Gå til innhold

Befalskule og personlig utvikling

Solefald

Anbefalte innlegg

Hei hopp!

Eg har søkt på befalskule til høsten, og skulle gjerne høyre fra dei som har fullført BS, om korleis dei følte den personlige utviklinga blei.

Har lyst på en solid lederutdannalse, alternativet er økonomi og admin, men det blir jo laaaaangt fra samme greia.

Kva er bste måten å unngå å bli sendt nord for trondheim ? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spesielt innen luft er sjansen stor for at plikttjenesten din blir i nord. Er du heldig treffer du kanskje rett på og får tjeneste på Ørland Hovedflystasjon innen vakt og sikring, luftvern osv, ellers kan du bli sendt til Bodø, Bardufoss, Reitan osv. Ellers kan du jo søke på stilling på rekruttskoleinstruktør på Madlaleiren, eller være på Kjevik, dersom de f.eks har egen vakt og sikringstropp der.

Lenke til kommentar

Grunnen til at eg ikkje er så veldig sugen nord for trondheim, er etter at eg var i militæret som menig, og tilbrakte tjenesta mi i Bardufoss. Og når eg bur i utkant Norge, og må ta fly for å ikkje bruke lang lang tid på å kunne reise heim, så er det greit å vere stasjonert ikkje så alt for langt vekke. Trondheim er 10t med buss evt 2 fly til 2-3000 kr. Fra Bardufoss til der eg bur er det 160mil, så buss er uaktuelt.

Men Bergen er berre 16mil unna.

Korleis er det i sjøforsvaret som befal, kva er "normal" turnus ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...