MrAvionics Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Hei. Jeg har nå fått virus og tar da en formatering. Men har to partisjoner på harddisken : C:\ og D:\ Vil viruset kunne spre seg fra C:\ til D:\ ? Det er på C:\ viruset kom inn. Vil jeg være virus fri etter å formatert C:\ ? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Du er ikke garantert å være virusfri etter å ha formatert c:, men mest trolig er du det. Kommer litt an på viruset. Er det et "gammelt" virus som sprer seg fra .exe fil til .exe fil, så er du ikke trygg. Ville sett om du fikk tak i en virus skanner CD plate, som du kunne kjørt før du formaterte. Men, du er nok 90% trygg om du formaterer c:, om du ikke har valgt å lagre filer etc på d: da... Legg inn W7 på nytt, så før du gjør noe annet, installerer du et virusprogram og tar en skikkelig skanning av d: Husk å ta en "clean install" og ikke en oppgradering eller noe slikt da på c: Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 Ok, så da formaterer jeg c: disken som win7 ligger i, etter at det er installert så tar jeg en virus scan med MSE men bare på d:\ ? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Så lenge du formaterer c: og du gjør det ved at du starter pcen opp rett fra DVD plata (ikke start installasjonen rett fra Windows) så trenger du ikke å scanne c:, men det skader jo ikke å gjøre det likevel. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 Nå har jeg formatert og kjørt "full virus scan" Den rappoterte ikke om noen feil Lenke til kommentar
myhken Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Ser ut som du er virusfri da...lykke til med videre installasjoner etc, som vanligvis tar litt tid. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 Hehe, ja det kan da tid, men jeg er vant med det =) Formatering av pc er ikke en sjeldenhet her i huset, Hehe. Men tusen takk for hjelp Kenneth Myhre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå