Gå til innhold

Installere nytt operativsystem på mobiltelefonen.

Anbefalte innlegg

Jeg bestillte en touch telefon med wifi, java osv fra hong kong. Jeg har lyst til å installere ett nytt operativsystem på den, hvordan gjør jeg det?

Det er bluetooth og internet tilgang på den, kan jeg f.eks bare laste ned eller overføre ett nytt operativsystem til den og installere det via bluetooth eller download på internet?

Er 75 mb built in memory i den og 2 GB memory card.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forventer du at noen skal kunne svare på det spørsmålet ut fra den informasjonen du har gitt?

Nei, jeg forventer egentlig ingenting.

Men en plass må jeg jo uansett begynne, siden jeg er helt nybegynner på slikt og har ingen erfaring på hvilken metoder enn kan bruke for å få nytt operativsystem inn. Visst du kan hjelpe meg, så er jeg glad for det!

Hvilken mer informasjon trenger du? Så skal jeg selvsagt gi deg all informasjon du trenger smile.gif

Endret av IDF
Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet krever det mye kunnskap innenfor området for å få til noe slikt, og da kun med få modeller og operativsystemer.

Du må uansett skrive navnet på telefonene du har kjøpt deg.

Takker for svar, det var de jeg også var redd for.

Det er denne telefon her, men jeg er litt usikker på om den egentlig har noe fornuftig navn - bortsett fra "W002":

http://www.dealextre...ls.dx/sku.33882

Og ser at noen kaller den Thunder også, selv om det virker til å være ett slags "slengnavn" eller noe slikt. Den er jo laget på en "pirat" fabrikk i kina eller noe lignende. Når jeg fikk esken i posten, så var hele esken svart uten noe navn eller modell eller noe som helst. Produsenten av telefon er iallefall anonymt, bortsett fra "W002" som står er navnet på den i dealextreme butikken.

Endret av IDF
Lenke til kommentar

Har du alle driverne til telefonen?

Nope, jeg vet ikke hvor jeg kan finne de heller, da det er ingen på internet (som jeg har kommet over til nå) som egentlig vet hvem produsenten av telefon er og isåfall om produsenten i det hele tatt har gjort driverne til telefon tilgjengelig.

Kjøpte denne i hovedsak fordi den kun kostet 600 kroner og at de var bl.a WIFI, bluetooth, JAVA og dobbelt operativt sim på den, som fungerer fint. Men det kan jo ha sine bakdeler også å kjøpe "hong kong pirat". Da service og kompatibelt støtte for forskjellige programmer etc kan være mer "rot" å få til.

Men til denne prisen er jeg uansett fornøyd, selv om kamerane på den suger med 0,3 Mega piksler eller lignende. Står 8 Mega piksler på baksiden av dekslet, men det er jo bare en teit vits, som jeg fortsatt ler av når jeg ser på det. Men tenkte nå ikke å bruke den som formål foto/video kamera uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...