Teardrop Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Hei, Et enkelt spørsmål. Jeg er ikke helt komfortabel med hva jeg skal svare når noen spør: "Hva skjer a?" e.l. Er det en måte å spørre "Hvordan går det?" eller er det mer som "Hva gjør du?"? Hva kan en svare på et slikt spørsmål? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 du driter i å svare inntil personen stiller et ordentlig spørsmål på en ordentlig måte. Lenke til kommentar
Lekr Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Jeg er så heldig at det er veldig få av de jeg kjenner som spør om noe så dumt, så det er ikke noe tema for min del. Men mulig jeg ville svart noe som får personen til å tenke over hvor dumt det var, vanskelig å si nå Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Jeg svarer "Ingenting". Jeg irriterer meg virkelig over at folk stiller meg det spørsmålet når jeg åpenbart bare sitter og slapper av, venter på å slippe inn i et klasserom, eller gjør noe helt annet trivielt. 1 Lenke til kommentar
Abnormaxie Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Step-by-step: 1. Spør "Har du en definisjon på hva det spørsmålet betyr?" 2. Dersom total stillhet; omformuler og spør igjen. Dersom svar, hopp til punkt 3. 3. Følg nøye med på ansiktsuttrykket til den som spurte, der får du alltids noe å le av. 4. Spill sånn passe dum, helt til vedkommende stammer og rødmer og ikke får til. 5. Mest sannsynlig vil denne personen aldri spør om dette igjen. Vòilla Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 (endret) Jeg pleier å svare hva som skjer. Over telefon eller msn er dette et helt greit spørsmål. Som oftest er personen nysgjerrig på hva du gjør på, og da er det helt greit å svare Face 2 face er det kanskje et litt dumt spørsmål dog. Endret 2. april 2010 av Bjarnemann Lenke til kommentar
haswonit Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 "Heeeeeeeeeeey, skjeraaa? Peeeeeeeeeeer!!!! koselig å se deg!! " Tror egentlig noen sier det uten å tenke over det, så du står fritt til å svare det du vil egentlig. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 - Hva skjer a? - Ikke mye, der a? Lenke til kommentar
Goldshoten Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Jeg prøver å erobre verden? Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Jeg prøver å erobre verden? "Jeg sakte men sikkert nærmer meg verdensherredømme."? Lenke til kommentar
SML Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Nei.. sier jo hva som skjer da. Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Face-to-face: Svarer mest innlysende som går an. "Jeg sitter her og drikker øl." *Ser dumt på personen som spurte* Msn: Svarer ordentlig hvis jeg vet at den personen ville svart ordentlig tilbake, men hvis den personen spør om det hele tiden så sier jeg resten av samtalen som kommer til å skje. Hun: skjera? jeg: hører på musikk, dera?, fett, kult, ok, hade a Det spørsmålet er så oppbrukt. I 99% tilfellene det spørsmålet blir brukt er det kun for å kaste ballen over til den andre parten, fordi man ikke har noe annet å spørre om og da har man liksom gjort "sin" del av samtalen for evt. pinlig stillhet. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 For å vær litt ekstra kjip og synliggjøre min irritasjon pleier jeg noen ganger å si noe sånt som "Neeeei, jeg står nå her og ser mennesker passere og tenker gjennom livet mitt, hvorfor jeg er her, og prøver å finne ut hva jeg skal spise til middag i dag, hva jeg skal spise i morgen, og hva jeg skal spise resten av uka, eller om jeg skal spise noe mer eller kanskje bare legg meg ned og gi opp, for i det store og det hele er vi alle bare støv i vinden, og vi vil aldri oppnå noe som helst av betydning i det endeløse universet vi er fortapt i og dømt til å forbli i for all framtid... MEN, så synes jeg ikke at en dag, enda mindre et liv, er noe man skal la gå hen, for det er jo alt jeg noensinne vil eie og ha, og derfor vil jeg bruke det til å pønske ut noe konstruktivt og forglemmelig før jeg finner en annen nytteløs aktivitet å kaste det bort på, og slik har det seg at jeg står her akkurat nå i dag uten noen verdens ting å ta meg til." 4 Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 "Hva skjer a?" er jo den ultimate samtalestarteren på nett! Jeg pleier ofte å skrive "WASHERA?!" for å starte en samtale på f.eks MSN. Etter min mening så kombinerer det både "Hva har du gjort nylig?"/"Hva gjør du nå?"/"Hva har du tenkt å gjøre snart?" og faktisk den mer ordrette versjonen "Er det noe spennende/spesielt som skjer rundt deg nå?". Eksempler på hva man kan svare når noen sier "WASHERA?!": -"Kommet hjem fra fotballtrening, skal spise nå. Der a?" -"Gjør lekser til i morgen, er du ferdig med de? Hva fikk du på den oppgaven der?" -"Skal på kino, blir du med?" I mine øyene så er "washera", i allefall over internett, en helt fin frase å bruke (face 2 face også enkelte ganger). Du spør ikke om noe konkret og det blir ganske lett å tolke om personen ønsker å prate mer med deg eller ikke. Folk slipper å svare på noen konkrete spørsmål, man sjekker egentlig mest om folk har lyst til å slå av en prat eller ikke. Fortell hva du har gjort akkurat eller skal akkurat til å gjøre, det er ikke verre! Sier du "washera" og noen svarer "ikke no" og samtidig ikke følger opp med noen spørsmål motsatt vei, da tar du gjerne hintet og skjønner at personen kanskje ikke ønsker å prate akkurat nå. Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Hva skjer ? er et helt greit spørsmål når det skjer over sms/IM. Det du svarer er hva du holder på med. Så enkelt er det. Det er også det letteste spørsmål å spørre for å starte en samtale. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Jeg svarer hva jeg har gjort før jeg møtte han. Ikke noe problem å svare på det spørsmålet og å svare ingenting er flaut. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 "Hva skjer a?" "Prater med deg" Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Ganske enig med det E.C. sier egentlig. "Hva skjer a" trenger ikke å bety ordrett "hva gjør du akkurat nå", men mer som "Hva har du gjort nylig?" / "Hva gjør du nå?" / "Hva har du tenkt å gjøre snart?" / "Er det noe spennende/spesielt som skjer rundt deg nå?". Dette kommer jo helt an på situasjonen. "Hva skjer a" er vel mer et type spørsmål for å 'finne ut hvor landet ligger' og kartlegge seg litt om hva den andre personen driver på med eller interesserer seg for. Dette funker vel best på nettet (msn feks) hvor man ikke kan se den andre personen. Men om man sier det face2face til en som holder på med noe obvious, for eksempel til en som leser avisa og en kommer og sier "hva skjer'a?" så kan man godt spare seg, siden man ofte sier det i mangel på noe annet og prate om. Man ser jo at personen sitter og leser avisa! Mens i en annen situasjon, der du plutselig bomper i en du ikke har sett på en stund i byen så kan man jo si "Hey, Hva skjer a!?", for å så få greie på at han er på besøk hos en kamerat som bor der, driver foretninger, kikker litt i byen, er på vei til en date osv. Om jeg er på treningssenteret og trener og noen jeg kjenner kommer og spørr "halla - hva skjer a?" så kan jeg fort bli litt oppgitt. Pleier å svare: "neh, er bare og slapper av her". Blei litt random innlegg. håper noen skjønner logikken. Natta! Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 For å sammenfatte hva mange prøver å forklare: "Hva skjer 'a" er den norske versjonen av "What's up?". Da blir den egentlig ganske selvforklarende. Lenke til kommentar
Bappi Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 sååååeh, gutta! ehm...hva skjer 'a??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå