Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Første build, har trynet i veggen ved os-installering

Anbefalte innlegg

Etter en måneds lurking rundt på forumet, masse lesing og valgets kvaler, bestemte jeg meg endelig for oppsett og bestilte min første selvbygg. Knotet en masse, men tok meg god tid og fikk satt sammen alt.

Da jeg trykket på knappen, hørte det dure og fikk oppstartsbilde på skjermen, føltes det litt som å ha laget et barn - helt alene. Gleden ble kortvarig. Gikk inn i bios og forandret bootsekvensen, men når jeg skulle installere windows, gikk jeg i veggen med et smell. Får denne feilmeldingen:

Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key

Har prøvd å bytte IDE-kabel, sette dvd-leseren som eneste i bootsekvensen og googlet meg blå, men finner ingen løsning.

Kan noen hjelpe?

Mitt oppsett:

ASUS M4A89GTD PRO

Phenom II X2 550

4G Crucial DDR3 BallistiX 1333MHz

Fractal Design Tesla 550W PSU

Har en ny Seagate Barracuda 7200 som HDD og en gammel Asus E616P3 som dvd-leser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser du DVD spilleren i BIOS? Den skal dukke opp under IDE enheter med et typenummer.

Hvis det er OK så er det vel bare to muligheter, enten defekt plate eller spiller.

Takk for kjapt svar!

Finner den i BIOS, og alt er tilsynelatende fint. Prøvde også platen i den gamle maskinen, da funket den.

Nå skal det sies at windows-dvden ikke er hundre prosent, eh...offisiell. Kan det ha noe å si?

Lenke til kommentar

Hjelp til bruk av piratkopiert programvare får man ikke her på forumet. Anbefaler å teste med f.eks en linux CD og se om den booter. Viser det seg at det funker og at det er selve Windowsen det er noe galt med blir du nødt til å se etter hjelp andre steder, eller skaffe en lovlig versjon ;)

Jeg har slettet to innlegg og tilbakemeldinger på dette tas på PM :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...