Cr4ZyF34R Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 hei jeg snakker med noen kompisser på skype og når det kommer at jeg ikke har internett så kan jeg fortsatt snakke med folk på skype og msn og steam logger seg av og det er ikke normalt:P Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Kan du fortsatt snakke når MSN og Steam logger seg av? Når jeg mister nettet pleier jeg fortsatt å være pålogget på Skype uten at jeg kan kommunisere med noen. Hvis du fortsatt kan snakke på Skype kan det hende brannmur elns blokkerer MSN og Steam. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 hei jeg snakker med noen kompisser på skype og når det kommer at jeg ikke har internett så kan jeg fortsatt snakke med folk på skype og msn og steam logger seg av og det er ikke normalt:P Du har nok kontkat med internet fremdeles, ellers er naturligvis skype og MSN kommunikasjon umulig. Det er dog noen typer internet-feil som kan føre til at WWW tjenester ikke fungerer, men ikke nødvendigvis påvirker skype og MSN. For eksempel, om det er en DNS feil av noe slag så vil ikke maskinen din kunne oversette www.hw.no til IPadressen 89.250.123.171, men IPadressen vil fremdeles fungere, og alle programmer som bruker IPadresser direkte i stedet for URLer vil ikke bli påvirket av feilen. En annen mulighet er at en eller annen form for brannmur blokkering et sted på linjen blokkerer en spesifikk port. For eksempel om port 80 blokkeres så stopper det alle nettlesere, men ikke nødvendigvis andre programmer som bruker nettet. Kort sagt: du har nok et problem på nett-tilkoblingen din, men du bør undersøke om det kanskje er koblet til DNS eller brannmur, for det er tydeligvis ikke en total frakobling. -Stigma Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 (endret) Sjekk om du får nettleseren til å fungere ved bruk av IP. http://vg.no = http://193.69.165.21 Kan jo høres ut som det er router eller routermodem som mister DNS-oppslag for deg. Dette skyldes ofte torrentbruk og svak hardware. Endret 2. april 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå