Gå til innhold

Fradrag av norsk MVA om jeg bestiller fra utlandet?

Anbefalte innlegg

Jeg stresser litt med innkjøp av ny maskin siden jeg flytter til utlandet om noen få uker, problemet er at ingen har den/de maskinene jeg vil ha på lager for øyeblikket.

Men så kom jeg på noe, dersom jeg bor i utlandet å bestiller maskin til en adresse der burde det kansje være mulig å få fradrag for MVA? Noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du bestiller fra norsk nettbutikk til utenlandsk adresse, f.eks innen EU, skal du formelt ikke betale mva til nettbutikken. Men du skal betale mva (VAT) i det landet du har flyttet til og har ny adresse. MVA (VAT) regler i Norge og EU er relativt like. Så flytter man til Sverige eller Danmark er det intet å spare.

I hvilken grad nettbutikken vil håndtere dette, eller du må selv surre med alle de praktiske tingene vet jeg ikke. Det må du sjekke selv. Det vil også ha konsekvenser for reklamasjon så langt jeg kan se.

Lenke til kommentar

Takk for at du tok deg til til å svare Bolson.

Jeg tenkte kansje noen her på forumet hadde noen personlige erfaringer med fradrag på m.v.a ved forsendelser til utlandet. Selv flytter jeg til Gran Canaria, mener at de har rimelig lav m.v.a der (eller VAT om du vil)

Kan ikke se at dette burde påvirke reklamasjonsretten, på en annen side hadde jeg ikke løftet på øyelokket om det gjore det heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...