GCardinal Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 (endret) Bruker: gcardinal Utfordring: Bruke kun 35mm og kun på F2 Deltakernivå: Kandidat redusert til pingle (edit: 25.04.2010). Utstyr: D3X og 35mm F2 Tilleggsutfordring: Kun Capture One - ingen Photoshop Unngå beskjæring Bruke blitz når det er mulig shots so far: Endret 29. april 2010 av GCardinal Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 1. april - Jack Daniels (click to zoom) Om bildet: Blitz bak flaske (ca. 1.5m) og en til høyre. I Capture One brukte jeg Styles - Panchromatic som utgangspunkt, også 15 ekstra kontrast, 10/10 på HDR, resten ble as-is. Kommentar: Føler det ble litt nødløsning, men fantasien var litt begrenset idag, spesielt med det triste været ute... Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Syntes det var en helt glimrende nødløsning. Figurene fikk meg til å dra på smilbåndet og de gjorde bilde til noe langt mer enn bare et bilde av en whiskey flaske. Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Selv om det er et enkelt bilde har du puttet inn nok elementer til at det blir spennende å se på! 35/2 er forøvrig omtrent så nærme himmelen en kan komme, heldig der Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Det der var da en vinner! Knakk her jeg satt og kikket!!! :D Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Trodde ikke det var JD englene drakk Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 Mange takk for alle gode kommentar, føler presset nå Selv om det er et enkelt bilde har du puttet inn nok elementer til at det blir spennende å se på! 35/2 er forøvrig omtrent så nærme himmelen en kan komme, heldig der Av alle objektiver jeg har (eller har brukt), er denne 35mm f2 definitivt på toppen. Med minste fokuseringsavstand på 25cm kan den brukes til det meste. Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 (endret) 2. april - Stone sphear Om bildet: Kamera på minste fokuseringsavstand, ISO 50, aperture-priority. Capture One: ekstra på kontrast og saturation for å hente inn detaljer i kulen. Så +60 i HDR for å få tilbake litt av himmelen. Også litt ekstra på clarity. Kommentar: Trosset det triste været og tok meg turen til Oslo. Vandret rundt i enn timers tid og fant fort ut at F2 fungerer litt dårlig på landskap. Så gikk over på å lete etter mindre objekter, der F2 er nok. Endret 2. april 2010 av GCardinal Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Kan være enig i at f/2 ikke er landskapsfotografens foretrukne blender Men til dette motivet passer det meget bra. Synes også du traff bra med komposisjonen. 35mm på FX er en herlig brennvidde. Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Fine bilder! Likte humoren i det første og den forvrengte dobbeldybden i det andre - skal følge med her Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 (endret) 3. april - frikort var alt for deppa til å ta noe bilder... Endret 4. april 2010 av GCardinal Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 (endret) 4. april - Kinder Surprise Om bildet: ISO 50, manuelt 1/250 og F2. Capture One: alt presset for å få mest mulig "lys" effekt i bildet. kantene og spotten i toppen ble som de er... Ting som jeg normalt sett hadde ordnet i Photoshop. Kommentar: I ettertid ser jeg at jeg burdet kanskje ha fokusert på eggene fremst i bildet, men da jeg tok den hadde jeg lyst å ha selve teksten på det store egget i fokus. Litt mer barnslig vri på Påske nå har jeg 7 kinder-egg å åpne Endret 4. april 2010 av GCardinal Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 (endret) Ikke depp. Våren kommer! Liker forresten første. Bildet altså, ikke å drikke. Edit: Der la du til mer mens jeg kommenterte ja. Morsomt bilde. Liker valget av dybdeskarphet her. Endret 4. april 2010 av iamluka Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Litt mer barnslig vri på Påske nå har jeg 7 kinder-egg å åpne Kinder-egg kan få de fleste til å droppe deppinga Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Bare for å ha klargjort en del helt åpenbare sammenfallende aspekter ved kamera og kinderegg: Om du er av hankjønn, er lesing av noe som helst som kan likne på en manuel totalt NO-NO! Capiche? Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 5. april 2010 Forfatter Del Skrevet 5. april 2010 (endret) 5. april - late reading (click to zoom) - (click here for notes) Om bildet: Blitz til venstre og til høyre, ca. 45 grader. Droppet "Extra mints" i glasset, som ser ut som pille. F2 og ikke croppet. Capture One: +10 contrast, +15 brightness, +20 saturation og enn del ekstra exposure, samt +40 clarity. Kommentar: Satt å leste da jeg plutselig kom på at jeg trengte å ta dagens bildet for aprilfesten, og da var veien kort til å sette sammen det jeg fant på bordet. PS: På venstre siden er det URL: skazal-v-morg-znachit-v-m.org - det står for "if I said to the morgue - then to the morgue". Endret 5. april 2010 av GCardinal Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Oi! Dette likte jeg! Kommentar: Satt å leste da jeg plutselig kom på at jeg trengte å ta dagens bildet for aprilfesten, og da var veien kort til å sette sammen det jeg fant på bordet. PS: På venstre siden er det URL: skazal-v-morg-znachit-v-m.org - det står for "if I said to the morgue - then to the morgue". Er det gresk du leser? Og URLen er vel strengt tatt på høyre side Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 6. april 2010 Forfatter Del Skrevet 6. april 2010 Oi! Dette likte jeg! Kommentar: Satt å leste da jeg plutselig kom på at jeg trengte å ta dagens bildet for aprilfesten, og da var veien kort til å sette sammen det jeg fant på bordet. PS: På venstre siden er det URL: skazal-v-morg-znachit-v-m.org - det står for "if I said to the morgue - then to the morgue". Er det gresk du leser? Og URLen er vel strengt tatt på høyre side Godt observert med URL'en. Det er russisk Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 6. april - inside (click to zoom) Om bildet: Blitz til venstre, ca. 45 grader. F2 og ikke croppet. Kommentar: Ble litt sånt nødløsnings idag, men det er noe jeg har lenge ønsket å ta bildet av. Men ble ikke helt 100% som ønsket, F2 setter sine begrensninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå