arnold_layne Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 En vannkjølt PC? Skarpt og detaljrikt bilde med et pent blåskjær. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Syntes det her ble en fin effekt - kanskje ikke som bilde for å dokumentere riggen, men flott stemningsbilde! Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 Takker! En vannkjølt PC? Skarpt og detaljrikt bilde med et pent blåskjær. Sendte blits gjennom flaske med Jif vinduesvask - så ble det blå lys Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 (endret) Sendte blits gjennom flaske med Jif vinduesvask - så ble det blå lys Oooh - Jif + maglite + gaffatape = instant pimp my ride!! :D ..Genialt DIY-fargefilter, forresten! Endret 7. april 2010 av Trondster Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 8. april 2010 Forfatter Del Skrevet 8. april 2010 7. april - code (click to zoom) Om bildet: 2 x SB blitser, 90 grader, rett bak motivet (men ser 2 rød lys til venstre, fra det eine blitsen). Capture One: Det meste på maks, manuelt WB osv. Kommentar: Var en liten test for å se hvilken farge effekt jeg kunne få, på ett fargeløs bildet (svart bakgrunn, svart flaske, blitser uten gel-filter). Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Snasent! Liker lyssettingen av motivet og de røde skivene bak.. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Det ble noe Ingardj-pastell over fargetonene der - den mørke city-varianten. Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Du kan det med lyssetting. Morsomt å følge med her. Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 8., 9., 10. april - frikort på grunn av sykdom. Ikke lenge siden jeg sleit med forkjølelsen, også kommer den tilbake bare 2 uker etter siste runden... er ganske slitsomt. Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 11. april - on the road (click to zoom) Om bildet: Bildet ble tatt i gangen, på toppen av koffert. 2 x SB-900 - 1 som master og 1 som slave. Begge på M-1/128. Enn på kamera, 45 grader fra motivet og i veggen. Den andre rett på motivet litt lengere unna. Capture One: Mest for å få frem litt detaljer i skygger og skarphet. Kommentar: Ble nok ett inne bildet på meg. Hadde foto-koffert og pc-beggen liggende i gangen - også var det bare å hive på ett par pass og brosjyren om Oslo i lummen, samt et par solbriller. Tanken var å få til ett "rett før turen" snapshot. Men føler jeg hadde litt for lite elementer og uten Photoshop ble det ikke noe fiks på solbriller. Men det var gøy å prøve noe slikt, og som tomsi42 sier - Alt kan repeteres Så planen er å prøve seg på dette motivet enn gang til, ved seinere anledning. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Liker spesielt de dype svart-tonene i baggen - det som gjør bildet for meg. Kan ellers ikke helt lese passet - russisk er gresk for meg.. Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 13. april 2010 Forfatter Del Skrevet 13. april 2010 (endret) 12. april - light behind the wall (click to zoom) Om bildet: f2, 1/80, ISO 800 - tatt på parkeringsplassen. Capture One: Mye kontrast for å få frem detaljer i veggen. Endret 13. april 2010 av GCardinal Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 14. april 2010 Forfatter Del Skrevet 14. april 2010 (endret) 13. april - frikort pga jobb. 14. april - mighty (click to zoom) Om bildet: f2, 1/80, ISO 800 - hjemme, under tilgjengelig belysning. Capture One: Mye kontrast og clarity. Sharpening for å få frem litt noisy-effekt. Kommentar: Med flere nyheter fra Apple er det på sin plass med litt fanboyism'e Tanken var å ta ett bildet som også kunne være wallpapper. Endret 16. april 2010 av GCardinal Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Et pent, rent og behagelig bilde (på tross av den angivelige fanboyismen) Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 (endret) Nice! Dette likte jeg, og kunne gjerne brukt det som bakgrunnsbilde, selvom jeg ikke er noen fanboy. Edit: Jeg mener selvsagt å si at jeg likte dette også Endret 15. april 2010 av iamluka Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 16. april 2010 Forfatter Del Skrevet 16. april 2010 15. april - rocket (click to zoom) Om bildet: f2, 1/80, ISO 800 - hjemme, under tilgjengelig belysning. Capture One: -100 clarity. Kommentar: Glømte CF kortet på jobb, så måtte ta et bilde foran PC gjennom USB. Ble liten nødløsning. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 hehe... sitter med en slik rett ved siden av meg Den brukes til alt; objektiver, kameraer, negativer, filter osv... Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 17. april 2010 Forfatter Del Skrevet 17. april 2010 17.04.2010 - love as-is fra kamera, bare små justeringer Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Nå fikk jeg "only love can break your heart" på hjernen. Likte raketten, men ville kanskje hatt litt av tuppen i fokus.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå