Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Aplus CS-Blockbuster Storm

Anbefalte innlegg

Hei. Vurderer å kjøpe Aplus CS-Blockbuster Storm. Dette virker som det greieste microATX-cuben for en billig penge. Men, er bygd i to etasjer, hvor hk og skjermkort er nede, og psu + hdd osv er oppe. Men, jeg lurer da på om det er høyt nok mellom disse til å få plass til et GTX260 kort. dvs 11.1cm ifølge målene jeg fant på inet. Husk at det må være rundt 12-13 fordi hovedkortet tar jo pittelitt i høyden også.

Takk for evt hjelp! :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Har bestillt dette selv nå med et Radeon 5770 kort. Håper bare det går inn nå da :roll: Regner dog med det pga jeg leste om en som hadde satt et Geforce 8800 GT kort i det.

Har du kjøpt det? Er du isåfall fornøyd med det?

Edit: ser nå at det er bredden på kortet (selv om det jo blir høyden her pga måten det er satt inn da) du lurer på. Maks bredden på kortene er jo likt på alle kort, så det skal jo ikke være noe problem. Lengden på kortet er vel mer det som evt kan være et problem her. Det jeg sjekka på var om denne lengden på hovedkortet (24 cm) ikke er kortere enn lengden på skjermkortet.

Endret av _ziggy_
Lenke til kommentar

Nei, Kjøpte meg heller Antec P180 mini. Siden jeg for lite på lan til at jeg vil ofre en god og stor cpu kjøler, samt mulighet til de heftigste 30cm skjermkorta senere. Men, kan hende jeg går til innkjøp av det som reservekasse/lankasse siden jeg sannsynligvis skal på tg til neste år og må ta toget. Så får jeg heller bruke stockkjøler på cpu, og evt GTX260 kortet(som jeg har lest passer i ettertid), siden det sikkert blir oppgradert snart. :)

Har også hørt at den vifta på toppen er noe herk, du får dele dine erfaringer med kassa!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg bygget denne til sønnen min og er i bunn og grunn veldig fornøyd etter å ha brukt den en ukes tid. Vifta på toppen er grei nok, den er stor og saktegående og flytter endel luft vil jeg tro.

Nå er dette første m-atx kabinettet jeg prøver så jeg har jo ikke så mye og sammenlikne med, men for den prisen vil jeg si meg veldig fornøyd. Sikkert fint som lan kabinett.

Lenke til kommentar

Jeg skal teste ut dette og komme tilbake med resultater :)

Det eneste jeg vet foreløpig er det den temperaturmåleren som følger med kabinettet viser. Føleren er egentlig ment å ligge mellom cpu og kjøleribbe, men jeg har den bare liggende løst inne i kabinettet, så den måler temperaturen på lufta inne i kabinettet. Den viser som regel mellom 35-37 grader etter maskinen har stått på en stund og da under spilling.

Specsa på maskinen, hvis det var det du mente er : Amd Phenom II X4 955 Black Edition, 4 GB Corsair XMS3, ATI Radeon 5770. Fikk i overkant av 10.000 poeng i 3DMark Vantage.

Det eneste som er litt utfordringa nå er å finne en cpu vifte som er god uten at den er for høy og som er relativt stillegående, for den medfølgende vifta til Phenom`en bråker noe infernalsk.

Jeg skal måle litt temp på cpu/skjermkort og komme tilbake med dette :)

Lenke til kommentar

Har testa litt nå og de temperaturene jeg målte etter ca. en halvtime med spilling i Battlefield Bad Company 2 var :

- cpu : 54

- gpu : 74

dette i forhold til idle som var (både før jeg starta spillet og ca. 5 min etter jeg gikk ut i windows igjen).

- cpu : 40

- gpu : 50

Temperaturmåleren som målte temp inne i kabinettet varierte fra 34 grader ved idle til 36 grader etter en halvtime med spilling. Den gikk også ned til omtrent 34 grader kort tid etter spillingen og holdt seg der.

Sånn jeg tolker det kjøler dette kabinettet faktisk veldig bra. Da med tanke på at forskjellen på temp på lufta i kabinettet er så liten mellom idle og full load. Det rimer også bra med tanke på at vifta bak blåser kald luft rett inn over hovedkortet og cpuvifta, mens den store vifta over som dekker mesteparten av toppen på kabinettet blåser lufta ut.

Endret av _ziggy_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...