg feil nå? Edit: Hvilken BIOS feilkode får du? 0x124000 eller 0x101000 eller hva det står? Det er en "OC Dominator" fra www.overclockers.co.uk Den var stabil i begynnelsen, ja, men etter en stund så ble den ustabil. Fant ut jeg hadde fått feile minnebrikker. De jeg hadde fått var DDR3 1600Mhz CL7 ved 1.9v minnebrikker, menst de jeg egentlig skulle få med skulle være DDR3 1600Mhz CL7 ved 1.65v. Har skaffet meg noen nye minnebrikker som du kan se på linken fra Komplett som har fungert uten problemer til spilling, men som tidligere nevnt så har ikke systemet vært stabilt under Prime95. Testet egentlig aldri de gamle minnebrikkene under Prime95, men jeg hadde aldri problemer med "kaldstart" inntil nylig. Kan se Asus har lagt ut en ny BIOS versjon som skal gi bedre system stabilitet. Kan alltids flashe til den, men har allerede flashet systemet 2 ganger og har lest at flashing er ikke noe man skal gjøre ofte. Angående BIOS kode så tenker du på det som kommer opp når jeg får bluescreen sant? Er usikker, men kan finne ut av det. Edit: Bioskode 0x00000124 Kan være jeg bommer med antall nuller. Endret 2. april 2010 av xSotte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå