Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm etter avluttet prosess

Anbefalte innlegg

Hei.

PC'en, en 4 mnd gammel Lenovo, låste seg i dag. Det begynte med at Utforskeren hang seg opp. Prøvde å avslutte den i "oppgavebehandling", men da det ikke gikk, så ble prosessen "Explorer" avsluttet i lista over prosesser. Maskinen låste seg da helt. PCn ble deretter slått av ved å holde inne powerknappen noen sekunder.

Da maskinen startet opp igjen, fikk vi to valg; eller det vil si ett valg. Valget "reparer ett-eller-annet" er grå og kan ikke velges, man må velge alternativ to som er normal oppstart. Når man prøver dette, så får vi bare svart skjerm. Windows lastes ikke inn i det hele tatt.

Prøvde så F8 og sikkerhetsmodus, og da kom vi inn i windows igjen. Tok backup av viktige filer og valgte å gjenopprette windows til et tidligere tidspunkt. Dette fungerte ikke. Prøvde en gang til, denne gangen til dagen før. Det fungerte heller ikke. Fortsatt er skjermen helt svart. Samme to alternativ kommer opp.

Det er ikke jeg selv som har gjort dette, så jeg refererer til det som vedkommende har sagt, og hva vi har forsøkt så langt. Håpet er at noen her har vært borti dette før, og kan komme med tips eller råd.

Anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo prøve å å gjennopprette fra en ca en uke eller noe siden.

Hvis det ikke går, ser jeg ikke noe mer valg enn å formatere å legge inn windows på nytt, evt. sende den inn på service (tar lang tid. Hadde en kompis som måtte vente 1 månded på en data han sendte inn pga windows streiket.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...