Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva svarer en på "Hva skjer a?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Både f2f og på msn/sms kan jo "sjer'a" brukes som en samtalestarter. Du trenger ikke svare direkte på dette spørsmålet, og det er lett å se hvor landet ligger. Er det en person jeg ikke er hypp på å snakke med, svarer jeg rett og slett "lite" i et avisende tonefall. Er det en person jeg vil prate med/blir glad for å se svarer jeg bare "Hallais!" eller "Har nettopp vært på trening, tenkte jeg skulle stikke på kebabsjappa å få i meg noe for. Lyst å joine?"

Lenke til kommentar

Jeg pleier å forklare at 'Wirrewapp' er det nye 'wats up guise' eller 'hva skjer a lolz'. Er jammen irriterende med folk som ikke følger med på språkmote, men heldigvis er jeg tilstede og kan hjelpe folk :)

Hvis dette var før 'Wirrewapp' kom på banen så hadde jeg vel forklart at jeg sitter nu her og runker hvis det var en person jeg ikke hadde et ønske om å føre en samtale med. Hvis jeg derimot hadde et ønske om å føre en samtale med noen som sa 'hva skjer a?' så hadde jeg vel sagt hva jeg drev med eller funnet på noe artig.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har egentlig svært lite å si hva du svarer?

I klartekst betyr det "Hei, jeg vil starte en samtale med deg. Svar for å godta, og vise at du er oppmerksom på den verbale kommunikasjonen min."

Hvis du vil ha en helt konkret svarsetning funker "Du er stygg!" heelt fint..! : )

Lenke til kommentar

Hater når folk spør om det over MSN andre IM, blir litt sånn "vi er venner og derfor må jeg snakke med deg, selvom jeg ikke har noe og si egentlig". Heldigvis har jeg bare en venn som gjør sånn, og da svarer jeg aldri hva jeg egentlig gjør, men kommer på med ganske syke og kompliserte ting istedenfor.

Lenke til kommentar

Om noen spør meg "hva skjer a", ja så velger jeg å tolke det som om at jeg er den heldige av å starte et samtaleemne, alt fra hva som skjedde i går på byen, til hva jeg har som planer fremover. Eller om ejg kanskje har noen spørsmål. (eller ja, hva som helst egentlig som slår meg der og da) 

Dette vil da med en gang dra opp samtalen til et langt høyere nivå, og du slipper at dere bare stirrer dumt på hverandre. Men igjen, dette kommer såklart ann på om jeg ønsker å snakke med personen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...