Gå til innhold

Får ikke lese av usb minnepinne

Anbefalte innlegg

Frøkna har en 8GB minnepinne som hun har brukt til sikkerhetskopi av bilder av barna osv.

For en stund tilbake så formaterte jeg pc'n hennes og la inn win7 på nytt, og det var tid for å overføre bildene fra minnepennen og tilbake til pc'n igjen.

Dette var lettere sagt enn gjort, for nå får vi leserettigheter bare til noen få bilder på minnepinnen, mens resten ser vi bare mappene, men får ikke verken åpnet de eller kopiert de over på pc'n.

Dette er en kingston minnepenn, og det finnes ikke noen slider eller bryter som kan skyves over i noen form for lesesperre eller noe. Det er kun en usb-plugg i ene enden som kan skyves inn og skjules i pennen.

Er det noen som har opplevd det samme, og har funnet en løsning på problemet? Dette er bilder fra de siste 4 årene som hun ikke har printet ut noe av, så vi håper virkelig at disse filene lar seg lese igjen en gang.

Jeg har forresten kjørt en gjenoppretting(lesing av slettede filer) og fått gjenoppretta noen få slettede bilder. Men det gjenopprettingsprogrammet får heller ikke tilgang til de sektorene som har slått seg vrange.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Frøkna har en 8GB minnepinne som hun har brukt til sikkerhetskopi av bilder av barna osv.

For en stund tilbake så formaterte jeg pc'n hennes og la inn win7 på nytt, og det var tid for å overføre bildene fra minnepennen og tilbake til pc'n igjen.

Dette var lettere sagt enn gjort, for nå får vi leserettigheter bare til noen få bilder på minnepinnen, mens resten ser vi bare mappene, men får ikke verken åpnet de eller kopiert de over på pc'n.

Dette er en kingston minnepenn, og det finnes ikke noen slider eller bryter som kan skyves over i noen form for lesesperre eller noe. Det er kun en usb-plugg i ene enden som kan skyves inn og skjules i pennen.

Er det noen som har opplevd det samme, og har funnet en løsning på problemet? Dette er bilder fra de siste 4 årene som hun ikke har printet ut noe av, så vi håper virkelig at disse filene lar seg lese igjen en gang.

Jeg har forresten kjørt en gjenoppretting(lesing av slettede filer) og fått gjenoppretta noen få slettede bilder. Men det gjenopprettingsprogrammet får heller ikke tilgang til de sektorene som har slått seg vrange.

Prøv dette

Høgreklikk på Start

Trykk Egenskaper

Trykk Tilpass

Velg Aktiver kontekstmenyer og dra og slipp

;)

Endret av Senzation
Lenke til kommentar

....

Prøv dette

Høgreklikk på Start

Trykk Egenskaper

Trykk Tilpass

;)

Skal prøve dette, men ville ikke det jeg allerede har fått kopiert også vært trøblete om dette var "feilen"? Men som sagt, skal prøve nå.. :)

Edit: Det var jo aktivert..

Endret av salms
Lenke til kommentar

....

Prøv dette

Høgreklikk på Start

Trykk Egenskaper

Trykk Tilpass

;)

Skal prøve dette, men ville ikke det jeg allerede har fått kopiert også vært trøblete om dette var "feilen"? Men som sagt, skal prøve nå.. :)

Edit: Det var jo aktivert..

Får prøva andre metodar då :)

1. Lag ein backup av registeret ditt (Bla ned for å sjå korleis)

2. Kopier teksten frå kodeboksen nedfor inn i ei notatblokk (Notepad) eller andre reine teksteditorar

3. Lagre teksten som "dragdropfix.reg" på skrivebordet

4. Dobbelklikk på fila, trykk "Ja" når den spør om du vil legge den i registeret.

Backup av register

Tips: Om du ikkje finn køyr, høgreklikk på Start > Egenskaper > Velg Kjør-kommando > OK eller Bruk.

Start > Kjør > skriv inn regedit, trykk Enter. Registry Editor kjem opp.

Trykk Fil og velg Eksporter. Kall fila for Backup og lagre fila der du ynskjer.

Sei ifrå om dette ikkje virkar. ;)

Kode:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\Interface\{0000010e-0000-0000-C000-000000000046}]
@="IDataObject"

[HKEY_CLASSES_ROOT\Interface\{0000010e-0000-0000-C000-000000000046}\NumMethods]
@="12"

[HKEY_CLASSES_ROOT\Interface\{0000010e-0000-0000-C000-000000000046}\ProxyStubClsid32]
@="{00000320-0000-0000-C000-000000000046}"

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{00000320-0000-0000-C000-000000000046}]
@="oleprx32_PSFactoryBuffer"

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{00000320-0000-0000-C000-000000000046}\InprocServer32]
@="C:\\WINDOWS\\system32\\ole32.dll"
"ThreadingModel"="Both"

Endret av Senzation
Lenke til kommentar

Dette ble litt skummelt for meg å gjøre i en halvt zombielignende tilstand, men skal se på dette i morgen..

Forresten, dette problemet med minnepennen eksisterer på alle pc'er den blir tilkoblet, har prøvd den på 4pc'er til nå. Så tviler på at det er pc'n sitt register som fjusker kanskje?

Dessuten fungerer andre minnepenner "flawless" som det heter så fint på nynorsk.. Det var vel kanskje info jeg burde hatt med i første innlegg, beklager at jeg er litt trøtt.. hehe

Lenke til kommentar

Dette ble litt skummelt for meg å gjøre i en halvt zombielignende tilstand, men skal se på dette i morgen..

Forresten, dette problemet med minnepennen eksisterer på alle pc'er den blir tilkoblet, har prøvd den på 4pc'er til nå. Så tviler på at det er pc'n sitt register som fjusker kanskje?

Dessuten fungerer andre minnepenner "flawless" som det heter så fint på nynorsk.. Det var vel kanskje info jeg burde hatt med i første innlegg, beklager at jeg er litt trøtt.. hehe

Skjønner at problemet kanskje ligg meir eksternt no ja, men eg anbefal at du prøver det!

Dersom det ikkje skulle virke bør du kanskje ta pennen til reparasjon, du har vel kanskje garanti på den? :)

Du får ha ein fin kveld vidare! ;)

Skal våke litt over posten, så om du treng hjelp, så sei ifrå her eller send meg ei melding.

Lenke til kommentar

Skjønner at problemet kanskje ligg meir eksternt no ja, men eg anbefal at du prøver det!

Dersom det ikkje skulle virke bør du kanskje ta pennen til reparasjon, du har vel kanskje garanti på den? :)

Skal våke litt over posten, så om du treng hjelp, så sei ifrå her eller send meg ei melding.

Det er nok ingen garanti på denne lenger er jeg redd, men reparere? Må den evt sendes inn til noen svindyre greier da? Det er jeg redd blir uaktuelt.. :p

Prøvde den registerendringen som du skrev på den ene laptopen, det forandret ikke på saken vertfall, så om du har noe å bidra med så hyl ut. Vi skulle gjerne hatt liv i denne, eller vertfall fått bildene tilbake. Minnepenner får man da kjøpt i store dunger.. :p

Om noen nerder som er på TG har utagerende peiling på slikt og tror de kunne fått til dette så si også fra, jeg er i Brumunddal i påska, så er kjapt å svinge bortom der om noen der har mer greie på slikt enn hva jeg får til på min pc..

Lenke til kommentar

Det er nok ingen garanti på denne lenger er jeg redd, men reparere? Må den evt sendes inn til noen svindyre greier da? Det er jeg redd blir uaktuelt.. :p

Prøvde den registerendringen som du skrev på den ene laptopen, det forandret ikke på saken vertfall, så om du har noe å bidra med så hyl ut. Vi skulle gjerne hatt liv i denne, eller vertfall fått bildene tilbake. Minnepenner får man da kjøpt i store dunger.. :p

Om noen nerder som er på TG har utagerende peiling på slikt og tror de kunne fått til dette så si også fra, jeg er i Brumunddal i påska, så er kjapt å svinge bortom der om noen der har mer greie på slikt enn hva jeg får til på min pc..

Hmm..då veit diverre ikkje eg kva som er problemet :hmm:

Kjære brødre på TG, flott om nokon kunne gjeve han ei hand :w00t:

Lykke til :D

Lenke til kommentar

Jeg er redd det er hardware-feil på denne, slik at det kanskje aldri lar seg fikse..?

Tusen takk for at du prøvde vertfall, god påske! :)

Men som han sier, om noen på TG har tjuvtriks som de tror kan virke, pay attention! Dere ville blitt slått til riddere av det runde bord! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...