Ballemannen Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Jeg tok så kjekt på meg oppdraget med å fikse maskina til en bekjent ("datan virker ikke"): BIOS ser disken. Windows starter ikke. Resette CMOS hjelper ikke. Boote fra CD funker helt til det skal opprettes partisjoner osv - sier da at det ikke finnes noen disk. Samme resultat med ny og formattert disk. Booter inn i system setup greia til Dell - kjører gjennom alle testene uten feil. Jeg så i en logg i bios at det stod noe med batteriet. Kan bios-batteriet forårsake noe sånt hvis det er gåent? Den holder jo på klokka, så det er i tilfelle ikke helt herpa... Kan det være noe med RAM-en? Any ideas? Lenke til kommentar
Sinnapels Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Har vært borti at enkelte Dell servere ikke er helt gode når BIOS batteriet er gåent iallefall Er bare å prøve og bytte det. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Boote fra CD funker helt til det skal opprettes partisjoner osv - sier da at det ikke finnes noen disk. Det er kanskje fordi diskkontroller er i AHCI mode og CD du booter ikke støtter AHCI? Lenke til kommentar
Ballemannen Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 Hårek hadde rett. Takk skal du ha. Men det er jo rart hvis dette skulle vært årsaken til at maskina klikka når den har gått stabilt i et par-tre år. Uansett, case closed Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå